UKEN SOM GIKK #9

AKKURAT NÅ :

Nå sitter jeg i sengen på rommet til kusinen min. Jeg låner dette mens vi er her, noe som er utrolig snilt! Resten av familien sitter samlet i stuen, og jeg skal snart gå inn og henge meg på dem. Vi har sittet og fulgt med på stormen som bygger seg opp her. For dere som følger meg på snap (andreasveinsdot) så dere kanskje at jeg var ute og gikk en tur i den begynnende stormen i stad. Vel, nå er den mye verre! Alle fly er innstilt og man blåser nesten bort om man åpner døren. Spennende altså! 

UKENS TANKE: 

Jeg er lei av å ikke kunne delta i samtalene i familiesammenkomster, så nå har jeg bestemt meg for å lære meg islandsk i løpet av 2018!Jeg føler meg så hjemme her på mange måter, men kan ikke snakke språket. Jeg forstår noe, i hvert fall etter å ha vært her en stund, men jeg kan ikke snakke noe som helst. Det er så utrolig kjipt, og noe jeg tenker mye på så derfor har jeg bestemt meg for å lære det. 

UKENS SERIE:

Da jeg dro til Island på torsdag var jeg hekta på Son of Anarchy. Det er jeg egentlig enda, men fordi jeg nå er på Island ligger ikke SOA lenger på Netflix. Jeg fikk noia i et par timer, men så kom jeg på at dette er en perfekt anledning til å fortsette på en av seriene jeg har startet på tidligere, men ikke fullført. Det endte opp med The Queen som handler om monarkiet i Storbritannia og hovedsakelig dronning Elizabeth. Den er superspennende!

UKENS CRAVING:

Sjokoladerosiner og kleinur. Sånn går det altså, med en gang jeg lander på Island spiser jeg så mye usunt haha. Kleinur kan minne litt om smultringer, bare at det er enda bedre. Sjokoladerosiner har vi i Norge også, men disse er av en eller annen grunn enda bedre. Jeg har ikke gjort annet enn å spise dette og kose med hunden liksom. Her er det snakk om et ekstremt høyt inntak av begge deler, wopsi. 

UKENS HØYDEPUNKT:

Det må bli å være tilbake på Island, til tross for omstendighetene. Jeg er så utrolig glad i dette stedet! Nå har jeg vært her siden torsdag ettermiddag, og det er bare utrolig deilig. Luften, utsikten, alt. Dette er et nydelig sted som virkelig gir meg ro i sjela og det pusterommet jeg trenger. Jeg anbefaler absolutt alle å dra hit om dere har mulighet en gang i løpet av livet! Island er et vakkert sted. 

UKENS IRRITASJONSMOMENT:

Jeg er så elendig på å pakke fornuftig! Når jeg skulle pakke til Island tok jeg med alt mulig rart, som for eksempel fem forskjellige tynne stopper og bluser. Det får jeg sikkert veldig bruk for… Noe jeg ikke pakket, som ville falt de aller fleste naturlig om de skulle til Island, er hansker og lue. Jeg tok med meg skjerf da, bra jobba! Jeg synes det er så fint å gå tur her, men jeg fryser jo ihjel fordi jeg verken har noe på hender eller hode. Er det mulig, liksom? Så ja, dette har irritert meg veldig. 

UKENS MEST LESTE INNLEGG:

Legen har gitt meg sexforbud

Hvorfor skrev jeg om vaginismen min?

Ukens spørsmål

UKENS MATRETT:

Jeg har ikke spist taco siden tirsdag, og det er veldig lenge til å være meg. Nå er det skikkelig cravings på det, så jeg er nødt til å lage meg dette til middag når jeg kommer hjem på tirsdag. Jeg klarer nesten ikke vente, namnam taco. 

UKENS SANG:

Julie Bergan – Incapable. Jeg har hatt den på repeat helt siden den kom på Spotify på fredag. Herregud for en sang, åååh hjertet mitt <´3.

UKENS FAVORITT-BILDE:

 

FACEBOOK HER – INSTAGRAM HER – SNAPCHAT ANDREASVEINSDOT BLOGLOVIN HER

5 kommentarer

Siste innlegg