IKKE GJØR DETTE PÅ FESTIVAL

Da er den første dagen av festivalen over, og jeg skal snart ta fatt på dag to. Jeg merker allerede at dette festivallivet tar på, haha. Gårsdagen var utrolig morsom og jeg koste meg skikkelig hele kvelden! Det som er så gøy med Stavernfestivalen er at jeg møter gamle kjente som jeg ikke har sett på lenge, samtidig som jeg har alle vennene mine rundt meg. 

Det blir mye festival-snakk her om dagen, men det er jo så moro! Jeg har laget en liste basert på egne erfaringer over hva du ikke burde gjøre på festival. Den kunne fort blitt ganske lenger, men jeg tror jeg har fått med det viktigste. Jeg anbefaler dere å ta imot disse tipsene for å få en best mulig festival og unngå å gå på de samme smellene som jeg har gjort tidligere!

Ikke drikk for mye den første dagen og heller ikke bli for full tidlig på dagen – Det er ingen hemmelighet at alkohol er noe mange forbinder med festival, men det å bli for full ødelegger ofte mer enn hva det hjelper på moroa. Det å bli for full for tidlig på dagen fører bare til at du mister konsertene du vil se, i verste fall blir du kastet ut og du drar hjem og legger deg mens resten av gjengen drar ut på byen. Det er bedre å spare litt på kruttet og heller ta det helt ut den siste dagen.

Ikke tro at det er like varmt på kvelden som på dagen – Denne feilen gjør jeg hver eneste gang selv om jeg sier til meg selv at hver gang skal bli den siste. Allikevel ender jeg opp med å stå og fryse meg halvt ihjel på kvelde fordi jeg ikke ville ødelegge antrekket ved å ta på en genser, eller at jeg ikke gadd å bære på en jakke til å bruke på kvelden. Så dumt, og jeg angrer like mye hver gang. Ikke dropp jakke! 

Ikke gå glipp av hele konsertopplevelsen fordi du filmer deg gjennom konserten – Denne er veldig rettet til meg selv, og gjelder egentlig hele festivalopplevelsen. Jeg elsker å dokumentere alt som skjer og å ha masse bilder fra ting jeg gjør. Det som er litt kjedelig er at jeg mister halve konserten fordi jeg står og ser på via telefonen min i stede for å virkelig være der. Det er ganske dumt, og da sitter jeg igjen med en film, men ikke den gode følelsen av en perfekt konsertopplevelse. 

Ikke bruk nye sko – Jeg gikk på denne smellen i fjor da jeg tok på meg et helt nytt par med hvite sneakers. For det første fikk jeg gnagsår fordi jeg ikke hadde gått de inn, og for det andre holdt ikke de seg hvite i mer enn en time. 

Ikke gå fra vennene dine fordi sjansen er stor for at du mister dem for resten av kvelden – Det kan være fordi vi er såpass trygge i omgivelsene på festivalen vi pleier å dra på, men vi ender ofte opp med å miste hverandre. Jeg er en person som gjør akkurat det jeg vil der og da hvis jeg drikker, og da kan jeg plutselig finne ut at jeg skal henge meg på noen bekjente og drar uten å si ifra. Det er heller ikke mulig å få kontakt med noen fordi alle som regel er så opptatt av å ha det gøy, så jeg da ser ikke jeg dem igjen før morgenen etterpå eller om vi tilfeldigvis møtes på byen. Hold sammen, og sjekk telefonen innimellom. Melding fungerer bedre enn å ringe. 

FACEBOOK HER – INSTAGRAM HER – SNAPCHAT ANDREASVEINSDOT

10 kommentarer
    1. “du drar hjem og legger mens resten av gjengen drar ut på byen” Du drar hjem og legger DEG. Hvis du skal gjøre er helhjertet forsøk med bloggen så bør du i det minste se over skrivefeil og at alle ord er der 🙂

    2. Anonym: Det går litt fort i svingene innimellom, og det er lett å se seg blind på egne feil når man leser innlegget flere ganger 🙂 Men takk for at du sier ifra, skal ordne feilen med en gang!

    3. Det å holde seg sammen med venner er lurt pga det er høy sesong på festivaler for gutter å voldta
      Og det med at man tror det er like varmt om kvelden som dagen er i syden
      Hvis du er på festivaler i norge og tror det er varmt om kvelden da er du dum i hode

    4. Anonym: Det å si at det er høysesong for gutter å voldta blir kanskje litt feil. Det skjer voldtekter hele året, men det er muligens litt “lett tilgjengelig” om man kan si det slik på festivalcamper osv., særlig med tanke på at mange er ganske fulle. Det er uansett lurt å holde sammen, plutselig mister man telefonen og trenger hjelp for å komme seg hjem osv.

      Man er ikke dum i hodet fordi man ofte tenker at det er like varmt på kvelden som på dagen når man plukker seg ut antrekk. Det er kanskje bedre formulert å si at man ikke tenker på det når man velger antrekk da.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg