UKENS HANDEL

Hei, fine dere! I skrivende øyeblikk sitter jeg i sofaen og har akkurat tømt en halv boks med Ben&Jerry’s, haha. Så lenge varte prosjektet om å holde seg unna søtsaker i ukedagene, men i dag klarte jeg rett og slett ikke motstå. Dette har vært en utrolig merkelig dag og den har egentlig vært skikkelig dritt uten at noe spesielt har skjedd. Det var vel en god blanding av jetlag, pollen, litt skranten form og første dag med mens. Jeg blir håpløs når jeg får mensen altså det er helt kritisk. I dag har jeg sovet halve dagen, grått fire ganger og vært ekstremt irritabel uten noen som helst grunn. Heldige Morten, hehe. Nå har jeg heldigvis fått i meg is så da er det bare pollen, jetlag og en skranten form igjen, men det kommer seg nok.

Over til noe helt annet. Da vi kom hjem fra ferien dro jeg rett på Rema for å fylle opp kjøleskapet og nå skal dere få se hva jeg kjøpte og ukens middager.

Nå var kjøleskapet ganske så tomt etter å ha vært borte i over to uker så det var godt å få fylt på litt. Vi handlet inn til middag for hele uken. Vi har spist ørret med spinat og grønnsaker og middagene for resten av uken er pasta og vegetarboller i tomatsaus, pasta- og bønnegrateng, og indisk. På fredag og lørdag har vi ikke planlagt noe enda fordi vi får besøk og må høre litt hva de ønsker. Det er også grunnen til at jeg har handlet inn et par ting jeg vanligvis ikke kjøper som kjøttpålegg, rundstykker kalkunbacon en ordentlig god juice.

Disse blir så gode på lørdagsmorgenen!

Litt godt å drikke, samt gresk yoghurt med vaniljesmak som jeg bruker i frokosten min sammen med cottage cheese, granola, bær og litt honning.

Jeg har begynt å like ørret skikkelig godt og pleier å steke det sammen med frossen spinat og masse godt krydder.

Åhhh, som jeg gleder meg til denne søndagsmiddagen! Tandoori med naanbrød og mango chutney, nam.

Ferske jordbær. Jeg klarte ikke motstå da de stod ved kassen.

Hele handelen kom på mellom 800 og 900 kroner og er middag for to fem av syv dager denne uken, samt frokost og litt kos.

 

FACEBOOK HER – INSTAGRAM HER – SNAPCHAT ANDREASVEINSDOT BLOGLOVIN HER

13 kommentarer

Siste innlegg