UKENS MIDDAGSMENY #UKE3

I dag lagde jeg middag klokken tre bare så jeg kunne ta noen matbilder til dette innlegget, haha. Det er et problemet er at vi alltid spiser når det er mørkt ute og naturlig dagslys gir de beste bildene. Så da var det bare å få dekket bordet og ta fine bloggbilder til denne ukens innlegg. Vel, vel. Her er ukens middagsmeny. Dere må faktisk prøve pastaformen, den er amazing!

Wok med fullkornsnudler og grønnsaker. Dette er så enkelt og godt. Du trenger fullkornsnudler, eventuelt en woksaus og grønnsaker du liker å ha i. Kyllingerstatning er også veldig godt å ha i, personlig foretrekker jeg da bitene fra Quorn eller filet fra Hälsans Kök, men nå skal vi spare penger så det blir uten det denn gangen.

Kok nudlene og sett til side. Kutt opp grønnsakene i passende biter, vi skal ha minimais, squash, gulrot og brokkoli denne gangen, pluss kidneybønner. Ha olje i en stekepanne og wok grønnsakene til de får en fin konsistens. Ha i kidneybønner, nudlene og eventuell woksaus. La det surre et par minutter og ta-da!

Spaghetti med tomatsaus, linser og gulrot. Du trenger spaghetti eller annen ønsket pasta, linser, hakkede tomater, gulrot og ønsker kydder.

Kok spaghetti som anvist på pakken. Skyll linsene godt, skrell gulrot og kutt i mindre biter. Ha litt olje i en stekepanne og ha i gulrøttene, en boks hakkede tomater, chiliflak, oregano, salt og pepper + litt vann. Ha i linsene og la dette småkoke i stekapenenn mens du rører litt innimellom til det får en fin og god konsistens. Server sammen, supergodt og enkelt.

Pastaform med gnocchi. Altsåååå min nye favoritt-rett. Denne er helt sinssykt god og skal du ha middagsbesøk så må du lage denne. Formen er kjempegod i seg selv, men jeg synes det er ekstra godt å servere den med en salat og hvitløksbrød ved siden av. Dere finner oppskriften her og til informasjon, jeg lager den uten løk og hvitløk – den smaker fortsatt himmelsk.

Middagspai med spinat og fetaost. Linda Stuhaug har så mange digge oppskrifter og denne uken har jeg også med en oppskrift fra henne. Middagspai med spinat og fetaost. Jeg har pleid å bruke ferdigbunn, men nå skal jeg faktisk teste denne. Fyllet forandrer jeg litt på. Jeg kommer til å ha i brokkoli i stede for paprika og sukkererter. Dere finner oppskriften her.

Taco. Ahh, verdens beste fredagsmiddag. Det blir vanlig taco her i gården. Kanskje ikke så spennende å dele, men jeg kan linke til dette innlegget med forlsag til hvordan dere kan bruke opp tacorestene! Det er så mange måter å lage taco på, for eksempel tacograteng, tacosalat, tacoform osv.

12 kommentarer
    1. Nå er jeg glad jeg straks skal spise middag selv – for ellers hadde jeg sultet etter å dra frem amerikaneren i meg for å gå til et aldri så lite saksmål for i overkant smakfulle friste-fotos her!! 😍

    2. Hei,
      Spiser du ofte mat med laktose i, selv om du vet du reagerer på det? Og, har reaksjonene kroppen din lager blitt mindre dersom du får i deg noe du ikke tåler, etterhvert som tiden har gått? Eller blir du like dårlig i dag som for 2 år siden, da du ikke kuttet ut visse varer? ☺️☺️

      1. Hei! Jeg er ikke laktoseintolerant liksom, det er veldig komplisert… Jeg har IBS og da kan det også være at laktose sammen med den og den varen gjør utslaget og ikke nødvenigvis laktosen i seg selv. Det er veldig vanskelig og komplisert, men det er slik jeg fikk beskjed om at det hang sammen da jeg var hos ernæringsfysiolog. Så jeg vet ikke helt hvordan jeg skal svare på dette. Jeg spiser fortsatt vanlig sjokolade når jeg spiser det for eksempel og det går som regel fint, men velger laktosefri melk, rømme osv. Noen ganger når jeg spiser laktose blir jeg kjempedårlig i magen, andre ganger ikke.

        1. Æ skjønne, e ikje så mange som blogge længer næi.. utrulig synd før det e jo så gøy <3 Har vært blogger og plan e og starte opp igjæn 😀 Glede mæ 🙂

    3. Åh, elsker når du kommer med oppskrifter/mattips! Det er her jeg finner mest inspirasjon fra deg, spesielt at du gjør det så enkelt og overkommelig (men likevel godt!):) Om du er usikker på hva nisjen din er, så tror jeg det er her du bør satse 😀 Håper på mer av dette nå når 2021 viser seg å være et år vi alle kanskje må belage oss på å tilbringe mye tid hjemme <3

    4. Litt fort i svingene? Taci og maneg 🙂

      For meg er trolig kvalitet og rettskriving avgjørende for det inntrykket jeg får av en blogg. Bare et velment tips, og desto viktigere når blogg er mer enn hobby. Uavhengig av om det skjer sjelden eller ofte.

      Men har helt klart sett verre enn dette innlegget…

      Mange bloggere har nok en liten jobb å gjøre hva angår korrektur før de publiserer 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg