UKENS SPØRSMÅL

Reklame | annonselenke Nelly

KJOLE HER / VESKE NUNOO

Hvilket kamera bruker du og hvordan redigerer du bildene dine?

Jeg bruker Canon eos M50 med linsen som følger med og med en 50mm linse. Jeg foretrekker 50mm linsen fordi den er veldig god på portrett og blurrer nesten ut bakgrunnen litt om dere skjønner. Jeg redigerer alle bildene mine i Lightroom, som regel med presets fra Pilotmadeleine. Har laget et innlegg om kamera og redigering som dere finner her.

Hva synes du om Mandal?

Synes det er en koselig by 🙂 Har ikke vært der for så veldig mye annet enn ærend og bilder, men det er fint der altså. Brosteinsgater og små hvite hus, så koselig og det jeg forbinder med Sørlandet.

Synes du vennskap man får på reality tv er ekte?

Det kan være det. Så føler jeg at man fint kan bli veldig gode venner under en innspilling og ha et godt vennskap i den settingen selv om det kanskje ikke blir helt det samme i det vanlige livet. Jeg føler det er få vennskap som ikke er ekte, men det er ikke alle vennskap som nødvndigvis holder eller fungerer i hverdagen selv om de fungerte i en tv-boble.

Kan du vise hvordan du ser ut med briller?

Ja! Jeg har tatt noen bilder som jeg skal dere med dere 😀

Skal dere teste julenyheter?

Selvfølgelig! Det er allerede spilt inn og jeg gleder meg til desember for da kommer det masse jule-innhold på YouTube. Jeg synes vi har gjort en skikkelig bra jobb faktisk og håper dere også synes det når dere får se resultatet.

Har du noe budsjett på innredning av den nye leiligheten?

Nei, det har ikke blitt satt opp noe budsjett, men vi prøve jo å finne rimelige løsninger. Jeg vil jo helst bruke så lite penger som mulig, men så vil jeg ha det jeg vil ha også haha. Jeg blir så obsessed med ting som jeg føler jeg bare MÅ ha, men det er ikke noe kjempedyrt. Vi har solgt unna en del av de gamle møblene våre og brukt det på å kjøpe nytt så foreløpig har vi ikke brukt så mye. Den gamle sofaen finansierte den nye, en loungestol vi kjøpte nå finansierer nye spisestoler som vi kjøper på Finn. Så blir det alltid litt ekstra ting, men nei. Dette ble et langt svar på et enkelt spørsmål, haha.

Har du noen serietips?

Ja! Nå er jeg helt besatt av Gåsmamman på TV2 sumo og har en episode igjen av sesong 4. Den er sykt bra. DNA, Livstid, Atlantic Crossing, Før vi dør og Norsk-ish på NRKTV. Emily in Paris på Netflix. Så har jeg noen go to serier som jeg aldri blir lei av og det er Friends, Sex and the city og Gossip Girl.

Hvem heier du på i Skal vi danse?

Jeg har ikke hatt en stor favoritt i år faktisk, men har heia litt på alle sammen hehe. Sykt flinke folk, men de siste episodene har jeg ikke sett fordi… Maskorama. Så heia den som vinner 😅

Hvem skal du feire jul med?

Jeg skal feile jul med Morten og familien hans i år. Vel, så lenge man kan “dra hjem” til jul da og det ikke blir full lockdown og umulig å dra ut av Oslo. Da skal jeg i så fall feire med Morten og Trulte hjemme hos oss, hehe.

Er dere redd for at det blir for liten plass til Trulte i Oslo?

Hm… Jeg blir litt oppgitt om det er lov å si? For liten plass til Trulte.. Jeg vet liksom ikke helt hva jeg skal si her, haha. Trulte er en middels stor hund, ganske liten egentlig. Vi har en leilighet på 52 kvadrat. Hvordan kan det bli for liten plass for en hund? Hva tror dere hunder gjør når der hjemme, altså de sover og de leker litt 😅 Så nei, det er jeg ikke bekymret for. Sånn til informasjon så var vår gamle leilighet typ 73 kvadrat tror jeg og da var to av rommene alltid lukket fordi det var gjesterom og kontor/bod, så hun får ca like mye plass nå som før.

Hva tenker du om å gi/få brukte julegaver?

Jeg kan veldig gjerne få brukte julegaver og det står på ønskelisten min faktisk. Det stod også på ønskelisten min til bursdag. Jeg har blant annet skrevet opp Devold Svalbard genser og at det gjerne kan kjøpes brukt på Tise. Skoene jeg ønsket meg i bursdagsgave skrev jeg at også gjerne kunne kjøpes brukt, så det er jeg veldig åpen for og synes er en kjempefin greie! I stede for å bruke masse penger på å kjøpe noe nytt og dyrt som kanskje ligger ute rimeligere og pent brukt, kan man heller ta en runde på Finn og Tise. Når det kommer til å gi så føler jeg at kanskje ikke alle synes det er like greit med brukte gaver og jeg gir jo gaver for å glede de som får den. Så hvis de sier at “nei, jeg vil helst ikke ha noe brukt”, uansett hvilken grunn det er til det, så vil jeg ikke gi de noe de har sagt at de ikke vil ha. Men, jeg håper flere blir åpne for å få pent brukte gaver 😀

Kan du nevne noen norske influensere du synes gjør en god jobb?

Oi, synes veldig mange gjør en god jobb! Noen jeg synes er veldig flinke er for eksempel Anne Marthe Widvey, Janka Polliani, Funkygine, Eveline Karlsen, Celina Karine… Sikkert flere, fordi det er mange flinke, men det var disse jeg kom på nå 😀 Føler jeg svarer forskjellig hver gang, men det er jo egentlig et godt tegn tenker jeg da.

Hvor ofte gjør du browlift?

Ca. annenhver gang jeg fikser bryn så hver 8. uke. Kan gå lenger, men er tror det er noe sånt.

Hva synes du om å pynte til jul før 1. desember?

Jeg synes alle burde gjøre det de trives best med selv. Liker ikke regler på sånt, bortsett fra når det kommer til juleting i butikkene haha. De kan roe seg litt.. 😅 Personlig synes jeg det er koselig å vente til 1. desember så desember blir litt ekstra spesielt, men i år er det bare å hive opp julepynten! Mørketid og covid-19 gjør at vi trenger all kos og all lys man kan få!

Hvor gammel er du?

Jeg er 26 🙂

Hva er det beste du kan få servert til middag?

En skikkelig god pastarett, gjerne med en form for tomatsaus og masse god ost. Åååh, jeg elsker pasta. Eller en skikkelig digg vegetarrett lagd på en fancy restaurant, haha. De er så gode på vegetarretter og lager så sykt mye digg basert på grønnsaker. Noe av det beste jeg har spist er småretter med blomkål som hovedingrediens, sykt digg. Elsker mat.

9 kommentarer
    1. Må bare gi deg applaus faktisk!👏🏻 Du er den første influenceren jeg vet om som skriver at det er ok med brukte julegaver!🤩 tusen takk for at du er med på og normalisere det!😃👏🏻

    2. Fine svar <3

      Men du ? Kunne du laga ei oppskrift på den bæste pasta rætt og lagt ut no i desember ? 🙂 Æ vil ha no godt og spise på julaften og ka e vel bedre me en god pastarætt enn og ikje spis nåkka <3 Du kan også skrive den hær i kommentarfelte, det går også knasende godt <3

      Klæm <3

    3. En ting jeg tenker på når folk skriver liten plass til hunden. Det finnes flere hjem som er på over 200 kvm, men hunden står i bur når de er borte 8 timer hver dag. Eller noen må stå på mindre rom. Så hvorfor henge seg opp i en leilighet som på 50 kvm. Det er faktisk plass til to mennesker der også. Jeg syntes dere er utrolig flinke til å gå turer med henne, for det er faktisk det viktigste som er. For det finnes andre med hunder som går opp gata og hjem. Og det er verre enn en leilighet på 50 kvm. Velkommen til 2020 hvor alle skal ga en mening om alt.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg