VIL DU HA GRATIS RESTYLANE?

De aller fleste har fått med seg at jeg tok restylane for mange år siden og jeg håper minst like mange har fått med seg at jeg fjernet restene av det for noen måneder siden. Det har godt en stund og jeg er kjempefornøyd med å være helt filler-fri og ha mine egne lepper fordi de er kjempefine, noe de alltid vært! Så hvorfor tok jeg egentlig restylane?

Jeg var nysgjerrig. Jeg ville teste og til tross for at vennene mine advarte meg om at det ville se rart ut med enda større lepper så booket jeg time og led meg gjennom de mange stikkene og innsprøytningene som måtte til. Da var duckfacet på plass og jeg overbeviste vel meg selv om at jeg var fornøyd selv om jeg innerst inne følte meg litt rar. 

Jeg hadde vært nysgjerrig på dette med restylane lenge, men det var ikke før en av bloggerne jeg virkelig så opp til tok det at jeg bestemte meg. Hun gjør det jo! Hun er faktisk skikkelig oppegående, smart, reflektert og hun ser naturlig ut. Hvis hun gjør det kan jeg også gjøre det. 

Til tross for at jeg flere ganger har skrevet om at ansvaret ikke bare ligger hos oss bloggere så ligger det mye ansvar der. Jeg har selv erfart at det skulle så lite til som å se et av mine forbilder sprøyte inn fillers for å tippe meg over å ta avgjørelsen jeg hadde gått og tenkt på så lenge. Nei, det var ikke bare bloggerens skyld. Jeg hadde sett det mange steder og var regelrett nysgjerrig på det, men jeg hadde nok aldri gjennomført uten den siste lille pushen jeg fikk da jeg så innlegget hennes. 

Nå er jeg mer voksen og muligens mindre påvirkelig. Jeg har med årene blitt veldig trygg på hvem jeg er, hva jeg vil og hvordan jeg ønsker å se ut. Etter å ha gått rundt med meterlange vippeextension, falske negler og hår teipet fast til mitt eget kjente jeg at nok var nok og fjernet alt, inkludert klumper og rester av den to år gamle restylanen.

Vet dere hva? Jeg føler meg så utrolig mye bedre! Endelig er jeg meg selv igjen. Når jeg ser meg i speilet så ser jeg faktisk meg og ikke bare alt stæsjet jeg tidligere brukte som ikke gjorde annet enn å dekke meg til. 

Av den grunn og mange andre gode grunner vil jeg komme med en oppfordring til alle dere som tilbyr bloggere, influencere og kjendiser gratis fillers og operasjoner mot eksponering på blogger: SLUTT! Dere kan plutselig bli den faktoren for bloggeren som bloggeren var for meg, og der har vi en ond sirkel. 

Det dukker opp mye rart i innboksen min og noe av det jeg faktisk blir skikkelig irritert av å få er mail som dette: 

“Du har fin hud og trenger ikke masse behandlinger, men…” 

Nå vet ikke jeg om denne klinikken sender slike mail til absolutt alle bloggere, men uansett. Dette kan nå veldig unge influencere som kanskje er i en posisjon hvor de fortsatt er usikre på seg selv og sitt utseende. Da er det dessverre utrolig lett å takke ja til litt gratis botox og fillers til leppene.

Det er dette jeg mener med at dere som sender slike mail kan bli en avgjørende faktor. Dere spiller på usikkerheten til innflytelsesrike kvinner som igjen er med på å påvirke usikre unge og eldre jenter. Vi er så farlig nær å havne i en ekstremt overfladisk og trist verden. Vi trenger virkelig ikke flere som pusher endringer på utseendet vi faktisk har blitt født med og som er en del av arven fra familien vår. Det er hvem vi er! Hvorfor endre det?

Til slutt må jeg legge ved et bilde av annonser som stadig sendes ut via apper som Let’s Deal og Groupon. Supre apper når det kommer til å finne gode tilbud, men trenger vi virkelig rabatt på kosmetiske behandlinger? Og når vi er inne på det temaer, bør ikke alle og ikke bare bloggere ha regler som hindrer en i å reklamere for kosmetiske inngrep? Ja, takk!

 

FACEBOOK HER – INSTAGRAM HER – SNAPCHAT ANDREASVEINSDOT BLOGLOVIN HER

 

18 kommentarer
    1. Veldig bra! Innlegget er spart til om et par år når jeg trenger en referanse fra noen som deg for å kunne nå gjennom til unge jenter.

    2. Jeg stakk innom av nysgjerrighet. Aner ikke om dette har noen interesse i det hele tatt, men jeg tror ikke jeg kjenner noen gutter/menn som synes botox etc (pluss tung sminke) gjør noe positivt for jenters utseende. Snarere tvert imot. Hvis bildet er fint bør rammen være enkel – og hvis det for mye bling (uansett hva slags bling) blir vi en smule mistenksomme ift hva som skjuler seg bak.

    3. Nok et fantastisk innlegg om et viktig tema!
      Det er faktisk ytterst få som ser bedre ut med restylane. Når sant skal sies, blir de seende ganske rart ut..
      Aller værst syntes jeg det alikevel er når folk ned i 17-18 års alderen tar botox-behandlinger. Hvor fucked up er ikke det, liksom!?..
      Jeg er overhodet ingen motstander av plastiske inngrep, og en runde med den nevnte botoxen er rett rundt svingen. Men nå kunne imidlertid jeg teknisk sett vært moren til disse som knappt nok har nådd myndighetsalderen!..

    4. Jeg er så glad det finnes bloggere der ute som deg! Som midt oppi masse “fristelser” fra potensielle sponsorer klarer å se hva man vil og ikke vil reklamere for. Jeg har lest blogger i mange år, og herregud så mange som er for å fylle på leppene sine f.eks. Jeg har heldigvis aldri blitt påvirket, da jeg ikke syns noe om sånne ting + at alt av nåler osv.. blir jeg bare skremt av (heldigvis) 😀
      Det er en grunn til at du er blant mine favorittblogger 🙂 Du fyller ikke bloggen full av anbefalinger om restylane, operasjoner, løsvipper osv.. <3

    5. Trodde først du skulle gi gratis fillers/restylane til en av leserne men så leste jeg innlegget. Kunne ikke vært mer enig.

    6. Synes du ikke selv at det blir litt clickbaits? Ihvertfall på snap «halv pris på injeksjoner» «vil du ja gratis Restylane, så sveip opp!» det virker som du gjør alt for at alle skal lese bloggen din.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg