JEG TAKKER NEI TIL STUDIEPLASS

Reklame | Chiquelle / annonselenke Nelly

GENSER & KJOLE CHIQUELLE (ANDREA2020 for 20%) / VESKE BALI / SKO HER

Det dukker stadig opp spørsmål om utdannelse på meldinger og i kommentarfeltet her. Forståelig nok, hvor mange lever av sosiale medier hele livet? Vel, akkurat det vet vi faktisk ikke så mye om enda ettersom dette er et forholdsvis nytt yrke, men jeg forstår godt at man spør. Det er noe jeg tenker på selv også! Så jeg kan jo fortelle dere nå at jeg har fått studieplass ved UiA, men den har jeg takket nei til.

Jepp. Har jeg egentlig fortalt dere at jeg søkte? Jeg tror kanskje jeg gjorde det så vidt for noen måneder siden. Hvis ikke så vet dere det nå. Jeg søkte på studier ved UiA med oppstart i august.

Da jeg søkte tenkte jeg at det passer fint. Det er samme type studie jeg søkte da jeg valgte Love Island over studieplassen, noe jeg virkelig ikke angrer på her jeg sitter i leiligheten jeg eier med samboeren min jeg møtte nettopp på Love Island og vår felles lille valp. Studiet jeg søkte på er nemlig det jeg vil studere. Medier og kommunikasjon, kommunikasjon og medier.. Det er det jeg er interessert i og det jeg vil jobbe med både nå og i fremtiden. Et slikt studie, enten årsstudium eller bachelor ville bare vært gull for meg i jobben min i dag og kunne absolutt hjulpet meg nå og i fremtiden.

Jeg har veldig lyst til å starte på et slikt studie en dag og da jeg søkte trodde jeg at tiden var inne. At denne høsten passer det. Samfunnet er ikke som det pleier, jeg vet ikke hvordan det blir med jobb til høsten, det blir ingen reising.. Nå passer det perfekt! Og da jeg søkte så gjorde det faktisk det, men nok en gang kommer det ting i veien og ting jeg vil prioritere foran den muligheten som “alltid” vil være der.

Jeg vil definitivt få meg en relevant utdannelse, men jeg har ingen hast. Jeg vil gjøre det når tiden er inne og når det kan være min førsteprioritet. Nå til høsten vil jeg ikke ha muligheten til å starte på et fulltidsstudie ved UiA allikevel.

Jeg er uansett glad jeg søkte og utrolig glad for at jeg i utgangspunktet fikk plass! Det er alltid moro å komme inn på studiet man ønsker å gå på. Dessverre blir det ikke nå for min del, men det kommer til å skje andre veldig spennende ting som jeg mener er viktigere akkurat nå og som jeg gleder meg masse til å dele med dere 😀

4 kommentarer
    1. Er det noe jeg var lært de siste årene er det at man må følge drømmene sine !! Jeg syns det er utrolig kult av deg å ta de valgene du gjør på bakgrunn av hva du selv mener er riktig😊 Stor klem💛

    2. Det var synd! For utdannelse er så viktig .
      Håper du deler hva det er og ikke bare sier det . Mange bloggere som sier de skal dele masse greier også gjør de ikke det 🙁

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg