Reklame | annonselenke Nelly
KJOLE BYTIMO – VESKE KJØPT I THAILAND – SANDALER HER
Ukens handel kom på ca 550 kroner på Rema 1000.
Ukens middagsmeny består av en bowl med det som frista (bakt søtpotet i terninger, fetaost, guacamole, krydrede kikerter, bulgur, hjemmelaget dressing med base av gresk yoghurt og bakt brokkoli), vegetarpai med fetaost og brokkoli, vegetarlasagne med bønner og lapskaus med byggryn.
Som alltid ble det påfyll av favoritt-syltetøyet!
Litt mer egg…
Ost <3
Sorte bønner… Er egentlig ikke så glad i det, men skal teste en ny lasagne og gir det en sjanse til.
Fetaost, nam nam!
Blåbær. De er skikkelig gode nå!
Veldig god i lapskaus!
Og saft. Jeg er en saftslave, elsker det!
Reklame | Nelly og Junkyard - alle lenker er annonselenker
AKKURAT NÅ: Ser jeg på en veldig morsom serie, bryllup eller bolig på Netflix.
UKENS TANKE: Hva skjer med 17. mai? Jeg er obsessed med det der og legger tusen ulike planer for ulike scenarioer, haha.
UKENS TIPS: Dere må jo høre på podcasten til Morten og meg! Parprat ❤️ Dere finner den her.
UKENS FAVORITTPLAGG: Jeg har blitt så glad i denne skjortejakken fra Junkyard! Dere finner den her og koden ANDREAS20 gir enda 20% rabatt på ordinære varer hos Junkyard til og med 13. mai. Genseren jeg har under finner dere her.
UKENS POSITIVE: Jeg har det generelt veldig fint om dagen og det eneste negative er covid-situasjonen, men den får man liksom ikke gjort noe med uansett så jeg tenker at når alt annet er bra så er det supert!
UKENS CRAVING: Spragleknas fra Nidar. De er best!
UKENS HØYDEPUNKT: Hyttetur! Det var skikkelig deilig å komme seg litt bort, som det typ alltid er og nyte en rolig helg med tur, grilling og god mat. Jeg elsker hyttelivet og hver gang jeg er på et sånt type sted kjenner jeg at den dagen jeg skal ha hus kan jeg godt bo på et forholdsvis øde sted så lenge det ikke er mer enn 30 minutter til nærmeste by.
UKENS IRRITASJONSMOMENT: Det er jo mye av det samme som går igjen her, men jeg kjenner at det er irriterende å aldri kunne planlegge noe fordi man ikke vet hva som skjer. Jeg kan jo ikke planlegge noe for neste helg for eksempel fordi man vet ikke hvordan situasjonen blir og det er så kjedelig å planlegge noe som alltid blir avlyst 😅 men, men. Snart er det forhåpentligvis bedre!
UKENS ØNSKELISTE: Skjørt fra By Malina her, veske fra By Malina her, hvit kjole her, sandaler her.
UKENS MATRETT: Vi lagde syk digg mat på fredag. Eller lagde og lagde, pakket opp haha. Vi hadde brie, manchego, diverse kjeks, druer, aioli, focaccia, rød pesto og masse digg. Jeg elsker tapas!
MÅL FOR UKEN SOM KOMMER: Ta mer bilder! Har blitt så dårlig på det den siste tiden.
UKENS FAVORITT-BILDE:
ENDELIG! En skikkelig bra serie jeg bare må se videre på. En serie som er så bra at jeg må ta med meg macen på kjøkkenet for å lage mat fordi jeg ikke klarer å slutte. En serie som gjør at jeg bare vil hjem så jeg kan fortsette å se på den. Så bra!
All American ligger på hbo og handler om Spencer James, et lovende fotballtalent som blir headhuntet av “coach Baker”, eller Billy Baker om du vil, fra et fattigere nabolag i Crenshaw til luksus og rikdom i Beverly Hills for å spille high school fotball.
Det er bare det at det ligger litt mer bak enn hva Spencer først tror. Det han ikke vet er at moren hans, Grace har kontaktet sin gamle flamme (tidligere NFL proff) Billy Baker for å få Spencer bort fra problemene i området og gi han en sjanse til å få et bedre liv. Etter litt overtalelse går Spencer med på det og for at overgangen skal være lovlig må han flytte til Beverly Hills og inn med “coach Baker”, advokat-kona og tvillingbarna deres som er på samme alder som Spencer.
Det skal vise seg at det ikke bare er enkelt å gi slipp på det gamle laget, venner og familie i Crenshaw og skli rett inn blant nye bekjentskaper og “eliten” i sitt nye nabolag.
Serien handler om mye mer enn fotball og tro meg, dere kommer til å elske den selv om må innrømme at dette ikke er mitt beste innsalg av en serie 😅 Men dere må prøve! Tro meg, dere kommer ikke til å angre.
Reklame | annonselenker Bangerhead
Nå tenkte jeg å vise dere litt diverse jeg har klikket hjem. Det er egentlig påfyll av ting jeg allerede bruker. Jeg har bestilt litt påfyll til toalettmappen i form av parfyme og hårpleie, også har jeg bestilt deilige håndsåper og duftlys!
Clean space, altså du finner ikke et mer passende navn. Det lukter SÅ rent, selv når man ikke tenner det. Så det var ganske naturlig at dette ble plassert på badet hehe. Dere finner lyset her.
Dette duftlyset er fantastisk. det lukter så rent og friskt. Jeg har satt det i gangen så det alltid lukter godt når vi kommer hjem. Dere finner det her.
Denne er suuuupergod og jeg elsker at den matcher badet mitt, hihi. Dere finner den her.
Denne såpen er også supergod. Dere finner den her.
Verdens beste parfyme ❤️ Jeg elsker denne og har brukt den i noen år no. Blir aldri lei! Dere finner den her.
Til slutt har vi denne som jeg har brukt fast siden frisøren min introduserte meg for den tidlig i 2019. Den er så god! Jeg har den i håndkletørt hår etter vask og drar det lett gjennom håret. Den tynger ikke noe og trekker seg fint inn med en gang! Dere finner den her. Anbefaler den virkelig!
Hvor lenge har dere vært sammen og skal dere gifte dere?
Vi ble sammen i oktober 2018, så vi bikker snart 3 år! Tiden flyr! Jo du, den blir den fjortende april 2023. Nejda, hadde på tullehatten. Det holder jeg hemmelig.
Hvor mange kilometer løper du i løpet av en uke?
Nå ligger jeg cirka på 100km i uka. Men jeg har bygget meg gradvis opp dit i snart 1 års tid.
Hvordan kan man som nybegynner på løping unngå belastning?
Jeg regner med at du tenker på belastningsskader. Og det er mye man kan gjøre for å forebygge. Styrketrening på beina, mage og rygg, tøye godt før og etter løpeturen. La beina få nok hvile mellom løpeturene. Men det er igjen ikke farlig om du er litt sliten før du løper en ny tur, bare pass på at du ikke har store vondter. Jeg ruller mye på foamrull, særlig på hoftene før en løpetur. Jeg ville også variert litt i bruk av sko og terreng man løper i. Forskjellig type sko belaster beina litt forskjellig, så man får variert opp litt.
Hvor vil du reise først etter corona?
Et eller annet sted hvor det er varmt og godt, samma hvor, jeg er desperat, haha.
Trener du styrke for knær, eventuelt annen styrke for løping siden du løper så mye? Kjenner jeg sliter med knær og føtter når jeg løper lengre distanser på asfalt. Har du noen tips?
Jeg trener styrke ja. 1-2 ganger i uka, en halvtime hver gang (men da har jeg ganske stort tempo, er ikke noen daffeøkt) Det er feks utfall med og uten kettlebells. Knebøy, markløft. Et annet tips er å ta tåhev feks mens du er i dusjen eller pusser tennene. Det gjør jeg jevnlig, og det funker bra for beina. Også har jeg en krakk som jeg går opp og ned 10 ganger på hvert bein. Pluss litt planke og diverse andre øvelser jeg fikk av fysio. Å vedlikeholde styrketreningen tror jeg er kjempeviktig hvis man tenker å løpe flere ganger i uken. Det smører systemet akkurat som man oljer sykkelkjedet før en sykkeltur.
Har du noen tips til hva man bør se etter når man skal kjøpe nye løpesko?
Jeg ville dratt til en butikk hvor de fokuserer veldig på løpesko. Personlig er jeg blitt veldig glad i Løplabbet. Der har du sko med kvalitet og som passer for alle. Så må du føle at skoen sitter bra rundt foten. Og de fleste som jobber på Løplabbet løper masse selv, og kan garantert hjelpe deg med å finne gode sko som du kan trives med til ditt bruk.
Har du et godt forhold til Andrea sine venner?
Ja, jeg synes de er veldig hyggelige og imøtekommende! Har følt meg velkommen siden dag 1, og det er jeg veldig glad for!
Lever du kun av sosiale medier og hvordan var overgangen til det fra vanlig jobb?
Ja, pr dags dato så gjør jeg det. Jeg blir ikke rik av det, men jeg har alltid satt trivsel i livet høyest. Så nå kan jeg styre hverdagen selv, og jeg føler meg utrolig priviligert som får mulighet til det. Også må jeg ta alle valg selv, hvem skal jeg samarbeide med, hvem bør jeg takke nei til, hva vil jeg satse på etc , og det er en stor forskjell i forhold til hvis man er ansatt et sted.
Har du og Andrea et “kosete” forhold etter å ha vært sammen så lenge, tenker typ kyssing, kos, holde hender etc?
