REISEGUIDE MANCHESTER

Her kommer en ganske forsinket Manchester guide. Det begynner å bli en stund siden jeg var der, men jeg tenkte at det er gøy å dele en liten guide ut ifra min erfaring med byen allikevel. Hvis noen har noen tips må dere gjerne dele i kommentarfeltet <3

TRANSPORT

Vi gikk som vanlig omtrent over alt. Det er noen avstander som er litt lengre, for eksempel til Old Trafford. Vi tok taxi til og gikk hjem, det funker ganske greit.

HER KAN DU SPISE

Alle restaurantene vi spiste på ligger i Spinningfields. Det var et skikkelig kult område med masse restauranter og barer som lå like ved hotellet vårt. Anbefales virkelig!

Carluccios. Italiensk restaurant, men uten pizza hehe. De hadde mange pastaretter og noen vegetaralternativer. Et lite uteområde, men et større inneområde. Hyggelig betjening, grei pris og helt grei mat, men det holdt med ett måltid der.

The Alchemist. Vi spiste et lett måltid, litt sånn mellom frokost og sen lunsj. Både Morten og jeg bestilte avokado toasten og den var skikkelig god. De hadde en mye større meny så dette stedet er verdt å sjekke ut. En liten uteservering som var stappfull av folk på lørdag og et ganske stort inneområde.

Ibérica. Hvis du vil ha skikkelig god tapas så er dette stedet å dra. De hadde et stort utvalg og alt var skikkelig godt. Koselig inneområde, ikke så veldig stort, men det gjorde at det ble en intim og koselig stemning. Anbefales virkelig, min favoritt i Manchester!

Scene indian street kitchen. Ah, jeg elsker indisk mat. Dette stedet var kjempekult med uteservering både foran og bak, samt et stort inneområde. Det var faktisk stappfullt så det virker å være et ganske populært sted, med god grunn. Det var veldig godt mat og de hadde mange vegetaralternativer.

The Ivy. Jeg var på The Ivy Chelsea gardens i London og tenkte at jeg måtte prøvde den i Manchester også. I London satt vi ute i en så koselig hage, mens her satt vi inne og det var ikke like koselig. Maten var god, men ikke like god som i London… Men! Hvis dere skal hit så må dere prøve desserten som heter chocolate bomb. Sykt god!

Drinks

The Ivy. De har en rooftop garden hvor det er skikkelig hyggelig å ta en drink eller to, mye hyggeligere enn nede i brasseriet så pass på å booke riktig restaurant. Her kan man for eksempel ta afternoon tea med champagne, så koselig!

Cloud 23 og 20 stories. Vi rakk aldri innom disse to, men jeg hadde veldig lyst! Begge er ordentlig rooftops, altså de er skikkelig høyt over bakken og har så kul utsikt. Jeg Googlet masse, haha. Så ta gjerne turen og fortell hvordan det var.

Sunset By Australia. Wow, dette stedet var fantastisk. Sunset By Australia ligger også i Spinningfields og det er et av de fineste stedene jeg var på i løpet av turen. Uteområdet er i hvitt og rosa, pyntet med blomster. Drinkene er skikkelig gode og de har en veldig spennende drinkmeny så dette bør dere teste ut.

HER KAN DU BO 

The Ainscow. Vi bodde der og det var veldig greit. Store rom, hyggelig betjening og gåvastand til byen. Minuset er at det ikke var aircondition på rommet og det ble veeeeeldig varmt, sikkert bedre på våren, høsten og vinteren hehe.

DETTE BØR DU FÅ MED DEG 

Vi hadde egentlig planlagt masse gøy, men både Morten og jeg ble så allergiske at vi nesten ikke klarte å gå ut. Det var kraftig spredning av pollen og i den varmen… Nei, vi var helt ødelagt, men jeg hadde gjort masse research og tenkte at jeg uansett kan dele stedene vi egentlig skulle på.

Northern Quarter. Planen var å tilbringe en formiddag her. Det er visst et ganske urbant og kult område med vintagebutikker, kule caféer, barer og restauranter.

Junkyard gold club. Dette stedet ser så kult ut! Det er en innendørs minigolfbane med masse neonlys, man kan kjøpe med seg drikke på banen og gjøre det til et lite vors om man er en gjeng. Vi skulle gjøre det fordi vi ikke orket å være ute i pollenlufta, men så var vi så slitne at det ikke ble noe av.

Old trafford. Det var dette jeg fikk mest tips om da jeg spurte hva jeg kunne gjøre i Manchester, haha. Man kan dra på en guidet tur der, eller gjøre som oss å dra opp, se stadion, knipse noen bilder og dra.

Central Perk. Denne må dere dra på om dere er Friends fans!!! Inne på Primark har de laget en versjon av Central Perk hvor man faktisk kan sitte, akkurat som gjengen i Friends gjør. Det er det kuleste jeg har sett på veldig lenge.

SHOPPING

Primark. Det ligger i sentrum og den er svær. Jeg elsker Primark og kan ikke dra til en by uten å ta turen innom. For det første har de mye kult (kjolen på bildet over er derfra) og for det andre så er det utrolig kjekt å kjøpe ting som sokker, truser, hårstrikk, spenner osv. der fordi det er så billig og kvaliteten er ganske god.

Manchester Arndale. Gedigent kjøpesenter med over 200 butikker som for eksempel Topshop, Topman, Zara, River Island, Victoria’s secret og masse annet. Her finner du nok det aller meste du tremger.

KJEKT Å VITE

Førsteinntrykket kan vøre at byen ser litt trist ut, men det er overraskende mye å finne på. Jeg tror nok det er ganske mye som ikke kom med i denne guiden fordi jeg ikke rakk det. Spinningfields er absolutt et nydelig område hvor alt ser ganske nytt ut så ta turen dit.

Det er mye bygging på gang, kanskje kjekt å vite, men for meg hadde det null betydning.

Det er ikke et sted du drar for å få kule bilder til Instagram, men byen er ganske koselig!

8 kommentarer
    1. Utrolig flott førstebilde – den skjorta/kjolen var fantastisk fin på deg!
      Fikk også utrolig lyst til å reise til Manchester nå, kanskje det blir en tur på sensommeren..? 🤔 Det går vel ikke direktefly regner jeg med?
      Sunset By Australia står i såfall definitivt på lista! 😊

    2. ELSKER antrekket ditt på bildene! 😍Hvor er jeanskjolen fra?

      Og så vil jeg si deg at du har en skikkelig god blogg. Variert innhold (BRA!) og fine bilder ! Innleggene dine er jordnære på en måte- ikke noe fjas, den ekte deg liksom. Alltid kjekt å sjekke bloggen.

      Klem fra meg

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg