REISENE SÅ LANGT I 2019

Hello, mine flotte lesere! Her om dagen begynte jeg å planlegge neste år litt. Jeg vil blant annet reise mindre så jeg vil sikre meg at de reisene jeg faktisk skal på blir ekstra bra. Det er mye fordi jeg reiste ekstremt mye i år, altså ekstremt.

Tidligere har det gått flere år mellom reisene mine, men i år har jeg virkelig fått reiste fra meg haha. Nå står jo Bali for tur, men jeg tenkte å ta dere kjapt gjennom reisene jeg allerede har vært på i 2019. Det er nemlig ganske så mange!

Jeg startet året 2019 i Roma og det var helt fantastisk. For en by! Jeg må innrømme at jeg først var litt skeptisk fordi mange steder var ganske skitne og det lå mye søppel rundt, men det tok ikke lang tid før jeg var solgt. Roma er uten tvil en fantastisk vakker by.

Det var ikke akkurat gærent å ringe inn det nye året med kjæresten min der for å si det sånn. Vi så de typiske turistattraksjonene som jeg anbefaler å gjøre, men vær tidlig ute så du slipper de store folkemassene. Vi gikk utrolig mye rundt og bare kikket på bygninger, gater og alt det vakre Roma hadde å by på. Vi spiste masse digg mat og koste oss med takeaway fra D’angelo på hotellbalkongen første nyttårsdag. Dere finner Roma guiden min her.

 

Like etter Roma-turen dro jeg på vennetur til Berlin med Marius, Martine og Helene. Vi hadde en langhelg i den Tyske storbyen og koste oss så absolutt.

Vi så litt turistgreier, hvor noen av dem gjorde at vi satt igjen med ganske sterke inntrykk. Vi spiste masse donuts fra Dunkin Donuts, drakk drinker, spiste en god del deilig mat og shoppet masse. De har nemlig Primark i Berlin og det vil du ikke gå glipp av.

Det var forresten iskaldt da vi var der så jeg anbefaler ikke Berlin i januar… Vent til våren og varmen kommer. Det var grusomt kaldt, men ellers en kjempefin tur! Dere kan lese Berlin-guiden min her.

 

Wow, jeg reiste mye i januar. Jeg dro nemlig til Sri Lanka også i løpet av årets første måned. Denne gangen dro jeg også med min kjære Morten og vi dro på surfecamp for første gang. Dette var også min første tur til Asia.

Vi prøvde oss på surfing, drakk en del kokosnøttvann på stranda, leste bøker, sola oss, dro på guidet tur i regnskogen, spiste ekstremt god mat og bare koste oss i løpet av den ene uken vi var der.

Det ble brått med Asia på meg. I påsken fikk jeg være med Morten og familien hans på familietur til Thailand. Det var så koselig å få være med, de er virkelig fine.

Vi bodde et lite stykke utenfor Phuket i en stor villa. Her fikk jeg virkelig slappet av. Jeg stresset ikke med noe som helst, bare koste meg, sov på solsengen, spiste thaimat, kjørte vannscooter for første gang, var på båtturer, ble litt syk av aircondition, ble frisk igjen og nøt! En fantastisk deilig tur.

 

Så bar det avgårde på Roadtrip med Morten! Vi bestemte oss vel egentlig kvelden før vi dro og kjørte avgårde uten en plan. Vi lot nemlig dere bestemme hvor vi skulle og hva vi skulle gjøre på de forskjellige stedene via Instagram. Det var så gøy, haha.

Vi var innom Danmark, Belgia, Luxembourg, Frankrike og Tyskland (så kjørte vi gjennom Nederland). Det var en digg tur, men også en slitsom tur fordi det var mange timer i bil, litt lite tid og jeg får litt noia av å ikke planlegge ting på forhånd haha. Til tross for det så ble det en skikkelig bra tur og falt ordentlig for Reims i Frankrike og Luxembourg. Nydelige steder!

Dere kan se de to vloggene fra reisen her og her.

 

London!!! Jeg dro på jentetur til London bare 24 timer etter at vi kom hjem fra roadtripen (begge disse turene var i juni forresten). Det gikk veldig fint og herregud så fint jeg hadde det! Vel, hvis vi ser bort fra den grusomme gresspollenallergien min. Jeg hadde nesten ikke øyne igjen da jeg kom hjem.

Altså denne turen var så fin og vi hadde det så sykt koselig sammen! Det var virkelig hyggelig fra start til slutt og gjengen gikk så bra sammen. Ikke noe styr. Vi shoppet selvfølgelig masse, spiste digg mat som vanlig, hadde drinker på en rooftop bar og koste oss skikkelig sammen.

Reiseguiden fra London finner dere her.

 

Manchester! Jeg dro hit bare noen dager etter at jeg kom hjem fra London. Morten var reisepartner denne gangen også, ganske naturlig fordi dette var bursdagsgaven hans. Denne turen var planlagt og bestilt helt siden november!

Hovedgrunnen til at vi dro til nettopp Manchester er fordi Morten fikk billetter til Westlife konsert i gave og her hadde de enda ledige billetter da jeg kjøpte gaven, haha. Sååå det ble en bursdagstur og den ble veldig fin (bortsett fra at begge holdt på å stryke med som følge av pollenallergi). En ting de virkelig kan i Manchester: mat. Fyyyy så mye god mat jeg spiste der og drinkene på Sunrise? AMAZING. Dere finner guiden min her.

 

6 kommentarer
    1. Hei på du Andrea.
      Bare en hilsen fra gran canaria. Så avhengig av bloggen din att jeg må inn å lese.. du får meg opp så må bare inn å lese her også ❤️
      Klem

    2. Sååå flott innlegg! Fint å få se alt i ett på en måte. Alle de flotte bildene da! Ahhh! Nice! 😀
      Må også bare si at både du og Morten har så fint smil! Klem! <3

    3. Hei Andrea! Må bare si først og fremst at du er helt nydelig og at jeg blir superinspirert av bildene du tar <3

      Jeg lurte på om du kunne fått til å lage en video/bildeveiledning på hvordan du setter opp håret i en sånn messy bun som du har på bildene i den dressen med vinglasset. Hvilke produkter du bruker osv. Det ser så effortless ut, samtidig så fint. Vi har ganske likt hår tror jeg, og jeg blir imponert over alle måtene du klarer å style håret ditt på, og jeg vil prøve ut mer selv.

      Klem

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg