INGENTING SKAL FÅ SKREMME MEG FRA Å GJØRE DET JEG VIL

På onsdag gikk jeg hjem fra en venninne og endte opp med å løpe inn døren til bygget mitt fordi jeg var livredd. I går kveld skulle jeg gå samme vei hjem igjen… Jeg var på besøk hos den samme venninnen, men da de andre dro ut på byen startet jeg på veien hjem som lå i motsatt retning.

Jeg var absolutt ikke på tanken om å bare sett meg på en buss som tok meg ganske mye nærmere hjem. 32 kroner mot å risikere livet på vei hjem, hva skal det bli… Det var satt veldig på spissen, men sist jeg gikk den veien var jeg reddere enn hva jeg har vært på lenge og den følelsen satt igjen da jeg skulle ta den vurderingen. Klokken var ikke mer enn halv tolv, og det var rundt samme tid jeg gikk hjem sist også. Jeg var lenge i tvil, men til slutt kom jeg frem til at jeg ikke skal la meg skremme. Jeg skal kunne gå trygt hjem fra en venninne akkurat når jeg vil. Det er ikke sånn at jeg går i mørke bakgater og leker med livet, selv om deler av veien består av sidegater som ikke akkurat er veldig befolket.

Jeg fant frem den hyggeligste spillelisten jeg har på Spotify, puttet en propp i hvert øre og marsjet bestemt hjemover mens jeg fortrengte følelsen av redsel som lå og presset på bakhodet. Nope, not today. Forskjellen på forrige gang og nå var at det var utrolig mye mer folk ute, og det er veldig betryggende. Det var lørdag kveld, akkurat i den tiden folk beveger seg fra vorset til byen og derfor virker det mye tryggere å gå hjem alene en lørdagskveld enn en onsdagskveld. Uansett så gikk det som vanlig helt fint, og jeg kom meg trygt hjem uten å bli forfulgt denne gangen. Jeg pleier jo alltid å gå hjem fra steder, og fordi jeg har opplevd noe ubehagelig én gang så skal ikke det stoppe meg fra å gjøre noe jeg liker. Jeg setter nemlig pris på disse små gåturene, og jeg skal aldri slutte å gjøre ting fordi jeg er redd for hva som kanskje kan skje. Det jeg derimot skal gjøre er å ta imot tipset fra dere om å gå med hårspray i vesken som et lovlig og effektivt alternativ til pepperspray, hehe. 

 

FACEBOOK HER – INSTAGRAM HER – SNAPCHAT ANDREASVEINSDOT BLOGLOVIN HER

4 kommentarer
    1. litt skummelt å gå med musikk i ørene. da hører du ikke hvis det plutselig kommer noen bak deg. mye tryggere å høre hvis det kommer noen, for da har du sjansen til å komme deg unna. men som du sier, man skal ikke la seg skremme. men lurt å være litt oppmerksom på lyder rundt seg

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg