PROSJEKT KONTOR / FØR- OG ETTERBILDER

Reklame | annonselenke Royal Design

Jeg har som nevnt (cirka 20 ganger) tidligere en skrivesperre jeg virkelig ikke får løst opp. Det er grusomt når jobben min innebærer en del skriving, hehe. Men! Det kommer en veldig god ting ut av dette og det er at jeg må få ut kreativiteten min og fylle dagene med noe annet enn å skrive. Jeg hadde egentlig tenkt til å la kontoret stå som roterom frem til vi hadde gjort balkongen ferdig, noe vi ikke skal begynne på før neste uke, men med skrivesperre og tid ble det til at jeg begynte på det allikevel.

I går begynte jeg så vidt å ryde ut av esker og sortere alt etter kategori så det skulle bli lettere å organisere etter hvert. Jeg fikk liksom ikke gjort noe mer enn det fordi vi ikke ha noe å oppbevare det i, men gjett hvem som klarte å lure med Morten på IKEA i går kveld. Hehe, meg. Veldig fornøyd. Vi kjøpte ikke så mye, men nok til å få litt orden.

Slik så altså kontoret ut etter at jeg hadde ryddet ut av de fleste eskene og sortert etter kategori. Det som er sykt er at jeg brukte flere timer på det, og da jeg var ferdig følte jeg at det så veldig mye bedre ut haha. Nå ser jeg jo at det fortsatt var ganske så kaotisk…

Heldigvis fikk jeg orden i dag og etter frokost startet jeg med å plassere de forskjellige tingene, fjerne alt vi ikke trenger og rydde ting systematisk ned i esker. Så gikk jeg til byen og tok en liten omvei innom Upstairs på vei til brynstimen min. De har så sykt mye fint nå og jeg endte opp med litt av hvert.

Speil med lys treramme som jeg tenker å henge opp på kontoret eller på gjesterommet (97,-), gitter til kontoret (77,-), sorte klesklyper og trefargede klesklyper (19,-), tre sølvfargede klyper (5,-) og 2 papirkort (9,-).

I tillegg kjøpte jeg litt nye strå/planter, hva enn man kaller det. Jeg kjøpte fire av de store stråene som dere ser på bildet (127,- per strå) og en bukett med mindre strå (77,-). Hvis man ser bort ifra at jeg brukte over fem hundre kroner på de store stråene så ble dette en ganske grei pris for mye fint! Kunne droppet de, ja… Lett å være etterpåklok, men men.

Litt mer system! Den trefargede hyllen og papirholderne (?) ved siden av er fra IKEA. Jeg byttet forresten ut den hvite potten med en sort like etter jeg tok bildet, men glemte å ta nytt. Wopsi, så ikke det før nå haha.

Jeg satt bøkene i vnduskarmen og bruker det som en midlertidig bokhylle frem til vi får en faktisk hylle. Her må man bruke det man har! Kontoret blir ko også en slags bod fordi vi ikke har en egen bod i leiligheten, men kun nede i kjelleren så vi må også ha en del dill og dall her. Det har jeg plassert under pulten og prøvd å gjøre greiest mulig. To hvite kasser med lokk fra IKEA som er geniale, jeg skal definitivt kjøpe flere. På toppen har jeg satt søppelbøtten og vaskebøtten så lenge. Til høyre har jeg to sorte esker i tøy fra IKEA hvor jeg har lagt alt av kamerautstyr, ledinger og tekniske ting, samt all energidrikken til Morten som vi ikke har plass til å kjøleskapet hehe.

Klesstativet er flyttet så det tar minst mulig plass. Her har vi ekstra ytterjakker som vi (jeg ser nå at det er egentlig bare mine haha) ikke får plass til i skapene våre. Jeg liker ikke at det henger så mange i gangen, det ser så fort rotete ut…

Bak døren har jeg forresten hengt opp strykebrettet vårt. Vi kjøpte et lite på IKEA og det hadde en krok som gjorde at det kan henges opp. Genialt! Så jeg skrudde inn en skrue og hang det opp bak døren hvor ingen noen gang ser det, så det tar null plass og synes ikke.

Ahhh, denne er så kul! Akkurat nå har jeg kun to kort på den, men her kan jeg henge opp ting jeg må huske, planen for uken, kommende hendelser og ting jeg må huske! Jeg elsker den, og jeg er så fornøyd med at jeg gikk for tre forskjellige klyper. Det ble kjempekult!

Lysestakene, pennene, pennholderen og den beige notatboken er fra Lagerhaus. Oppbevaringen er fra IKEA. Serious business woman-almanakken er fra Ting.

Jeg er veldig fornøyd med den venstre delen, altså den med gitteret og alt det. Delen til høyre er litt havveis, men nå får det bare være. Jeg har jo egentlig lyst til å endre fargen på selve skrivebordet, men jeg får vente litt… Jeg kommer antakeligvis til å endre alt igjen når vi får inn noen oppbevaringsmøbler med tiden, men akkurat nå fungerer dette kjempebra! Jeg satt faktisk og skrev dette innlegget på kontoret, så nå går det i alle fall an å bruke det. Yei!


Apropos interiør. Jeg vil bare informere om at Royal Design feirer 20 år med 20-50% på alt i nettbutikken bortsett fra Sectro, Muuto, Lexington, Missoni og Caroline Svedbom så her er det bare å slå seg løs! Dere kan se hva jeg ønsker meg her.

 

12 kommentarer

Siste innlegg