KICKSTART TRENINGSÅRET 2018

Nå som vi går inn i januar måned er det tid for å fylle opp treningssenterne igjen. Mange har som mål for 2018 å komme i gang med treningen igjen, bli sprekere, gå ned i vekt og endre livsstil. Det er veldig bra, men dessverre faller mange av etter et par måneder og noen kommer egentlig aldri i gang. Nå skal jeg tipse dere om ting som fungerte og fungerer for meg da jeg skulle finne motivasjon til å komme meg tilbake til en sprekere hverdag. 

Velg et treningssenter som er i nærheten av jobb eller hjem. Det gjør det utrolig mye lettere å komme seg på trening. Hvis du må ta buss og trikk for å komme deg på trening virker det med en gang som mer tiltak. Hvis du kan gå bort til treningssenteret er det jo null stress! Hvis det er i nærheten av hjem blir det lettere å ta både en tidlig morgenøkt og en sen kveldsøkt. Hvis det er i nærheten av jobb er det lett å starte dagen der før jobb og gå innom etter jobb. Perfekt!

Ikke tenk, bare funger. Ikke tenk på hvor sulten du er, hvor fullt det er på senteret eller hvordan sofaen frister mer. Dra på deg treningstøyet og gå ut døra. 

Kjøp deg fresht nytt treningstøy. En liten gulrot for å komme ordentlig i gang. Det er faktisk motiverende med nytt treningstøy man har lyst til å bruke. Jeg elsker overdeler i sterke, freshe farger som gir litt ekstra motivasjon. 

Invester i en god og motiverende pulsklokke. Etter at jeg fikk Fitbit-klokken min ble jeg så mye mer aktiv i hverdagen. Høyere mål ble satt og jeg så at jeg innfridde dem. Jeg anbefaler den på det varmeste. Jeg går alltid med den på så jeg ser antall skritt, den måler puls og du kan stille den inn ut ifra hva du trener. Det er så moro å se i etterkant hvor lenge man lå i de forskjellige puls-sonene og sånt! En stor motivasjon for å være mer aktiv og få enda mer ut av treningen.

Få en personlig trener. Hvis du er usikker på hva du skal trene og hvordan du kommer i gang kan det være lurt å snakke med en personlig trener. De har mye kunnskap og er ofte gode på å motivere. Det er ikke sikkert du trenger så mange timer, men de kan hjelpe deg med et program og gi deg kickstarten du trenger for å klare deg videre på egenhånd. 

Ikke sammenlign deg med andre. Det er ikke alltid så lurt. Hvis du går rundt på senteret og ser hvor mye de andre løfter og hvor fort de løper, så ser du på de selv og føler deg dårlig fordi du ikke er i nærheten gjør ikke det annet enn å ødelegge motivasjonen din. Det samme gjelder hvis du trener med venner. Kanskje de har trent lenger enn deg? Da er de naturlig nok både sterkere og raskere. Tro meg, de synes ikke du er dum, teit eller lat fordi du ikke er like sprek som dem. Jeg tror ikke de tenker på noe annet enn seg selv og sin egen fremgang, eller at det er bra at du også er i gang så de har en treningsvenn!

Sett deg mål. Små steg av gangen. Kanskje du skal klare en repetisjon til på hver øvelse i løpet av tre uker? Eller kanskje du skal klare å løpe en kilometer lenger? Sett deg mål hele tiden underveis, da blir det ekstra moro! Men husk at målet på lang sikt bør være at alt dette blir en vane og en del av en ny, sunnere livsstil.

Ha det gøy på trening. Det skal være hardt der og da, men det skal også være moro. Lær deg å kose deg med treningen!

 

FACEBOOK HER – INSTAGRAM HER – SNAPCHAT ANDREASVEINSDOT BLOGLOVIN HER

6 kommentarer
    1. Så flink du er 😀 Og tusen takk for tips!
      Jeg lurte på om du kunne oppdatere oss på hvordan behandlingen for vaginisme fungerer for deg? Hva er det du konkret gjør under behandlingen? Setter stor pris på svar!

    2. hvorfor står du alltid sånn når du skal ta treningsbilder? ser ut som du strekker deg skikkelig, for å prøve å få sånn gap :p

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg