UKENS SPØRSMÅL / FEMINIST, FLYTTING, SERIER +++

For første gang i min bloggkarriere har jeg ikke holdt meg til den uskrevne avtalen oss imellom. Ukens spørsmål kommer alltid på lørdager, men i går var ikke dette innlegget å finne på bloggen. Jeg er så lei meg, men jeg forklarer alt og forteller av som har foregått den siste uken i et innlegg i morgen. 

Hva hadde du brukt pengene på om du vant 40 millioner?

Betalt ned studielån, kjøpt meg leilighet jeg kan bo i her i Oslo (og innredet den superfint) og kanskje et par til jeg kan leie ut som en investering. Så ville jeg gitt 3 millioner til lillesøsteren min og 3 millioner til pappa. Jeg ville satt av en god del til sparing eller lagt i noen form for investering. I tillegg hadde jeg tatt med alle vennene mine på en ferietur, tatt en handletur og fornyet garderoben og reist masse, masse, masse. 

Hvilket år har vært ditt beste?

Godt spørsmål. Kanskje friåret mitt i 2014?

Hva tenker du om Kristin Gjelsvik og debatten hun tar opp?

Digger Kristin, seriøst. Da jeg møtte henne på do på vårlanseringen til TV3 ble jeg skikkelig starstruck og bare “Hei, kan jeg gi deg en klem? Jeg seriøst elsker bloggen din”. Haha, switchet rett over til å bli #1 fangirl. Hun er jo så hyggelig!

Jeg synes det er bra at vi har en motvekt til galskapen. Man kan snakke om at det til tider blir litt hardt, men på en måte føler jeg at vi trenger en skikkelig motvekt så ja. Nei, jeg synes i utgangspunktet det er bra at hun har gjort den debatten til sin fanesak, så er jeg muligens litt uenig i hvor hardt man går ut, men alle gjør sin greie og det er helt innafor. 

Kan du lage et innlegg med tips til å holde seg unna godteri og sunne tips? Trenger hjelp.

Jeg har skrevet et du kan lese HER

Hvor lenge har du og Sofie bodd sammen?

Vi har bodd sammen siden april 2017 tror jeg. 

Er du feminist?

Ja, det vil jeg absolutt si. Jeg mener begge kjønn bør være likestilt på absolutt alle områder, i hverdagen som på jobb.

Kan du legge ut oppskriften på pannekakene du lagde?

Jeg lager de bare litt på øyemål, men de blir som regel supergode! Dette er ingrediensene jeg bruker: havregryn ( eller havremel, kan male havregryn eventuelt), et egg og en eggehvite, litt melk, kanel og litt Sukrin om du føler for litt søtere pannekaker. Bland alt godt sammen og stek på lav varme! 

Hvor ser du Løvenes Konge?! Jeg har lett etter den så lenge.

Den har jeg faktisk på DVD. Favorittfilm!

Hvordan kjenner du Anja?

Jeg har faktisk bare møtt henne den ene gangen, noe som var skikkelig hyggelig! Vi ble kjent ved at hun sendte meg en melding på Instagram, så avtalte vi å møtes for å drikke litt vin <3 

Hvor høy er du?

168 centimeter. 

Blir du ofte gjenkjent på gata i Oslo?

Ja. 

Leste tidligere her at du skrev om en OJ Simpson serie. Er det den på Netflix du mener da? Eller er det en dokumentar?

Jeg har sett den på Netflix også, men den som ligger på NRKTV er sykt mye bedre! Der er menneskene som faktisk var involvert i livet hans med, for eksempel aktoren i rettssaken, en gammel manager tror jeg og en av etterforskerne. Det er sykt fascinerende. Jeg så den først og deretter Netflix-serien. 

Hvor kan man se serien om Oslo S?

Den går på MAX.

Er du fra Island?

Pappa er fra Island! 

Var det vondt å fjerne restylanen du hadde i leppene?

Nei, jeg fikk på en bedøvende så det gikk helt fint. Det er i hvert fall ingenting mot å sprøyte inn fillers. Det gjør helt forferdelig vondt, hold dere unna.

Kan man ta med egne drikke eller må man kjøpe vin fra kinoen på Vika?

Jeg tviler sterkt på at man kan ta med vin. De selger i alle fall en god del forskjellig vin der!

Hvorfor skriver du og Sofie samme innlegg hele tiden?

Jeg synes nå ikke vi skriver de samme innleggene. Noen ganger blir det innlegg med samme tema, men forskjellig vinkling og ofte har vi også forskjellig syn på ting, noe som preger innleggene. Vi bor jo sammen og er mye sammen, så det at vi plutselig havner på samme tematikk er ikke så rart.

Hvor er t skjorten du har på deg fra?

Den er fra BIKBOK!

Hva studerer du?

Nå tar jeg enkeltemner ved Universitetet i Oslo. 

Jeg fant en video av deg som russ på YouTube, hvor mange år siden er det du var russ?

Haha, åneiiiii… Jeg var russ i 2013, så det er snart fem år siden (herregud, jeg begynner å bli gammel).

Er en forelesning verre enn å møte masse folk på PH?

Ja, mye, mye, mye verre. Det er to helt forskjellige settinger.

Hvorfor flytter ikke du og Martine sammen når Sofie flytter til Trondheim?

Fordi jeg har en annen plan. Skal fortelle om det går i boks!

Hvilken ungdomsskole gikk du på som ungdom? 

Jeg gikk på Tjodalyng ungdomsskole. Da jeg var hjemme sist kjørte jeg forbi der, så koselig! Vi hadde seriøst så mange flinke og gode lærere på den ungdomsskolen da jeg gikk der. Utrolig takknemlig for det den dag i dag. 

Har du noen guilty pleasures?

Hm… Ikke så mye annet enn å munche i sukker og kaloribomber litt for ofte ;-). 

Hvordan føler du det er å bo i en storby som Oslo? Føler du deg trygg når du går alene om kvelden?

Jeg må si igjen at jeg synes ikke Oslo virker som en storby. Ikke den sentrale delen av byen i hvert fall. Man kan gå absolutt over alt og det er veldig lett å finne frem. Jeg har ikke en gang Ruter-kort fordi jeg sjeldent tar kollektivt, men går fra Majorstua til sentrum om det er dit jeg skal liksom. Det betyr også at jeg går mye alene om kvelden. I begynnelsen synes jeg det var ganske skummelt, men det var mer fordi jeg hadde lest og hørt om at det er farlig. Ja, det kan sikkert være farlig, men alt kan være farlig. Jeg synes det er ekkelt på helt folketomme områder når det er mørkt, bare fordi… Ja, det er litt ekkelt. Ellers går det veldig fint!

Kan du skrive om vagina problemene dine?

Det har jeg skrevet om HER, HER, HER, HER OG HER og sikkert flere steder også, haha. 

 

FACEBOOK HER – INSTAGRAM HER – SNAPCHAT ANDREASVEINSDOT BLOGLOVIN HER

20 kommentarer

Siste innlegg