7 DIGGE MÅTER Å BRUKE OPP TACORESTER PÅ

Jeg elsker taco i alle former og fasonger, noe jeg føler de aller fleste gjør haha. Det er jo så godt og man kan alltid variere innholdet og måten man lager det på så man ikke blir lei. Jeg lager som regel taco med kidneybønner og har masse digg tilbehør som agurk, tacosaus, fetaost, mais, guacamole, rømme, cherrytomater og litt diverse. Det er bare ett problem (som egentlig ikke er et problem)… Det blir nesten alltid rester! Personlig elsker jeg rester fordi det betyr en digg lunsj eller rask middag.

Når det kommer til taco er det så mange muligheter og jeg tenkte rett og slett å tipse dere om syv måter dere kan bruke tacorestene på.

Ostesmørbrød. Dette er så godt og kanskje det enkleste. Ta frem brødskiva, ha på tacorester som er godt når det blir varmet. Jeg bruker selve tacofyllet, altså bønnene, pluss mais og fetaost. Det kan også være digg å ha nachochips på! Så har jeg på ost og varmer det i ovnen. I mellomtiden tar jeg alle de kalde restene og lager en salat til å ha ved siden av.

Tacolasagne. Mmmm, det er like godt som det høres ut som! Ta alle ingredienser du synes er godt varmt og legg i bunnen av en ildfast form, legg tacosaus over, et par speltlomper og gjør det samme i så mange lag du har rester til. Ha ost på toppen og stek i ovnen til osten er gylden og fin. Igjen kan du lage de kalde restene til en salat som smaker supert ved siden av.

Tacograteng. Dette funker egentlig på akkurat samme måte som med lasagnen, bare uten speltompene og med nachocips (eller uten om du ikke liker det). Hiv alt du liker varmt i en ildfast form, hell restene av tacosaus over, ha over nachocips og strø ost over. Stek i ovnen til osten er gylden. Lag salat av de kalde restene.

Enchilladas med tacofyll. Mmm, supergodt! Her pleier jeg å hive bønnefyllet i stekepannen, ha i hakkede tomater og kanksje litt ekstra bønner om det trengs, så lar jeg det putre litt i pannen til det blir en fin og god tykkelse på det. Finn en ildfast form og tacolefsene du har igjen, fyll en og en lefse med bønneblandingen og alt annet du vil ha i (jeg bruker i hvert fall maisen, fetaosten og noen ganger nachochips), legg lefsene sammen som enchilladas og strø ost på toppen. Stek i ovnen til osten er gylden og lag salat av alt du ikke ville varme.

Tacosalat. Dette er den enkleste for her kan alt egentlig være kaldt, eller så kan du varme selve tacofyllet om du vil. Hiv alt i en skål og kos deg! Superenkelt og kjempegodt. Topp gjerne med litt rømme og guacamole.

Quesedilla med tacofyll. Start med å finne en stekepanne, så tar du to tortillalefser. Legg den ene i stekepannen som du setter til middels høy varme. Smør tacosaus på den, legg alt av fyllet du ønkser varmet på, strø ost over og legg lefse nummer to på toppen. Press litt av og til med en stekespade så lefsen på toppen fester seg til osten. Sååå godt! Server med salat av de kalde restene, rømme og nachochips.

Torillapizza med tacofyll. Sett ovnen på 200 grader. Finn frem tortillalefsene du har igjen. Hiv alt av rester du ønsker varmt på, drypp litt tacosaus over og avslutt med ost. Stek i ovnen til osten er gylden og fin, server med salat!

Har dere noen gode forslag til hvordan man kan bruke opp tacorestene på? Del gjerne i kommentarfeltet!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg