UKENS SPØRSMÅL

Reklame | annonselenker NA-KD / Nelly

KJOLE NA-KD HER / SKO HER / VESKE FRA THAILAND

Hva vil du eventuelt studere neste høst?

Medier og kommunikasjon! Antakeligvis på UiA, det hadde vært veldig gøy. Det er jo en super måte å bli kjent med folk også, sånn sett hadde det vært fint å komme i gang neste år.

Skal dere pusse opp noe mer i leiligheten?

Ja, men ikke med det første haha. Jeg er helt kjørt nå så det blir en pause, men det er mer vi vil gjøre. Planen er å male vårt gamle soverom lyst og etter hvert å pusse opp hele kjøkkenet. Ellers tror jeg det er ganske greit. Det blir kanskje noen småting her og der, men ikke noe annet stort enn kjøkkenet.

Har pappaen din flyttet til Kristiansand siden du sier at dere kjører han hjem?

Nei, men han er her akkurat nå. Han har faktisk gjort noe så gøy som å flytte i båt så havet er hans hjem, haha. Han har base i Sandefjord, men kan jo i utgangspunktet kjøre dit han vil så det er moro! Jeg prøver jo å få han til å flytte hit da, det hadde vært så koselig.

Hvordan går det med deg for tiden?

Det går veldig, veldig bra!!! Jeg er så glad nå som vi er ferdig med den stua og endelig har litt fri. Nå har jeg ingen store planer fremover og det er så ufattelig deilig. Så jeg har det skikkelig bra, takk som spør <3

Skal dere fjerne den buen i stuen deres?

Ja, det var egentlig planen å ta det i samme slengen, men så var det veldig mye mer jobb med stua enn planlagt så vi orket ikke styre med det også. Jeg synes ikke den ble så gæren nå som vi fjernet de hvite listene rundt, så det er ikke noe jeg kommer til å prioritere. Hvis vi har tid og overskudd en gang så tar vi den bort, hvis ikke blir den bare stående.

Er du helt frisk fra vaginisme? Kan vi få en liten oppdatering?

Det har vært ganske stille på den fronten, men det er egentlig bare fordi det går veldig bra! Det har ikke skjedd noe siden sist jeg oppdaterte dere om at jeg følte meg 100% frisk. Yei! Så til alle dere som sliter med dette. Gi det tid, gå til behandling, gjør øvelsene du får beskjed om og ikke vær redd om det kommer et tilbakefall eller to. Jeg hadde et like før jeg ble helt frisk, men se så bra det går!

Hvordan trives du i Kristiansand med tanke på at vennene dine bor i Oslo?

Altså jeg trives så utrolig godt i Kristiansand. Morten og jeg hadde en av de typiske “hva skal vi bruke penger på om vi vinner sykt mye i lotto”-samtalene som jeg regner med at alle har, hehe. Da regnet han nesten med at jeg ville kjøpe i Oslo, men nei, jeg hadde blitt her. Jeg elsker denne byen! Selvfølgelig skulle jeg hatt vennene mine her og det er det eneste jeg har å utsette på tilværelsen i Kristiansand, men heldigvis er det ikke så langt til Oslo og jeg har begynt å sosialisere meg litt mer her!

Har dere kjøpt hytte på Bortelid?

Neinei, I wish. Foreldrene til Morten har hytte der så det hender vi tar oss en tur 🙂

Har du lest noen bra bøker?

Ja, mange! Skal vi se, de jeg kommer på nå er To Søstre av Åsne Seierstad, Et helt halvt år og egentlig det meste annet av Jojo Moyes, Boktyven, Indias Datter, Marian Keyes har mange gode bøker som for eksempel Et halvt års pause.

Hva tenker du om at mange influensere og kjendiser retusjerer bildene sine?

Det er jo synd at de føler de må endre på seg selv… Er ikke så mye mer å si enn at det er utrolig synd at man føler det slik om eget utseende og kropp, og at jeg håper de en dag skjønner at de er mer enn bra nok som de er.

Har du en fast rutine på treningen, eventuelt hva?

Nei, i perioder trenger jeg etter en plan, men som oftest trener jeg det som frister og prøver å ha en god blanding av styrke og kondisjon. Nå går det riktignok veldig trått, men jeg skal komme tilbake i gode treningsrutiner.

Hva bruker du til å ta bilder og hvordan redigerer du dem?

Jeg bruker Canon Eos M50, både med linsen som følger med og en 50 mm linse. Superfornøyd! Jeg redigerer i Lightroom med presets fra @Pilotmadeleine på Instagram. Jeg har Marocco og city-pakkene.

Hvordan har du så fin hud?

Først og fremst tusen takk! Jeg har som regel hatt ganske fin hud. Jeg prøver å drikke mye vann, beskytter alltid huden godt i solen med minst faktor 30 og bruker gode produkter. Jeg bytter litt på, men tre favoritter er Clinique, Clarins og Ole Henriksen.

Hvem bloggere kjenner du egentlig? Føler aldri du henger med noen av dem.

Jeg kjenner jo Sofie Nilsen veldig godt som dere sikkert vet, hun er en god venninne av meg. Ellers så er det noen jeg kjenner litt som Martine Halvorsen, Isabelle Eriksen, Martine Lunde og Maren Erdvik som jeg endelig fikk til å møte for noen uker siden, så er det noen bekjente som jeg bare har møtt noen få ganger. Jeg er jo aldri på events eller noe fordi jeg blir så ukomfortabel haha, så er jeg ganske reservert og sjenert så jeg er nok ikke den letteste å bonde med ved første møte heller. Såå vet ikke om dette egentlig var et svar, men det er det beste jeg kan svare tror jeg.

Har du favorittsang/artist?

Jaaa! Lagde et innlegg med alle mine favoritter for noen dager siden som dere finner her.

Hvordan går det med magen din?

Blæææh, opp og ned. Jeg har jo ikke viljestyrke til å følge lav fodmap 100%, men den er generelt bedre og i stede for å se høygravid ut så ser det heller ut som jeg er noen måneder på vei haha. Jeg holder meg som regel unna det jeg merker ødelegger magen totalt, men så skeier jeg litt ut her og der med småting så ja. Opp og ned blir vel det beste svaret.

Hvordan har livet ditt forandret seg det siste året?

Wow, det er et stort spørsmål. Det har forandret seg på alle mulige måter! Jeg gikk fra å være singel, jobbe deltid i klesbutikk og samtidig prøve å gjøre bloggen til min eneste jobb, leide et rom i en dyr nok leilighet i Oslo og prøvde å finne ut av livet. Nå bor jeg i en leilighet jeg eier sammen med verdens beste samboer og kjæreste i Kristiansand, har en drømmejobb som jeg elsker og er generelt veldig lykkelig. Så ting har forandret seg veldig mye!

 

10 kommentarer
    1. Er ekstremt mye flått i kristiansand. Ble bitt selv nylig… verste frykten ble liksom en realitet…. Har du noen gang blitt bitt? Bruker du noe for å holde de unna?

    2. Vet du har anbefalt en klinikk for vaginismen, men hva er veien å gå for oss som ikke bor i Oslo mtp vaginisme? Hjelp.. Orker ikke det her lenger. Må man innom legen? Vil helst slippe det. Og kunne du laget et innlegg med øvelser man kan gjøre selv?

      Klem

      1. Jeg ville sjekket ut hvem som har peiling også ville jeg gått til gynekolog. Han/hun kan antakeligvis henvise deg videre til en god osteopat/fysioterapaut! Eventuelt kan du sende en mail til Charlotte på Helsefabrikken.no å spørre henne om hun kan anbefale noen i nærheten av deg 😀 Hun er veldig hjelpsom <3 Neei, jeg tror ikke det. Det er jo veldig individuelt hva man få anbefalt ut ifra hvordan situasjonen for hver enkelt er, så her ville jeg heller fått hjelp fra en profesjonell så man ikke ender opp med å gjøre vondt verre <3 God bedring, håper det løser seg!

        1. Tusen takk for raskt svar <3 Da skal jeg prøve å sende henne mail! Så det er ikke nødvendig å gå via legen?

          1. Så bra <3 Jeg var hos legen først, men gynekologene kan nok mer om det. Er dessverre ikke alle leger som er fullt opplys om dette enda. Nå skal jeg ikke garantere noe, men jeg ville gått rett til gynekolog! Du blir nok uansett henvist dit fra legen om han/hun mistenker vaginisme 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg