UKENS SPØRSMÅL

Reklame | annonselenker Nelly

JAKKE HER / T-SKJORTE HER / BUKSE HER / SKO HER / VESKE HER

Hvordan har det vært for deg å kun leve av bloggen og går det bra?

Det var veldig rart i starten og jeg fikk litt panikk fordi jeg plutselig hadde så mye ekstra tid og det gikk opp for meg at jeg kom til å leve fra måned til måned. Jeg gikk jo fra å jobbe 40%-80% ved siden av, mens jeg publiserte to innlegg om dagen, skulle ta bilder og ha et sosialt liv. Da var det en stor overgang å gå over til å kun ha bloggen som er såpass fleksibel. Det tok litt tid, men jeg klarte å lage mine egne rutiner og kom inn i det etter hvert og da gikk det veldig fint! Jeg var veldig opptatt av å stå opp til normal tid selv om jeg skulle jobbe hjemmefra for å få en normal rytme i dagen. Jeg tror det hjalp veldig med å få følelsen av å ha en arbeidsdag med noe likhet til det jeg kjente til fra før. Det går veldig bra! Nå koser jeg meg skikkelig med det 🙂

Har du kontakt med Ellinor?

Nei, det har jeg dessverre ikke.

Studerer Morten fortsatt til å bli lektor?

Nei, han har lagt det på is foreløpig for å gripe sjansen til å jobbe med sosiale medier 🙂 Hva som skjer i fremtiden vet jeg ikke helt, dere får høre med han, men jeg tror planen er å fortsette en eller annen gang når det passer.

Kan du legge ut serieforslag?

Hvis dere går i tips-kategorien på bloggen så ligger det masse film- og serietips der 🙂 Jeg delte 30 serietips for en liten stund siden som dere finner HER.

Har du noen gode råd å dele til de som går gjennom et kjærlighetsbrudd?

Jeg vet faktisk ikke helt. Jeg kan bare se for meg hva jeg ville gjort om det ble slutt med Morten. Jeg ville nok prøvd å komme meg videre så fort som mulig. Ikke fulgt han på sosiale medier fordi da hadde jeg blitt en gal stalker, brukt mye tid med gode venner, holdt på rutiner og prøvd å gå videre. Mint meg selv på hvorfor det ikke fungerte i stede for å mimre til alt det koselige. Det er lett å si når man ikke står i situasjonen, men det er nok også da man klarer å se det fra den avstanden som ofte trengs.

Hvem har du mest kontakt med fra din sesong av Paradise?

Det er Sofie 🙂

Er du religiøs?

Nei

Kan du laste ned TikTok? Hadde vært gøy å se deg der?

Nei, beklager. Det er virkelig ikke noe for meg.

Hvor lenge har du blogget?

Jeg holdt på å si for alltid, haha. Jeg startet egentlig på barneskolen da vi lagde vår egen hjemmeside. Der delte jeg tekst og bilder som på en blogg. Da den store blogg-bølgen kom så gikk jeg over til blogg.no og har hatt noen forskjellige blogger her. Denne har jeg hatt siden 2014.

Er det ikke vanskelig å bo i Kristiansand hvos du har møter og sånt i Oslo?

Nei, det synes jeg ikke. Hvis jeg har møter pleier jeg å planlegge andre ting i Oslo samtidig så jeg får gjort masse når jeg først er der. Det er bare 40 minutter i fly, fire timer i buss eller 3,5 time i bil så det er ikke lange veien.

Vil du og Morten få barn og gifte dere?

Det vet vi ikke helt enda. Jeg vil forlove meg, men det er ikke så viktig for meg å gifte meg. Tiden vil vise!

Hvor kommer du fra?

Jeg kommer fra Larvik 🙂

Tenker du noen gang på å få en vanlig jobb?

Jeg tror dette er en av fremtidens “vanlige” jobber. Det er flere og flere som jobber med sosiale medier og det er virkelig en voksende bransje! For min del vil jeg gjerne fortsette så lenge jeg kan. Jeg synes det er kjempegøy og synes det er FANTASTISK å være min egen sjef! Jeg har en enorm frihet jeg aldri vil få i andre jobber.

Er du et A eller B menneske?

Kan man være en mellomting? Hvis jeg må velge sier jeg A. Jeg liker å stå opp tidlig og legge meg tidlig, men ikke psyko tidlig eller. Så en mellomting, haha.

Hva heter fargen i veggen på stuen deres?

Den heter Organic green.

Har du noen gang kjent på angst eller hatt angstanfall?

Ja, jeg har hatt angst siden jeg var ganske liten. Sosial angst har jeg slitt veldig mye med i barndommen og ungdomsårene, men det har bedret seg veldig med alderen! Jeg pleide å gå med hodet i bakken eller nesa i sky for å slippe å se folk, turte ikke gå på bussen hvis det var andre på den, ble musestille om det kom ett menneske jeg ikke kjente inn i rommet hvor jeg kjente alle andre, klarte ikke snakke med fremmede… Det var grusomt. Heldigvis har det bedret seg, men angsten er der enda, men på en annen måte.

Hvorfor ville dere ha hund?

Jeg har alltid hatt lyst på egen hund, men det har ikke passet med livssituasjonen før nå. Det er så utrolig mye selskap i en hund, og for meg som jobber hjemmefra og ikke kjenner så mange her har det vært utrolig godt å få en hund for å komme meg ut og ha en god grunn til å stå opp på tunge dager. Nå tør jeg endelig være hjemme alene også, haha.

Hvem spiser sunnest av deg og Morten?

Jeg holdt på å svare helt klart Morten, men… Jeg spiser mye mer godis og snacks enn han, men han kan spise mer usunn mat enn meg. Nei, jeg tror nok jeg får den altså.

 

36 kommentarer
    1. Kan jeg spørre «hva vitsen» med å forlove seg er hvis man ikke skal gifte seg? Kan man da ikke bare være kjærester? 🤔

        1. Må beklage hvis du ble fornærmet, men det var noe jeg genuint lurte på da jeg ikke har hørt om det før..

    2. Gjorde den sosiale angsten at du synes det ble kleint å by på deg selv og bli kjent når det kom inn nye mennesker på PH og LI? Eller gikk det på en måte greit siden det var en del av “gamet”?

    3. Du vil forlove deg men har ikke behov for å gifte deg? Hva er vitsen da egentlig? Man forlover jo seg for å inngå avtale om ekteskap.

      1. Hvorfor er folk så besatt av alle disse reglene? Man må ikke gjøre alt som man gjorde for 100 år siden. Jeg kjenner flere par som har vært forlovet i 20 år og aldri giftet seg. Det er jo så koselig å være forlovet, det er liksom noe mer enn å “bare” være kjærester 🙂 Betyr ikke at man må gifte seg av den grunn. Jeg blir seriøst så oppgitt over folk som tenker som deg.

        1. SÅ enig! Det er koselig å være forlovet, og som du sier, det er et steg videre! La nå folk gjøre som de vil om forlovelse da! Giftemål eller ei! Opp til hvert enkelt menneske og par det vel! Unødvendig mas!
          <3

        2. Foreldrene mine har vært forlovet i 23 år og fortsatt ikke gift, jeg syntes bare det er superkoselig ! <3

        3. Synes det er unødvendig og litt frekt å si at du blir «oppgitt over folk som deg». Man kan da tenke som man vil, og vedkommende har et poeng- å forlove seg betyr opprinnelig at man har planer om å gifte seg.
          Greit at du tenker nytt og annerledes rundt det, men du kan ikke forvente respekt hvis det ikke går begge veier.

          1. Ja, det er jeg enig i at var unødvendig, men jeg ble oppgitt der og da 🙂 Jeg respekterer fullt og helt at andre gifter seg etter forlovelse, noe jeg kanksje gjrø selv også. Det jeg blir oppgitt over er at det fremstår for meg som at personen ikke respekterer mitt valg 🙂

        4. Helt enig der Andrea, Jeg og samboeren min har veldig lyst til å forlove oss, men usikker på om vi vil gifte oss. Jeg syns det bare er koselig,

          folk jeg har sakt det til, har da svart, jammen da må man jo gifte seg etterhvert.
          NEI det må man ikke! Syns det er helt idiotisk å tenke sånn! Jeg syns det hadde vært så koselig og stas og bare være forlove!

          Ps: du og Morten er så fine sammen, jeg så love Island sesongen deres på nytt, så morsomt og se tilbake på det, dere var mitt favoritt par❤️

    4. Jeg er så enig med deg Andrea. Man trenger ikke gifte seg med engang om man blir forlovet. Kjenner flere som er forlovet i flere år. Og det å bli forlovet er som du sier at det betyr noen mer enn å «bare» være forlovet ❤️ Jeg heier på dere

      1. Absolutt ikke! Jeg har fått en jobb jeg elsker, hadde heller aldri turt å være med på Love Island om jeg ikke hadde vært med på PH og derav ikke møtt kjæresten min, hatt det livet jeg har nå. Så jeg er evig takknemlig for den deltakelsen <3

    5. Jeg har vært forlovet i snart 1 år, ingen i familien vet det pga jeg vil ikke ha mas om når vi skal gifte oss. Vi har en plan, og den skal vi følge.

    6. Hvorfor vil du ikke gifte deg? Da blir du jo også mer enn «bare» kjærester, slik som du vil med forlovelse 🙂

    7. Enig i at man kan være forlovet uten å gifte seg, men inngår man da en avtale eller hvordan skjer det i praksis? For man spør jo «vil du gifte deg med meg?» Bare et oppriktig spørsmål 😅

      1. Nå er det jo ikke sånn at man trenger å avtale å forlove seg uten å gifte seg. Min tanke r at man forlover seg fordi man vil tilbringe resten av livet sammen, så ser man med tiden o mman faktisk vil gifte seg også eller bare være forlovet 😀 Så vil du gifte deg med meg er helt innafor! Kan jo også si vil du bli min forlovede eller noe sånt 🙂

    8. «Jeg blir seriøst så oppgitt over folk som tenker sånn som deg». Really?? Du lever i et land hvor alle har like mye rett til å ytre meningene sine, og så fort noen sier seg uenig med deg så blir du så frekk og bastant😭😂 Ta deg sammen Andrea, ikke alle tenker som deg heller🤷🏼‍♀️ Du må gjerne forlove deg, superkoselig det, men da får du forvente alle spm om når bryllupet blir. Det er en tradisjon selvom du ikke trenger å følge den.

    9. Hei!
      Først og fremst synes jeg du virker som en fornuftig jente, men jeg stusser litt over at du mener at blogging og sosiale medier er framtidens «vanlige» jobber. Har ikke denne perioden satt samfunnet litt i perspektiv for de fleste? Jeg tenker blant annet på viktigheten av norsk matproduksjon og kompetanse i helsevesen. Burde ikke heller jobber som bidrar til en bærekraftig nasjon være betraktet som de mest «vanlige» jobbene også i fremtiden?
      Ikke meningen å starte noen politisk debatt her, er bare nysgjerrig på hva du tenker om dette. Synes det er veldig fint at du kan ha en jobb du trives med, og selvfølgelig er det fint med bloggere og influensere for litt «avbrekk» i hverdagen for folk flest, og også en arena hvor man kan hente inspirasjon og ytre tanker og meninger. Men jeg forstår ikke hvordan en overflod av bloggere og influensere på fulltid kan være bra for samfunnets framtid.

      1. Jaha, nei det tror jeg 100% 🙂 Tror det kommer til å bli en helt vanlig jobb i mediebransjen i fremtiden. Jeg snakker ikke ut ifra hva jeg mener burde være, men hva jeg tror. Selvfølgelig trenger man jobber innenfor det også, men det har vi jo allerede og de tror jeg kommer til å bestå. Snakker heller ikke om en overflod da det for det første ikke passer for alle å dele så mye av seg selv, og det ikke bare er å bestemme seg for at dette skal jeg bli og ta en utdanning så blir man det, men det er en voksende bransje som hele tiden blir mer og mer profesjonalisert så jeg tror absolutt det er en vanlig jobb i fremtiden.

    10. Jeg synes ikke det er noe rart. Selv kunne jeg gjerne vært forlovet, men har ikke noe ønske om å gifte meg 🙂 Stå på, og gjør det dere selv ønsker!

    11. Jeg synes det er sååå irriterende og respektløst å mase og stille spørsmål om barn, forlovelse, giftemål, osv.
      Det er PERSONLIGE valg…er det noe som absolutt alle har behov av å vite og mene noe om?

      Jeg er en jente på 26 år. Jeg har en kjæreste som jeg har vært sammen med i 3 år nå. Og dette vil nok sjokke en del folk – Når vi hadde vært kjærester i 6 mnd, ble vi samboere.
      – Når vi hadde vært kjærester i 1 år, ble vi forlovet.
      – Når vi hadde vært kjærester i 1 1/2 år, ble vi gift.
      – Når vi hadde vært kjærester i 2 år, sterilisere jeg meg for jeg ønsker virkelig ikke barn.
      – Når vi hadde vært kjærester i 2 1/2 år, kjøpte vi stort hus med garasje, hage tomt og alt.
      – Når vi har vært kjærester i 3 år, vi har det like fint som da vi ble kjærester for 3 år siden ♥️

      Vi ble kjærester når jeg var 23 og han ble 30. Han har to barn fra et tidligere forhold. 2 greie barn (jeg slapp unna bleieskift og gulping 💪🏽) haha
      Fra jeg var liten jente 3-4 år gammel så har jeg sagt at jeg aldri vil bli mor. I en alder av 24 sa jeg det samme. Jeg synes ikke baby klær er søtt, synes ikke babyer er søte eller fine, synes ikke det er koselig med hyling og skriking eller bleier…DET skremmer livet av meg!
      Ble gravid med et uhell som 24 åring, når jeg fant ut av det så ringte jeg rett til kvinne klinikken og bestilte time til abort. Det var ingenting å diskutere.
      Da jeg var gravid – værste tiden i mitt liv! Aldri vært så dårlig, aldri vært så deprimert, aldri vært så lei av livet…eneste jeg tenkte og fokuserte på var – Hvordan får dette som er inni meg vekk!
      Jeg hadde store selvmordstanker når jeg var gravid. Og når jeg var på sykehuset for å ta abort så kjørte jeg pillene i meg nesten før sykepleieren hadde fortalt og forklart. Jeg lå der og satt der og ventet på at prosessen skulle begynne (altså blø ut fosteret som folk gjerne vil si)
      Da det endelig begynte, så skjønte jeg at dette er det beste for meg. Humøret mitt var på topp igjen når jeg så blod i bindet. Sykepleieren kom inn for å se hvordan det gikk med meg og snakke med meg. For det er nok mange som er redde for å ta sånne valg. Men jeg spurte om jeg kunne få time til sterilisering for å slippe dette flere ganger.
      Søkte flere ganger gjennom fastlegen, men siden jeg bare var 24 år så gikk det ikke gjennom. Men heldigvis så har jeg bursdag i januar, så når jeg ble 25 så var det til fastlegen og søke om sterilisering igjen. Det gikk igjennom og så var det å vente noen mnd så var det gjort.

      Ikke kom her og snakk om prevensjon til meg. Om P-piller, spiral, plaster, sprøyter, P-stav, kondom og alt det der.
      Jeg var 16 år når jeg fikk blodpropp – pga P-piller. Hadde det ikke vært for at fastlegen tok en haug med blodprøver og sendte de til sykehuset så hadde jeg vært død nå. Var hos fastlegen torsdag, lørdag morgen ringte sykehuset til meg og ville ha meg opp på sykehuset å ta noen tester. Fant fort ut at jeg hadde blodpropp. Det var tett i en hovedpulsåre fra kneet og opp til magen, som hadde vandret videre til BEGGE lungene. De koblet meg til blodfortynnende med en gang da. Hadde ikke sykehuset ringt meg lørdagen men seinere, for eks. mandag. Så kunne jeg vært død. For da kunne blodproppen vandret videre til hjertet, og da går det fort fra levende til død. Ble kvitt blodproppen da og gikk på blodfortynnende hele året jeg var 17 år.
      Fikk blodpropp igjen som 22 åring, men aner ikke årsak da. Men etter det så må jeg gå på blodfortynnende resten av mitt liv.
      Ja jeg har det genet som gjør at det er lettere å få blodpropp. Men når det er så sinnsykt mange som har det uten å vite om det, så må de klare å lage prevensjon som ikke er skadelig for jenter.
      For hvem er det som ønsker å ha mensen og å bli gravid som 16 åring? Det er nok ikke mange…
      men nok om meg.

      Jeg sier bare at folk må tenke seg om, ikke stille og grave så mye om private ting. De liker det nok ikke de heller.
      Tenk på alle de som ikke kan få barn – ufrivillig. Men gjerne ønsker seg det. Kunne jeg byttet livmoren min mot en som ikke funker, så hadde jeg gjort det

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg