UKENS SPØRSMÅL – VAKSINE, KROPP, BARN OG JULEGAVER

Hva fikk du julegave av Morten?

Jeg fikk løpesko, treningstights og en treningsgenser haha. Prøver du å si meg noe her, Morten??? Neida. Skoene har dere sett, de fikk jeg allerede før vi flyttet til Oslo fordi han synes så synd på meg da jeg løp avgårde i utslitte sko. Så fikk jeg en av de beste treningstightsene jeg vet om og en treningsgenser jeg sa jeg ønsket meg, men som jeg hadde glemt bort. Så snilt ❤️

Hva ga du Morten i julegave?

Han fikk gavekort på massasje, noe han trenger med alle den løpingen sin. Så fikk han et brettspill, skibag og en skjorte.

Hvordan redigerer du bildene dine?

Jeg redigerer i Lightroom, hovedsakelig med presets fra Pilotmadeleine. Har laget et ordentlig gjennomført innlegg med alt fra kamera til redigering, hvilke presets osv. jeg bruker som dere finner her. Bruker fortsatt akkurat det samme.

Hvordan går det med Trulte etter hun var hos dyrlegen?

Takk som spør ❤️ Det går veldig fint! Hun var ganske sliten og litt dårlig samme dag, men det gikk fort over. Hun går enda på øyedråper, men allerede dagen etterpå var hun så mye bedre og det virket ikke osm noe plaget henne så det er veldig bra. Vi skal på en liten sjekk over nyttår, men det virker som at det såret på øyet som plaget henne.

Hvor mange land har du vært i?

Jeg har vært i 23 land. Har reist mye de siste årene og blitt skikkelig glad i å besøke nye steder!

Hvordan får du motivasjon til å trene?

Det diggeste med å trene er at det er så deilig etterpå! Det er godt at det gjør litt vondt underveis haha. Jeg synes det er deilig å kjenne at jeg har brukt kroppen og jeg synes det er skikkelig gøy å bli bedre i noe så det er veldig motiverende.

Skal dere ha barn?

Har ingen planer om det, nei.

Når blir leiligheten helt ferdig med soverom, kjøkken, møbler osv?

Det er et veldig godt spørsmål. Nå fikk jeg en ny idé med soverommet som blit litt mer krevende så det kommer nok til å ta en liten stund. Kjøkkenet skal vi ikke gjøre noe med helt enda, kanksje om et år eller to hvis vi ser at vi kommer til å bli boende ganske lenge. Det funker helt fint og er mye bedre enn jeg først trodde, haha. Møblene vi venter på kommer i slutten av januar eller starten av februar og da er det aller meste på plass bortsett fra garderobeløsningen på soverommet.

Har du tenkt til å ta vaksinen hvis du får mulighet?

Ja, det skal jeg. Når min tur eventuelt kommer så er jeg klar for å vaksinere meg. Jeg har lest mye om prosessen og hvorfor det har gått så fort og det føles veldig trygt og fint.

Krangler og diskuterer du og Morten mye eller er det som regel god stemning?

En god blanding vil jeg si. Vi krangler veldig sjeldent, men når vi først krangler så krangler vi skikkelig haha. Vi diskuterer litt innimellom, men som regel er det god stemning ja. Begge to kan være litt nebbete hvis vi er stressa eller slitne, men det er sjeldent det skjer samtidig og da pleier den andre å være helt lung, hehe. Generelt har vi det veldig fint og er gode venner og kjærester.

Skal dere flytte tilbake til Kristiansand, eventuelt når?

Vi har ingen planer om det for øyeblikket, men vi tror ikke vi blir boende i Oslo for alltid. Det er veldig koselig å ha så mye familie i nærheten, så det er veldig sannsynlig at vi flytter sørover igjen når vi føler oss klare for hus og å slå oss ordentlig til ro.

Har du noen gang vært usikker på kroppen din?

Ja, det kan jeg være i ny og ne. Noen dager kan jeg føle meg sykt fin og andre dager kan jeg være litt slem mot meg selv, og de dagene kan komme rett etter hverandre uten at det har skjedd noe særlig. Jeg tror dessverre det er ganske vanlig å ikke alltid føle seg helt komfortabel i egen kropp. Det er så mye og mange som hele tiden forteller oss hvordan vi skal se ut at man blir helt sliten. Du har medier og påvirkere som forteller deg at “ved å være tynn og trent så er du et dårlig forbilde – legg på deg og vis valker i stede”, samtidig leser du på VG om “Hans” som fikk drømmekroppen ved å gå ned 18 kilo liksom. Man blir jo gæren hvis man skal høre på alt dette. I tillegg har man venner og familie (som jeg personlig tror har mest påvirkningskraft på oss fordi det er de som står oss nære) som snakker om trening, mat, restriksjoner og kommenterer vektnedgang eller oppgang.. Over alt blir man påvirket og fortalt hvordan man skal se ut og det er nok ingen som mener noe vondt med noe som helst, altså jeg gjør sikkert ting som påvirker andre både venner, familie og dere uten å mene noe vondt med det. Så med alt dette “maset” om hvordan det er riktig å se ut så er det ikke rart man blir usikker i ny og ned 😅 Heldigvis har jeg det som regel veldig fint med meg selv og tenker ikke så mye over hvordan kroppen min ser ut.

Hvor kjøper du mest klær?

Det varierer litt, men det er vel mest fra Nelly. Så handler jeg litt på Retro, Zara, H&M, Chiquelle, litt på Tise, byTiMo har jeg blitt veldig glad i, Monki har mye kult. Nå har jeg helt sikkert glemt noe, men tror dette er de det går mest i.

Skal du på Norgesferie igjen i sommer?

Jeg tror det! Morten og jeg har lyst til å kjøre til Nord-Norge i vår/tidlig sommer, men vi vet ikke helt hvor enda. Noen forslag?

13 kommentarer
    1. Du er en så fin person og det er så tydelig i alt du skriver og deler ❤️ Håper dette året blir fantastisk for deg og ønsker deg masse lykke til ❤️ takk for at du er ærlig om det å ha dårlige og onde dager❤️

    2. Hele nord-Norge er fin, virkelig. Men vil absolutt anbefale Senja og Sommarøy utenfor Tromsø. Det er virkelig magisknpå begge plassene. Senja er jo stort, så der kan man være i lang tid uten å rekke alt, så greit å gjøre litt research først evt. Jeg bor en time unna Bodø, og det er nydelig her også, men om dere vil oppleve mer enn fjellturer ville jeg dratt lengre nordover 😊

    3. Kan anbefale Lofoten, vi var der i en uke i sommer, helt magisk fin plass 😄👍 Eller å kjøre Helgelands kysten 👌🏽Har også hørt mye fint om Senja og Hamn i Senja, ser veldig fint ut der. Kan kombinere Tromsø og Senja på en og samme bilferie ?😄

      1. Ser så sykt fint ut i Lofoten! Og alle andre steder egentlig, haha. Tromsø og Senja besøkte vi faktisk for noen år siden. Så ikke så mye av Senja, så kan godt se mer, men trenger ikke mer Tromsø helt enda kjenner jeg 😅 Men tusen takk for gode tips 😀

    4. Kan også varmt anbefale senja! Er selv derifra, men hadde æ vært en turist, hadde jeg gledelig vært der hver sommer altså! Senja e vel en ade mest besøkte plasser av turister. Yttersenja e fantastisk! (Hamn i senja, Husøy, osv) senjatrollet hadde vi å, norges største troll.. men det brant ned for 2år sia ca 😭 ja masse fine plasser der, anbefale å research plasser først! 🙂 veldig fin blogg.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg