15% RABATT PÅ FILLERS FOR ET BEDRE SELVBILDE

Jeg skrev om dette for litt siden, men jeg ser nødvendigheten av å skrive om det en gang til. En ting som provoserer meg helt ekstremt mye er klinikker som deler ut gratis botox, Restylane, Juvedérm og antakeligvis flere andre kosmetiske behandlinger uten å ta noe ansvar for hva de faktisk er med på. De bruker bloggere og andre influencere som reklameplakat, men når kritikken kommer så tier de. Influenceren står igjen om syndebukk. 

Jeg synes det er en utrolig kynisk fremgangsmåte som jeg ser at mange benytter seg av. De spiller på usikkerheten hos unge jenter og gutter. Når jeg sier unge jenter og gutter så mener jeg den bloggeren eller instagrammeren klinikken velger å lokke med gratis behandling. Kanskje de var litt fristet, kanskje de var litt usikre, men de hadde i utgangspunktet bestemt seg for at dette ikke er noe de ønsker å bruke penger på. Så kommer tilbudet… Gratis botox. Gratis leppefillers. Alt du trenger å gjøre er å legge ut et bilde på Instagram hvor du skriver om klinikken og hvor fornøyd du er med de “nye leppene” dine!

For å være helt ærlig så skjønner jeg godt at noen takker ja. Hadde dette skjedd meg for noen år tilbake hadde jeg nok gjort det samme. Jeg gjorde på en måte det, bare at jeg satt i den andre enden. Jeg var jenta som var fristet, men ikke turte og ikke ville bruke såpass mye penger på det. Så tok en av bloggerne jeg så opp til Restylane og jeg fant en rabattkode som ga meg rimeligere behandling. Så fort var det gjort! 

I går valgte jeg å konfrontere en av disse klinikkene. Jeg kom nemlig over et bilde på Instagram hvor det ble reklamert for en klinikk og delt ut en rabattkode på nettopp fillers. Da jeg så at klinikken selv hadde kommentert bildet valgte jeg å svare. “Dere har faktisk også et ansvar når det kommer til påvirkning av unge gutter og jenter. Dette er trist!”. Det som gjorde meg enda tristere var svaret de ga meg hvor de oppriktig mente at det de gjorde var å hjelpe mennesker med selvbildet.

Da spør jeg – hvordan kan du hjelpe unge mennesker med selvbildet ved å sprøyte dem med fillers slik at utseendet (som antakeligvis var forbanna fint i utgangspunktet) endrer seg? Hvordan hjelper man unge mennesker med selvbildet ved å gjøre det naturlige unaturlig? At de oppriktig mener dette og at de bruker unge, usikre bloggere og Instagrammere som reklame for å spre dette budskapet er så forbanna idiotisk at jeg har ikke ord! Jeg er bare sint og frustrert og jeg mener som mange andre at en lov mot reklame for kosmetiske inngrep er LANGT på overtid!

 

FACEBOOK HER – INSTAGRAM HER – SNAPCHAT ANDREASVEINSDOT BLOGLOVIN HER

17 kommentarer
    1. You should watch Shadowhunters on Netflix, hulu or freeform! The show is so amazing with lots of lgbt rep and groundbreaking topics are discussed in a classy matter! i love this show so much, and i am sure you will love it to <3 the show is currently on it's 3rd season, go binge it! :)

    2. Jasså?
      Så du skylder på klinikkene som bruker dere bloggere som reklame?
      Hva med å ta ansvar selv og ikke gjøre alt for å selga rævva si?
      Vi vet at dere bloggere ikke er sammfunnsnyttige for fem øre, men å sitte der å syte over at klinikker gir ut gratisprodukter (som du sikkert har gjort tusen ganger på bloggen din, bare det er klær og sminke) for å prøve å selge mer, blir selvmotsigende og flåsete.
      Eller er det greit å bruke rosabloggere som reklameplakater for produkter DU liker, men ikke for andre ting du ikke helt liker?

    3. Atter et tåpelig innlegg i en tåpelig blogg
      Det mest tåpelige er dog at sludderet blir publisert i Nettavisen

    4. Ditt beste blogginnlegg noensinne! Godt skrevet, selv dette innlegget til en avis, jeg hadde delt det!
      Susanne

    5. Kristian: Selvfølgelig har bloggere et stort ansvar selv også, men det jeg har sett meg lei av er at klinikkene tar 0 ansvar, noen gang! De bruker unge bloggere og influencers ved å lokke dem med gratis behandlinger de i utgangspunktet ikke trenger. Selvfølgelig er det fristende for mange med gratis ditt og datt, også kosmetiske inngrep – dessverre.

    6. FOR et fantastisk innlegg! Dette er første gang på evigheter jeg faktisk har lest et innlegg fra start til slutt noe sted, og ikke bare skummet nedover og sett på bildene. Kjempeviktig at du som influencer tar avstand og faktisk sier noe om det.

    7. Når skal folk selv ta ansvar for noe? Greit gammelt ordtak dette: Finnes ikke noe marked uten kunder! Og er man 18 kan man værsegod få ta ansvar for hva man putter i kroppen selv! Er man under 18 er foreldrene ansvarlig for hva du sprøyter inn! Det skjer aldri at noen ungdom noen plass blir happy med hva de er født med, gjelder forøvrig voksne også! Vi kan ikke legge all skylden på reklame,dette eksisterte for 500år siden også da de snørte seg i korsett og bleket tennene,puttet gift i øynene for å få større pupiller osv.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg