UKENS SPØRSMÅL

Reklame | annonselenker Nelly

KJOLE HER / VESKE HER

Hva er du takknemlig for?

Jeg er så utrolig takknemlig for den fine lille familien jeg har her hjemme. De siste dagene har jeg sagt det til Morten sikkert femti ganger, haha. Jeg elsker den lille familien vår og er såå takknemlig for det. Akkurat nå er jeg også veldig takknemlig for at sommeren virkelig kom til sørlandet. Det gjør mye med humøret altså! Så er jeg selvfølgelig veldig takknemlig for å ha verdens beste pappa som alltid har vært der og stilt opp for meg, at jeg er en del av en utrolig flott vennegjeng med så fine mennesker, at jeg har en jobb jeg stortrives i og at jeg får leve det livet jeg ønsker å leve.

Hvordan går det i crossfit verden?

Hahah, jeg elsker at du spør! Nå har jeg bare fått en bitteliten smakebit. For dere som ikke er oppdatert så har PTen min begynt å trene en del crossfit og derfor har jeg hatt noen ganske crossfit-inspirerte PT timer den siste tiden, i tillegg til at jeg var med Maren på en time der hvor hun trener. Ut ifra det lille jeg har gjort kan jeg jo si at det er beinhardt, men sykt morsomt! Jeg liker veldig godt de øktene jeg har hatt den siste tiden, men jeg har aldri vært så sliten 😂

Hvis leiligheten deres blir solgt nå, hvor skal dere bo?

Det er et veldig godt spørsmål. Da håper jeg den nye eieren ikke har noe hastverk og ønsker en rask overtakelse så vi kan ha noen måneder på å finne et nytt sted å bo. Hvis ikke får vi spørre svigers veldig pent om vi kan bo der midlertidig hehe, eller finne korttidsleie et sted. Det ordner seg alltid.

Hvilken pulsklokke har du og er du fornøyd med den?

Jeg har Polar Ignite, har dobbeltsjekket denne gangen, tror jeg svarte feil sist haha. Jeg er veldig fornøyd med den! En ting jeg liker veldig godt er at den måler aktivitet i prosent og at man skal nå 100% aktvitet i løpet av en dag og ikke antall skritt eller kalorier. Med den gamle kunne jeg trene en hard styrkeøkt, men ha typ ti skritt noe som var kjedelig. Denne tar også med styrkeøkten i beregningen og det er veldig greit. Noen ganger når jeg målet med 7000 skritt og andre ganger når jeg det med 15 000 skritt. Det kommer helt an på hva annet jeg har gjort i løpet av dagen og det er deiliiiiig.

Har du noen podcast tips?

Ja, det har jeg. Jeg har omtrent sluttet å høre på musikk, bruker nesten bare podcast. Jeg liker Forklart fra Aftenposten, som forklarer viktige nyhetshendelser på femten minutter så man får litt mer innsikt. Flere favoritter er Måndagsvibe, Rebecca Stella og Vanessa, Tvillingterapi, Konspirasjonspodden, Truls & Hellstrøm, Jan Thomas og Einar blir venner også likte jeg veldig godt podcasten til Forsvaret, men der har det ikke kommet nye episoder på n god stund.

Skal du se på den nye sesongen med Bloggerne?

Det jeg synes er veldig gøy i år er at det er så mange som er ganske “ukjente” for meg. Tidligere har det vært mange av de jeg følger på Instagram og som jeg har lest bloggen til så der føler jeg at jeg har fått med meg så mye av de allerede, mens i år er det en del nykommere som jeg ikke vet så mye om. Det er gøy! Så ja, jeg tenker at jeg prøve meg på det altså 😀

Hvilken rase er Trulte?

Trulte er en Shetland Sheepdog. Jeg er så glad vi valgte den rasen, i hvert fall om Trulte er et godt eksempel på resten av Shetland Sheepdogs. Hvis jeg skal ha hund igjen blir det definitivt samme rase.

Hva er ditt absolutte favorittminne med Morten?

Altså vi har så mange fine minner sammen allerede! Tenk at vi ikke har kjent hverandre i to år enda en gang, det er helt sykt… Mitt absolutte favorittminne er de vi ble kjærester. Jeg kan ikke se det klippet uten å gråte. Det er den beste dagen jeg kan huske. Jeg var så rørt og glad og så full av kjærlighet for den fantastiske mannen som stod foran meg. Aaah, nydelig. Hvis dere ikke har sett det så kan dere se det HER.

Har du noen gode flyttetips?

Jeg har faktisk flyttet en god del ganger så ja, kanskje 😂 Mitt beste tips er å merke absolutt alt! Det er så kjedelig å bli stående og lete i eske etter eske. Skriv rom og gjerne litt mer spesifikt om du gidder, typ kjøkken – servise. Jeg har også skjønt hvor digg det er å bare pakke det som henger på en kleshenger med hengeren i søppelsekker. Superlett å pakke ut igjen! Clas Ohlsson har billige flytteesker, men du kan også spørre butikker om de har noen esker til overs som du kan få. Pakk en starteske eller to med det viktigste som du trenger å bruke med en gang, altså allerede den første dagen/natten. Jeg har skrevet et helt innlegg om det tidligere som dere finner HER 🙂

Hva synes du om at fadderuka ble avlyst? Bra, dårlig?

Ble den helt avlyst altså? Det har jeg faktisk ikke fått med meg. Her i Kristiansand vandrer det studenter rundt med poser fra polet tjuefire timer i døgnet typ. Jeg skjønte ikke hvorfor det var så mye folk i byen da jeg skulle ta bilder en kveld, og hvorfor alle gikk med de posene haha. Så kom jeg på at det er fadderuke! Nei, jeg har ikke satt meg godt nok inn i dette, men jeg har en ting å si om fadderuken på generell basis og det er at den trenger en forandring.

Jeg husker da jeg startet å studere.. ALT i fadderuken handlet om festing. Det var vors hver dag, det og det arrangementet. Første dagen i fadderuken startet med bar til bar, altså at vi gikk og skulle drikke på forskjellige barer. For det første: DYRT som f, selv om barene liksom hadde studentpriser. For det andre, så utrolig kjedelig for de som kanskje ikke er så gira på å drikke i en ukes tid. Nei, jeg var så vidt med da og om jeg skal studere igjen så dropper jeg hele fadderuka. Hvorfor må det legges opp til å feste hele tiden? Man kan gjøre så mye annet moro! Ja, man velger selv om man drikker eller ikke, men fokuset i fadderuken der jeg studerte var 100% festing og det er ganske kjipt. Sånn, nok om den saken.

 

6 kommentarer
    1. Elsker å titte innom bloggen din😊 Jeg er selv en del av fadderuken nå og jeg kjenner meg veldig igjen i det du beskriver (fra forrige gang jeg startet å studere), men jeg som ikke drikker vil gi masse ROS til mitt nåværende studiested : Norges Idrettshøgskole med fantastiske folk og et fantastisk miljø der alkohol ikke er en stor del av uka, men heller samvær, knytte vennskap, leke, spille, ha det gøy med ulike aktiviteter😊 Ha en strålende helg, Andrea💛💛

      1. Så hyggelig å høre <3 Det høres helt perfekt ut! Føler det gir mening når det er Norges idrettshøgskole, haha 😀 Hadde kanskje vært rart om det var masse festing der.. Men så godt å høre at det er annerledes der 😀

    2. Det er nok veldig stor variasjon på fadderukene rundt i landet. Vår skole har alkoholfrie aktiviteter hver dag, og mange blir edru med på kvelden. Vi har alt fra aktiviteter som sport, klatring, seiling til rebusløp, grilling, spillkvelder, osv. Så blir litt feil å si at fadderuka bare legger opp til fest. Vet om flere skoler som har lignede opplegg, og som i tillegg har egne kveldsarrangement for de som ikke ønsker å drikke, men vil være sosial.

      1. Seee, det er jo så koselig 😀 Sånn skulle jeg gjerne hatt det! Nå skrev jeg jo at der jeg gikk så var det slik, ikke at det er slik over alt… men uansett, det der høres myyye bedre ut!

    3. Jeg vil bare si meg helt enig i tankene dine rundt fadderuken. Det er nesten tragisk at alle arrangementer er alkoholrelaterte og foregår på kveldstid. Dette er en diskré, men absurd måte å utestenge ungdommer som ikke liker å feste eller som bare ikke føler seg komfortable i slike sammenhenger/omstendigheter. Takk for at du legger merke til dette!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg