hits

Publisert den 06.09.2017 - Tanker

BLOGGERE SOM OPERERER SEG

For vre rlig har jeg blitt s dritt lei av at man ikke fr gjre som man vil hvis man er blogger. Dette gjelder srlig kropp, men selvflgelig en del annet. Jeg blir lei meg nr jeg ser hvor mye hat noen m gjennomg p grunn av valgene de har tatt. Dere burde kanskje begynne tenke litt lenger, og se bloggeren som det hun faktisk er, nemlig en person med flelser. 

Hun opererer seg ikke fordi hun er blogger. Hun opererer seg fordi hun har hatt komplekser og nsker om operere seg over lengre tid. Det at hun blogger har gitt henne konomi og mulighet til faktisk gjre endringer hun har nsket lenge. Om det er rett eller galt er faktisk ikke opp til noen andre bestemme. Man kjenner seg selv best. Om jeg hadde hatt komplekser for puppene mine i fem r og endelig hatt konomi til gjre noe med det hadde jeg helt sikkert gjort det. N er jeg s heldig at jeg ikke har noen store komplekser, men hvorfor skulle jeg ftt hat for gjre en endring som fr meg til fle meg bedre?

Man er ikke et drlig menneske fordi man tar silikon eller forstrrer leppene. Man er heller ikke et drlig menneske hvis man skriver om dette p bloggen sin. Her har jeg min personlige mening om at det br og kan unngs, i hvert fall i en veldig oppmuntrende tone. Allikevel synes jeg det er forferdelig hvordan disse menneskene fr gjennomg. Skal det virkelig vre slik at man ikke fr gjre som man vil med egen kropp bare fordi man er blogger? Hva skjedde med "din kropp, ditt valg", gjelder ikke det p alle omrder?

Man fr kjeft uansett hva man gjr. Kommenterer man det ikke s er det galt, og om man gjr det s er man et drlig forbilde. Jeg understreker igjen at jeg personlig ikke synes noe om skrive lange avhandlinger om operasjoner og injeksjoner, men jeg synes absolutt man skal f lov til gjre akkurat som man vil og f lov til svare ja eller nei uten bli hudflettet og hatet. Hadde du virkelig kalt venninnen din for en oppmerksomhetssyk hore eller et jvlig menneske om hun hadde tatt silikon? Nei, fordi det er jo annerledes. Eller? Ja, man er et forbilde, men man skal fortsatt f lov til leve og gjre akkurat som man vil med eget liv og egen kropp. S kan vi n roe ned litt nr det kommer til hate p andres kropper, naturlig eller unaturlig s er alle med p gjre verden til et bedre sted. 

 

FACEBOOK HER - INSTAGRAM HER - SNAPCHAT ANDREASVEINSDOT BLOGLOVIN HER

32 kommentarer

06.09.2017 kl. 22:41
Synes det var mye om raad n..

Andrea Sveinsdottir

06.09.2017 kl. 22:42
Anonym: Dette gjelder ikke bare henne, er mange andre der ute ogs <3

06.09.2017 kl. 22:41
Det var da voldsomt som du skal forsvare Isabell

Andrea Sveinsdottir

06.09.2017 kl. 22:42
Anonym: Som sagt over her, gjelder dette generelt alle <3

06.09.2017 kl. 23:02
Jeg hadde opperet nesen nin hvis jeg hadde hatt konomi til det. Dette var tanke gangen min nr jeg var rundt 18 r. Jeg likte kke meg selv. Jeg var syk som nevnt tiligere har jeg hatt spiseforstyrrelser. Og jeg er egentlig veldig glad at jeg ikke leste om operasjoner p den tiden. For vet ikke om jeg hadde hatt det vrre ang mine komplekser

Jeg er glad n at jeg ikke har tanker om operere nesen min og det er fordi jeg har ftt en mer voksent syn p livet n som jeg er 25 r gammel og tenke at man skal vre fornyd med ssen man er lre seg elske seg selv ssen man ser ut og ikke tenke s mye p hva andre har som du ikke har.

Men nr det er sagt syns jeg dette var en kjempe bra innlegg. Du skriver bra Andrea

Andrea Sveinsdottir

06.09.2017 kl. 23:05
Anonym: Enig i mye av det du skriver! Jeg vurderte lenge ta silikon, men vokste p en mote bort far det og n er jeg glad for at jeg ikke gjorde det :-) Dette var under tiden hvor bloggere skrev om operasjoner, men kanskje ikke like mye som n....

Tusen takk :D

Kim Danial

06.09.2017 kl. 23:11
Ja ikke sant. Syns egentlig en slik opperasjpn burfe ni tatt opp med spykolog. Fr n kommer det innlegg om st folk kunne nsle de hadde vrt smartere.

Jeg liker forsatt ikke nesen min men jeg har akseptert den som den er.

Elisabeth

06.09.2017 kl. 23:32
Poenget er at man som blogger m vre sitt ansvar bevisst. Man ser jo fort at det som regjerer p topplista er ikke blogger som inneholder politikk, feminisme eller andre samfunnsrelaterte forhold, men at det derimot handler om skjnnhet, sminke, operasjoner, komplekser og klr. Man har som blogger veldig unge lesere, og vi vet (etter observasjoner) at unge jenter helt ned i 12-rs alderen er mer opptatt av blogg, sminke og mote enn noen gang. S derfor vil en toppblogger som opererer seg sende totalt feil signaler, det sender mer signaler om at det er "greit" operere seg fordi en blogger gjr det. I tillegg ender bloggere opp med kunne leve av alt det de skriver om mote, skjnnhet og egne tanker om livet. Jeg tror ikke samfunnet vet hvor stor makt bloggere har, og denne makten tror jeg er p vei i en negativ retning..

Andrea Sveinsdottir

06.09.2017 kl. 23:33
Elisabeth: De ar absolutt sterk innflytelse, og som jeg skriver s mener jeg personlig at det er undvendig skrive om operasjoner. Allikevel synes jeg de skal f lov til gjre hva de vil med sin egen kropp som alle andre.

Elisabeth

06.09.2017 kl. 23:41
Selvflgelig. Dersom jeg hadde gjort noe med min kropp, s hadde ingen brydd seg, fordi jeg er ikke en offentlig person, men det er normalt at dersom en offentlig person gjr det, s vil det f reaksjoner. Men i det store og hele s er det synd at det er blitt en vane operere seg, fordi det er det deler av topplista p blogg.no mener er det fineste og mest perfekte. Folk opererer seg for bli perfekt, og det er et samfunn som etter hvert blir ganske trist leve i... Folk er faktisk stolte av vise fram det de har operert eller har fylt i, og det skjnner jeg jo, men forsvare operasjoner er med p nornmalisere det, og DET er noe jeg mener ikke burde gjres av bloggere.

Andrea Sveinsdottir

07.09.2017 kl. 18:56
Elisabeth: Ja, og det er faktisk et samfunnsproblem! Jeg er som sagt helt uenig i mten noen velger fremme operasjoner osv., men jeg synes allikevel de skal f lov til gjre som de vil med egen kropp :-)

Hege Kristin

06.09.2017 kl. 23:51
jeg er s enig!

Sara

07.09.2017 kl. 00:43
Kjenner at n ble det for mye fokus p stakkars IR p bloggen din.

Hva folk gjr med sin kropp er opp til hver enkelt. Det er ogs opp til hver enkelt hva man legger ut p bloggen.

Men nr flertallet av leserne er under 18 r, s synes jeg det er lavml ha slik fokus p egen kropp.

Fokus p alt man har fikset p, p alt man bruker penger p osv osv.

IR er Norges mest usunne blogger p alle mtene jeg kommer p.

Ingen nr inn til henne heller. S blir nok ikke noen forandring der, fr hun vokser til, og forhpentligvis fr mer vett.

At side2 vil ha slike bloggere, er en skam.

Siden du forsvarer IR slik, kan du fortelle meg hva hun skriver om p bloggen sin, som du mener er bra lesning?

Mener du serist at hun har en "sunn" blogg?

En blogg som ungdommer har godt av lese?

Og p hvilken mte?

Gleder meg til f svar.

Andrea Sveinsdottir

07.09.2017 kl. 18:58
Sara: ja, er det synd p Isabel n? I det forrige innlegget kunne du ikke vente med fyre ls p jenta. Dette innlegget handler ikke om Isabel Raad som enkeltperson, men hele tematikken rundt det at bloggere opererer seg, tar resylane, tar botox og fr kjeft uansett om de skriver om det eller ikke.

Dette er ikke et forsvarsinnlegg for Isabel, og innlegget om at jeg synes . hun fortjente en pause var ikke et forsvar av bloggen hennes, men Isabel som person fordi hun er et menneske akkurat som deg og meg og fr gjennomg til det ekstreme! Jeg leser sjelden bloggen til Isabel, s det kan jeg ikke svare p :-) Klikker meg inn n og da.

Nora

07.09.2017 kl. 08:50
Jeg er enig med deg til en viss grad -jeg mener folk burde bli flinkere til gi faen i hva andre gjr. Nr det er sakt er det frivillig blogge, og velger du blogge om operasjoner m du vre klar over at folk vil reagere. Det gjelder ikke bare operasjoner, men politikk, mote osv. Folk har alltid en mening. Nr det kommer til operasjoner i seg selv tror jeg folk m bli flinkere til jobbe med seg selv. Man burde heller ske mestring p andre steder i livet, som studier, organisiasjonsarbeid eller trening. Oppske milj der kropp ikke er s sinnsykt viktig, og lre at folk setter like mye pris p deg selv om puppene er sm og nesa skjev.

Andrea Sveinsdottir

07.09.2017 kl. 18:54
Nora: Ja, jeg er helt enig i det, men jeg fler det har blitt slik at bloggere ikke fr lov til operere seg uansett om de skriver om det eller ei. Det blir brk uansett, og jeg prver sette det i perspektiv med f dere til tenke p om dere hadde reagert p samme mte om en venninne av deg hadde gjort det? Ellers er jeg helt enig i at man br g mange runder med seg selv og prve unng det :-) Man er som regel fin selv om man ikke alltid ser det selv!

08.09.2017 kl. 09:06
Har ikke dette vrt tatt opp en million ganger n..? Finnes det ingenting annet blogge om? Det som br bli sagt har blitt sagt :)

Andrea Sveinsdottir

08.09.2017 kl. 10:37
Anonym: Noen ting kan ikke nevnes nok :-) Er mye annet blogge om ogs, hvis du blar nedover arkivet mitt finner du tre innlegg hver dag og dette er et av de i lpet av min tid som blogger ;-) Derav, mye annet blogge om!

Mar

08.09.2017 kl. 10:50
Du skriver "hun opererer seg ikke fordi hun er blogger. Hun opererer seg fordi hun har hatt komplekser og nsker om operere seg over lengre tid.", men burde du ikke ogs stille sprsmlet; hvorfor har hun endt opp med komplekser? Det er vel hevet over en hver tvil at sminke og motebloggernes lesergruppe primrt er unge jenter p 12-15 r, og nr hovedandelen av bloggerne de flger har eller nsker operere seg for et "bedret" utseende, s er bloggerne med p skape OG forsterke komplekser hos unge jenter. Man bestemmer som du skriver over egen kropp, men som blogger br man vre veldig bevist p ens store pvirkningskraft nr man skriver om f utfrt/ ha gjennomfrt korrigerende kirurg. Det er i veldig stor grad dere som setter standarden for hva som er perfekt eller ikke, enten dere liker det eller ikke..

Andrea Sveinsdottir

08.09.2017 kl. 10:52
Mar: Godt poeng, Mar! Det kan komme av ganske mye. Kvinner og menn har operert seg i mange r fr sosiale medier gjorde sin entr, s bare skylde p det blir feil, selv om det selvflgelig er med p skape mer press p visse omrdet. Jeg er helt enig i at man br tenke kraftig over hva man skriver som blogger, men poenget mitt her er at man ogs blir kritisert for operasjonen om man ikke skriver om den, men den synes. Det er feil.

Mar

08.09.2017 kl. 10:58
Andrea: Ja, jeg formulerte meg nok litt klnete og mener p ingen mte at dere alene er skyld i dette, men akkurat n, i disse tider med sosiale medier har bloggerne langt strre pvirkningskraft enn dere selv aner ;)

Andrea Sveinsdottir

08.09.2017 kl. 11:03
Mar: Ja, og derfor er jeg helt imot fremme operasjoner skrive om det :-) Det nevner jeg ogs i innlegget, men jeg synes ikke det er greit legge absolutt all skyld p bloggere og at de faktisk m f gjre som de vil med sin egen kropp! Se s mye snakk det har vrt om rumpa til Sophie Elise, og hun har verken skrevet om eller bekreftet noen form for injekson eller operasjon s vidt jeg vet...

Alexio

08.09.2017 kl. 12:43
Hvorfor man aksepterer ikke at hun eller han fikset kompleksene borte? Det er en del av dagens kroppsfiksert samfunn forfengelighet. Premissleverandren er Hollywood film stjernene. N sn-ballene har rullet helt til Janteloven hy-borg. Norge. Den er kommet for bli. Kosmetikk Kirurgi evolusjonistisk framgang har gjort dette mulig for de som har rd kjpe seg en eller to operasjoner. uavhengig av sosial status. Den er blitt allmen-eie.

Da, er det latterlig at man ble mobbet eller kritisert for det. Moralistene tapt kamp er nettopp mot den kirurgisk type var et faktum i USA, hvor sterke motkrefter greidd ikke reversere tendensen.

08.09.2017 kl. 23:27
Hper ikke alle bloggerne som operere seg blir ideal utseende

Da m jo alle operere seg for bli pene

Andrea Sveinsdottir

08.09.2017 kl. 23:29
Anonym: Vel, n ser jo alle disse bloggerne helt forskjellige ut s det blir vel litt vanskelig.

Christina

10.09.2017 kl. 17:16
"Ja, man er et forbilde.. blablabla"

Nr ble du og de andre bloggere et forbilde? Er ikke selve operasjonene som sjokkerer lengre.. Er mer det at dere Paradise Hotel-bloggere ser p dere selv som forbilder! Skjerp dere, jenter!

Andrea Sveinsdottir

10.09.2017 kl. 18:55
Christina: Mislik det s mye du vil, men vi er faktisk forbilder for ganske mange :-) Jeg fr daglig meldinger om og kommentarer fra nydelige, unge jenter som forteller meg at jeg er forbildet deres.

Christina

10.09.2017 kl. 19:22
Du er en av rets Paradise Hotel-deltaker! Har ikke ftt inntrykk av at du er en sanger, skuespiller eller en modell? Har du designet noe eller skapt noe kreativt? Er det egentlig noe spesielt med deg framfor de andre Paradise-jentene i 2012, 2013, 2015? De som ingen kjenner igjen?

Du driver denne bloggen med desperate overskrifter som inneholder ord "trodde jeg skulle d", "rane meg" osv. Men samtidig ser jeg ingen "annonse" i noen av innleggene dine!? S det er ingen som betaler deg for reklameinnlegg? Denne bloggen gir ingen inntekt.

Sol deg i glansen, neste r er det ny sesong med nye deltakere og nye "forbilder" for nye ungjenter" For du skriver jo selv at det er unge jenter som du er "forbildet" til. Unge jenter som typisk nok lett gr fort lei og ser etter noe nytt. Kos deg mens du kan og om et r er du glemt!

Andrea Sveinsdottir

10.09.2017 kl. 19:32
Christina: Det stemmer at jeg var deltager i Paradise hotel, ja :-) Jeg er verken sanger, skuespiller eller modell, hvordan er det relevant? Et forbilde kan vre hvem som helst. Moren din, lreren din, en dame du mtte p butikken. Du m ikke vre sanger eller modell for vre et forbilde :-) Hvorfor er du s sint, Christina? Ja, takk jeg skal nyte den siste tiden til det fulle <3

Andrea Sveinsdottir

10.09.2017 kl. 19:34
Christina: Btw, s trodde jeg faktisk at jeg skulle d i Hellas s ser ikke hvorfor det er en desperat overskrift :-)

10.09.2017 kl. 21:24
Ja, du er nok et forbilde for mange. Hper alle ungjenter i framtiden melder seg p paradise hotel, skriver blogg med click bait-overskrifter og jaa.. det var vel det du har gjort for bli et forbilde!?

Goood luck, everybody!

Andrea Sveinsdottir

10.09.2017 kl. 21:26
Anonym: Wow, du er litt trangsynt eller? Om jeg hadde sittet i kassen p Rema1000 eller kjrt en sppelbil kunne jeg fortsatt vrt et godt forbilde for mange. Det kan vre alt fra en enkelthandling, et livssyn og til utseende. Du derimot br ta en runde med deg selv og tenke over hvorfor du har et behov for trkke p andre :-)

Skriv en ny kommentar