TING JEG BARE GJØR PÅ FERIE

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Spiser Pringles. Egentlig ikke så veldig godt og aldri noe jeg kjøper hjemme, men hver gang jeg er på ferie i et varmt land kjøper jeg Pringles. Da vi var på Ios for noen år siden hadde vi minst ti store og til slutt tomme rør med Pringles stående på rommet.

Drikker alkohol. Dette gjør jeg jo sjeldent i utgangspunktet, men her tar jeg stadig et glass vin eller en prosecco til maten. Det hender jeg slår til med en rusbrus på stranda også, haha. Da føler jeg litt at jeg er tilbake på Rhodos  2012, men det går bra. Det eneste jeg savner er ordentlige daquiries for det kunne jeg levd på!

Sender postkort. Det er så koselig! Ganske åpenbart at jeg ikke sender masse postkort fra Norge da, men uansett så er det koselig å ta med dette punktet. Det blir et slags minne.

Sjokolade til frokost. Jeg kjøper alltid sjokolade som jeg har liggende i kjøleskapet på hotellrommet. Nå om dagen går det mye i sjokolade til frokost fordi de andre sover lenger enn meg (jeg legger meg tidligere en dem, fungerer ikke sent på kvelden). Da ligger jeg her i senga da og sulter. Haha, neida, men det er deilig å spise litt sjokolade på morgenkvisten for å våkne litt!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Glemmer omverden. Jeg leser ikke nyheter, jeg sjekker ikke andres stories og henger rett og slett ikke med i verden. Jeg tar meg rett og slett en liten pause og det er faktisk ganske deilig.

Bruker kontanter. Hjemme hater jeg kontanter, men her er det visst det eneste som fungerer. Jeg synes fortsatt det er litt fascinerende at nesten ingen steder tar kort. Hello det er 2018, haha. Neidaaa. Joda.

Sprite zero. Aldri i Norge. Aldri. Allikevel ser det ut til å plutselig bli kjempegodt i det jeg kommer til varmen. Kanskje fordi det er tradisjon? Det er jo faktisk ganske godt da så jeg vet ikke hvorfor jeg aldri drikker det hjemme.

Tar taxi over alt. Det er kanskje ikke så rart når man ikke er kjent et sted. I går endte vi opp med å ta taxi to minutter ned i gata her, haha. Vi ante jo ikke hvor langt det var og forstod det som at det var nede ved havna. Fornuftige som vi er så gikk vi hjem da. Ikke at det hadde gjort noe å ta taxi for den turen end kostet meg syv kroner, hehe.