hits

KICKSTART TRENINGSRET 2018

N som vi gr inn i januar mned er det tid for fylle opp treningssenterne igjen. Mange har som ml for 2018 komme i gang med treningen igjen, bli sprekere, g ned i vekt og endre livsstil. Det er veldig bra, men dessverre faller mange av etter et par mneder og noen kommer egentlig aldri i gang. N skal jeg tipse dere om ting som fungerte og fungerer for meg da jeg skulle finne motivasjon til komme meg tilbake til en sprekere hverdag. 

Velg et treningssenter som er i nrheten av jobb eller hjem. Det gjr det utrolig mye lettere komme seg p trening. Hvis du m ta buss og trikk for komme deg p trening virker det med en gang som mer tiltak. Hvis du kan g bort til treningssenteret er det jo null stress! Hvis det er i nrheten av hjem blir det lettere ta bde en tidlig morgenkt og en sen kveldskt. Hvis det er i nrheten av jobb er det lett starte dagen der fr jobb og g innom etter jobb. Perfekt!

Ikke tenk, bare funger. Ikke tenk p hvor sulten du er, hvor fullt det er p senteret eller hvordan sofaen frister mer. Dra p deg treningstyet og g ut dra. 

Kjp deg fresht nytt treningsty. En liten gulrot for komme ordentlig i gang. Det er faktisk motiverende med nytt treningsty man har lyst til bruke. Jeg elsker overdeler i sterke, freshe farger som gir litt ekstra motivasjon. 

Invester i en god og motiverende pulsklokke. Etter at jeg fikk Fitbit-klokken min ble jeg s mye mer aktiv i hverdagen. Hyere ml ble satt og jeg s at jeg innfridde dem. Jeg anbefaler den p det varmeste. Jeg gr alltid med den p s jeg ser antall skritt, den mler puls og du kan stille den inn ut ifra hva du trener. Det er s moro se i etterkant hvor lenge man l i de forskjellige puls-sonene og snt! En stor motivasjon for vre mer aktiv og f enda mer ut av treningen.

F en personlig trener. Hvis du er usikker p hva du skal trene og hvordan du kommer i gang kan det vre lurt snakke med en personlig trener. De har mye kunnskap og er ofte gode p motivere. Det er ikke sikkert du trenger s mange timer, men de kan hjelpe deg med et program og gi deg kickstarten du trenger for klare deg videre p egenhnd. 

Ikke sammenlign deg med andre. Det er ikke alltid s lurt. Hvis du gr rundt p senteret og ser hvor mye de andre lfter og hvor fort de lper, s ser du p de selv og fler deg drlig fordi du ikke er i nrheten gjr ikke det annet enn delegge motivasjonen din. Det samme gjelder hvis du trener med venner. Kanskje de har trent lenger enn deg? Da er de naturlig nok bde sterkere og raskere. Tro meg, de synes ikke du er dum, teit eller lat fordi du ikke er like sprek som dem. Jeg tror ikke de tenker p noe annet enn seg selv og sin egen fremgang, eller at det er bra at du ogs er i gang s de har en treningsvenn!

Sett deg ml. Sm steg av gangen. Kanskje du skal klare en repetisjon til p hver velse i lpet av tre uker? Eller kanskje du skal klare lpe en kilometer lenger? Sett deg ml hele tiden underveis, da blir det ekstra moro! Men husk at mlet p lang sikt br vre at alt dette blir en vane og en del av en ny, sunnere livsstil.

Ha det gy p trening. Det skal vre hardt der og da, men det skal ogs vre moro. Lr deg kose deg med treningen!

 

FACEBOOK HER - INSTAGRAM HER - SNAPCHAT ANDREASVEINSDOT BLOGLOVIN HER

6 kommentarer

S gode tips! De kommer godt med n i januar, haha!

Siri Kolstad: Bra du likte de :D

S flink du er :D Og tusen takk for tips!

Jeg lurte p om du kunne oppdatere oss p hvordan behandlingen for vaginisme fungerer for deg? Hva er det du konkret gjr under behandlingen? Setter stor pris p svar!

T: Ja, jeg hadde en time i gr og tenkte skrive et innlegg i dag eller i morgen om hvordan det gr og veien videre <3

hvorfor str du alltid snn nr du skal ta treningsbilder? ser ut som du strekker deg skikkelig, for prve f snn gap :p

Anonym: Haha, har aldri tenkt over at jeg str p en spesiell mte :-) Er vel mest for f frem at jeg har en hestehale og ikke er skalla haha.

Skriv en ny kommentar