Ja, jeg synes vi fortsatt er ganske kosete. En god klem og et kyss er jo veldig koselig å holde på, det hadde vært trist om det forsvant helt. Så er det Andrea alene som er pådriveren for å holde hender om dagen, så jeg må kanskje skjerpe meg der.
Hva hadde vært din drømmedag når det kommer til mat? Frokost, lunsj og middag.
Kanskje en omelett med masse godt i oppå hjemmebakt grovt brød som en starter på frokosten etterfulgt av noen nystekte pannekaker. Til lunsj kan jeg tenke meg en stor sandwich med masse godt i, litt søtpotet fries ved siden av, med en iskald pepsi max. Til middag tar jeg gjerne en god pastarett, flydd inn fra Italia. Hvis ikke det er mulig, så tar jeg indisk butter chicken med mango chutney og naanbrød. Også avslutter vi med en brownie og litt is ved siden av til dessert.
Vil du spare ut igjen til langt hår eller ha det kort?
Så lenge jeg løper så mye som jeg gjør nå, så forblir det kort. Men vi får se med tiden om jeg gror det ut igjen, Føler kanskje jeg burde gjøre det en siste gang, så får jeg donert vekk enda en parykk. Det synes jeg er veldig fint at man kan gjøre, og skulle ønske enda flere gjorde det, både gutter og jenter.
Hvordan var overgangen fra Kristiansand til Oslo og trives du i hovedstaden?
Både Trulte og jeg trives bedre her enn i Kristiansand. Og jeg har merket at jeg har flere bekjente her enn jeg hadde i Kristiansand. Oslo har overrasket positivt hele veien. Man får litt storby følelsen, også er skogen allikevel bare 10-15 minutter med buss unna. Også er det også deilig å vite at sørlandet bare er noen få timer unna.
Ønsker du på sikt å fullføre lektorstudiet?
I det siste har jeg kanskje begynte å tenke at jeg muligens vil prøve meg på noe helt annet. Jeg har begynt å tenke mer og mer på studier, og jeg har søkt på ganske mye rart til høsten, haha, og særlig en ting som har dukket opp i det siste. Men vi får se om jeg begynner nå eller til neste høst.
Har du lyst på barn i fremtiden?
Jeg vet ikke. Akkurat nå har jeg ikke lyst på barn. Jeg føler ikke tiden er inne for barn enda. Og jeg ble jo helt slått ut i 2-3 mnd av en liten valp, så jeg kan jo bare tenke meg en liten rakker som har et lengre “valpestadie” enn en hund, haha. Men en baby trenger jo ikke lære seg å gå på do, sånn som Trulte som var EKSTREMT fin på hvor hun skulle på do, og EKSTREMT god på å holde seg der man sto i sludd og vindkast vinteren 2020 flere ganger om dagen i uke etter uke. MEN det var verdt det å legge så mye tid i det, for hun ble jo en superfin hund. Men jeg står faktisk heller med klesklype over nesa og tørker gul/grønn bajs ut av stjerten på et lite romvesen/baby. Så kanskje baby er peace of cake? Men tilbake til spørsmålet så har hverken Andrea eller jeg lyst på barn nå. Og fremtiden kan dessverre ingen av oss spå.
En deilig ukeshandel som ble gjort på Rema 1000 og kom på rett rundt 1000 kroner.
Det ble to pakker med 6×1,5l Pepsi Max. Det var på tilbud og vi er jo ikke fremmed for litt Pepsi Max akkurat! Så ble det påfyll av en del basisvarer som meieriprodukter, pålegg, brød, egg, havregryn og grønnsaker.
Påfyll av basics hvis man kan kalle det for det.
Kikerter, deilig!
Vi er litt for glade i denne suppa, hehe. Den er supergod og så kjekk å ha når man har dårlig tid, men vil ha varm mat.
To for 10 kroner på disse
Denne er så sykt god! Dere må smake den.
Speltlomper, veldig digg å lage lompepizza
Så var det to for 30 kroner på dette havregrynet så da ble det to av de!
Melk og smør må vi ha
Mortens kjære Taffel
Brød. Dette er helt ok synes jeg, ikke det beste, men det funker 🙂
Og påfyll av egg!
Reklame | Chiquelle
Her kommer en nydelig, sommerlig haul i samarbeid med Chiquelle.
Koden ANDREA20 gir dere 20% rabatt på alt fra Chiquelle i fem dager bortsett fra salg, influenserkolleksjoner og beauty.
Denne supersøte kjolen er helt normal i størrelsen og dere finner den her.
Så har vi denne superskjønne kolen! Båndet er avtagbart så du kan bruke den mer som en hel kjole og dere finner den her.
Se på denne søte toppen! Skikkelig stretchy. Dere finner den her.
Verdens fineste skjørt! Jeg opplevde det som litt stort i størrelsen. Dere finner det her.
Sykt digg enkel topp som går til alt. Her.
Supersøt kjole som dere finner her.
Myk og behagelig strikkagenser som dere finner her.