MINE BESTE FESTIVALTIPS

Wiii, det er snart klart for festivalsesong her til lands. Den er kanskje allerede i gang noen steder? Uansett så er det lurt å forberede seg godt. Jeg har lært litt av hvert gjennom mine år på festival og her kommer mine aller beste tips for å gjøre festivalen best mulig! Du kan også lese mine råd til hva du ikke bør gjøre på festival HER.

LAG EN EGEN SPILLELISTE. Denne bør du lage i god tid før festivalstart og del den gjerne med alle du drar sammen med. Fyll den med favorittsangene fra artistene som skal, samt noen du kanskje ikke har hørt før, men som antakeligvis vil bli spilt. Da kan du synge med gjennom hele konserten, noe som i mine øyne gjør festivalen ti ganger bedre. 

KJØP EN POWERBANK. Som du full-lader før hver festival. Det verste som kan skje på en festival (bortsett fra virkelige kriser) er å gå tom for strøm. Det er ikke fordi du ikke får filmet hele konserten og plaget alle som følger deg på Snapchat, men fordi det er ganske så kjipt å ikke få kontakt med vennene dine. Hva hvis det skjer noe eller du trenger å komme deg hjem? Da trenger du strøm!

TA MED DEG VARME KLÆR. Okei, dette tipset følger jeg aldri selv, men jeg angrer like mye hver gang. Norsk sommer er ikke helt stabilt og det kan ofte bli ganske kaldt på kveldene. Jeg kan ikke huske å ikke ha fryst på festival noen gang, haha. 

SETT STEMNINGEN MED ET BRA VORS. Det betyr ikke at du skal drikke deg dritings. Du trenger faktisk ikke drikke i det hele tatt, men et godt vors er alltid morsomt! Få med deg vennegjengen og ha et grillvors, alle tar med go mat og drikke, dere hører på spillelisten du lagde i forkant. Ta gjerne med morsomme spill som kubb eller boccia som holder stemningen oppe før dere drar samlet til festivalområdet. 

IKKE BRUK DE FINESTE SKOENE DINE. Nye, hvite sneakers på festival passer dårlig. Det ser bra ut, men det kommer de ikke til å gjøre etterpå. Kjøp heller noen billige sko som kan bli ødelagt eller bruk noe du har fra før som du ikke bryr deg så alt for mye om. 

VÆR TIDLIG UTE MED ANTREKK. Jeg har allerede bestilt flere alternativet slik at jeg rekker å bestille noe nytt hvis ingen av plaggene funker. Du finner helt sikkert noe i skapet hjemme! Jeg har spart på de festival-plaggene som overlevde fra de to siste årene og har planer om å bruke det igjen i år, riktignok i kombinasjon med noe nytt slik at det ikke blir helt likt. Poenget er uansett at hvis du planlegger tidlig så trenger du ikke stresse i forkant eller bruke unødvendig mye penger på å kjøpe alt nytt et par dager før .

IKKE DRIKK DEG FOR FULL. For det første er det utrolig kjedelig å ikke huske at favoritt-artisten din stod på scenen. Ja, det er ofte gøy med litt innabords på festival, men det er ikke gøy hvis det blir for mye så pass på inntaket, spis mat og drikk vann!

BRUK BESKYTTELSE. Ja, festival er en populær arena for sex. Derfor anbefaler jeg dere alle å bruke beskyttelse! Du vet faktisk ikke hva den andre bærer med seg og det er ikke sikkert at han eller hun vet det selv en gang. Ha med deg kondomer i veska og om du ikke skal ligge selv så kan du dele de ut til noen som trenger det ;-).

HA GNAGSÅRPLASTER I VESKA. Særlig om du har nye, billige sko! Jeg har gjort den feilen noen ganger og det er så vondt med gnagsår. Plaster hjelper og du er kanskje klar for en ny dag i de samme skoene dagen etterpå. Hvis du slipper så er det alltids noen andre som trenger. 

IKKE TA MED NOE VERDIFULLT. Dessverre er det lett å miste eller bli frastjålet ting på festival. Det er mye folk og mye alkohol inne i bildet. Det kan være en idé å droppe de dyreste solbrillene, ikke ta på deg arvesmykker og legg igjen merkevesken hjemme. Bruk generelt ting det ikke er krise om du mister.

TA VARE PÅ HVERANDRE OG HA DET MORO. Det viktigste punktet! Hvis du ser at vennene din er for full, så pass på at han eller hun drikker vann og tar det med ro. Hjelp hverandre, avtal møtesteder og ikke minst – ha det sykt moro!

 

 

FACEBOOK HER – INSTAGRAM HER – SNAPCHAT ANDREASVEINSDOT BLOGLOVIN HER

    14 kommentarer
      1. Anonym: Nei, på ingen måte! Jeg snakket med sjefen min på forhånd, hun visste hva jeg skulle være med på og jeg fikk fri 🙂 Jobbet der et halvt år etter jeg kom hjem også før jeg sa opp selv.

      2. Hei Andrea! Hvordan har det seg sånn at du kun tjener 5000kr i måneden av blogg?? Isabel Raad og Julianne Nygård tar 30.000-40.000 kr for et annonse innlegg. Og du har jo endel annonse innlegg. Hvor mye pleier du og ta cirka? God bedring!<33

      3. Aina: Hei <3 Du det vet jeg ikke, men nå er det første gang siden typ januar/februar i fjor jeg hadde annonseinnlegg denne uken 🙂 Når det er annonselenker tar man ikke betalt per innlegg. De har også veldig mange flere lesere enn meg! Tusen takk <3

      4. Oki! Penger jo ikke alt her i livet. Elsker at du tar deg tid til og svare folk i kommentarfeltet!❤️

      5. Og igjen så har du ingen rett til å bestemme hva andre skal bruke av beskyttelse! Og hvordan kan du påstå at festivaler er en arena der det er mye sex?!?! Har du en statistikk som viser dette, ser du folk har det eller går du rundt å lytter… Skjønner godt hvorfor du ikke har deg så mye!

      6. Seriøst sier vel seg selv at folk har mye sex der det er alkohol å festing!! Kansje du som skriver ikke har opplevd dette:/ Altså går du å spiller bingo så tviler jeg på det er mange som har seg noe der i forhold til en festival.. Detter så utrolig dumt å skrive men du er sikkert veldig ung så du er unnskyldt:)

      7. T87… Jeg veldig ung… vell, der tok du så jævla feil! Og selv om det er mye alkohol der, så er det ikke dermed sagt at folk har seg! Igjen, legg frem bevis på at folk har seg mere på festival.

      8. Verdens beste Andrea! Hvorfor er ikke du øverst på blogglista? Alle de andre er kun click! Og bildene dine på instagram!!! OMG😍😍 du har helt syke inspirerende bilder der!

      Legg igjen en kommentar

      Obligatoriske felt er merket med *

      Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
      Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
      Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

    Siste innlegg