BLI KVITT SØTSUGET ETTER FERIEN

Januar kan være hard på mange måter. Vi er tilbake i hverdagen etter juleferien, sukkerinntaket i ferien har vært enormt og det er enda et halvt år til sommeren. For min del gjør ikke det annet enn å forsterke søtsuget. En grå og trist hverdag gjør suget etter en sjokoladeplate for litt kos ekstra sterkt. Allikevel har jeg klart meg så langt i januar uten sjokolade og nå deler jeg mine beste tips for å bli kvitt søtsuget. 

Ikke kjøp søtsaker eller oppbevar det hjemme. Kast det du har liggende i kjøkkenskap (eller gi det til en venn som vil ha det). Ikke finn på å fall for fristelsen til å kjøpe inn noe godt fordi det er tilbud. Nei, du kan ikke “ha det liggende”. Det er så utrolig mye lettere å falle for fristelsen når det er lett tilgjengelig. For min del kommer ofte søtsuget på kveldstid og da gidder jeg jo ikke gå ut for å kjøpe sjokolade, men om jeg har det liggende forsvinner det fort en plate. 

Vær i aktivitet. Jeg får sykt mye mindre lyst på godteri når jeg er i mye aktivitet og trener. Det frister liksom ikke med en sjokoladekake etter å ha slitt i en time for å forbrenne fett. 

Spis frukt når du er fysen på noe godt. Dette er amazing sånn seriøst. Jeg husker jeg pleide å bli så sur da foreldrene mine ba meg spise frukt når jeg hadde lyst på godteri som liten, men det ligger noe i det altså. Frukt inneholder fruktsukker som faktisk hjelper mot søtsuget. Klementiner er for eksempel noe som pleier å hjelpe meg. 

Gå en tur (uten lommeboka så du ikke kjøper noe søtt på veien). Frisk luft er aldri en dårlig idé og hvis du har sittet lenge stille og er sugen på noe søtt kan jeg anbefale en tur i frisk luft. 

Drikk et glass vann. Kjedelig, men kanskje du egentlig bare trenger å få i deg et eller annet?

Kjøp sukkerfrie drops eller tyggis. Jeg trenger ofte bare noe å tygge på og da er det supert å ha tyggis eller sukkerfrie drops og pastiller liggende. Jeg merker det særlig på en lang arbeidsdag. Da begynner jeg å bli sliten og fysen, men i stede for å kjøpe en sjokolade tar jeg heller et par pastiller og så går det ganske så greit. 

 

FACEBOOK HER – INSTAGRAM HER – SNAPCHAT ANDREASVEINSDOT BLOGLOVIN HER

4 kommentarer
    1. TAKK for at du sier du lett kunne spist en hel plate sjokolade. Det kunne jeg også gjort, jeg kunne til og med spist 4. Det er så mange som sier at de kan skeie ut med noen ruter osv osv, men fy, jeg har ikke bunn…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg