UKEN SOM GIKK / EN BERG- OG DALBANE

Reklame | Annonselenker Nelly & Junkyard

OLYMPUS DIGITAL CAMERAKJOLE HER

AKKURAT NÅ: Nå er jeg på jobb, men heldigvis er jeg ferdig klokken seks i dag! Wohooo, da får jeg faktisk litt tid på kvelden for en gangs skyld. 

UKENS TANKE:  Jeg er så ufattelig glad for at jeg har vokst opp i et hjem med tydelige grenser, at jeg har endt opp med å ha gode holdninger og at jeg ikke er en av de som tror jeg er verdt mye mer enn alle andre. De menneskene… Jeg synes så synd på dem, samtidig som jeg blir ufattelig provosert.

Å tro at man er verdt mer enn noen andre fordi man har en “bra jobb”, går i dress og tjener masse penger er så kvalmt at jeg har ikke ord. Det er ingen mennesker som er verdt mer enn noen andre. Du er ikke bedre enn meg fordi jeg jobber i klesbutikk og blogger mens du sitter foran en datamaskin og driver med analyse eller tall av noe slag.

Det er også ufattelig trist at det enda er slik at ekte hverdagshelter som sykepleiere, barnehageansatte, hjelpepleiere og andre som jobber med å ta vare på mennesker enda er i det lavere lønn sjiktet. Orker ikke!

OLYMPUS DIGITAL CAMERAGENSER HER

UKENS SERIE: Sex and the City! Jeg er helt avhengig igjen og serien står konstant på når jeg jobber, sminker meg, lager frokost eller chiller. De damene er så rå! Seriøst, jeg elsker at serien er så ærlig. De viser hverdagslige ting på en hverdagslig måte samtidig som de klarer å gjøre det ufattelig interessert. Love it!

UKENS HØYDEPUNKT: Hm.. Helgen har virkelig vært en berg- og dalbane. Alle dagene har hatt høydepunkt, men alle har også hatt noen nedturer. Livet er hardt, folkens. Hvis jeg skal velge noe så må det bli starten på fredagen og slutten av lørdagen, haha. Slutten på fredagen var katastrofe og begynnelsen på lørdagen var egentlig helt okei, men veldig svett hehe. 

UKENS CRAVING: Salat, smoothie, iskaffe, frozen yoghurt og mango. Denne varmen altså..

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

UKENS IRRITASJONSMOMENT: Jeg må innrømme at det irriterer meg litt med kjendiser som legger ut stories og bilder i sosiale medier med teksten “du har råd til dette” og deler noe for en veldedig sak. Ja, det er kjempebra å oppfordre til det, men det er faktisk ikke alle som har råd til å betale 300 kroner i måneden for å større diverse organisasjoner. Nei, det er kanskje ikke mye penger for de fleste, men for noen er 300 kroner ekstra hver måned ganske så mye.

Altså det er jo ikke en big deal, jeg bare kjente at jeg ble litt irritert… Derfor ble jeg kjempeglad da jeg så veldedighetskampen til håndballjentene i går (som forresten var kjempemorsom) og både Solveig Kloppen og programlederen presiserte at “for dere som har mulighet så håper jeg dere kan bidra” i stede for å begynne med dette “du har råd”-bullshitet. 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

UKENS SEIER: Hehe, dette er litt fælt, men jeg føler ikke jeg har hatt noen store eller små seire denne uken. Det har vært en merkelig og litt slitsom uke om jeg skal være helt ærlig med dere, men sånn er det innimellom og det er helt greit. 

UKENS MEST LESTE INNLEGG:

Ukens spørsmål

Jeg synes seksuell oppmerksomhet er ubehagelig

Slike topper er kun for tynne mennesker

KJOLE HER / VESKE HER 

UKENS MATRETT: OMG. Da jeg var i bursdag på lørdag hadde bursdagsbarnet vartet opp med tidenes beste pizza! Det er virkelig en av de bedre jeg har smakt noen gang. Det var en rød pizza og en hvit. Den hvite var helt ubeskrivelig god altså. Jeg får faktisk vann i munnen bare av å skrive om dette. 

UKENS SANG: Alan Walker/Julie Bergan/ K-391/ SEUNGRI – Ignite

UKENS FAVORITT-BILDE: Dette er så koselig <3 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

FACEBOOK HER – INSTAGRAM HER – SNAPCHAT ANDREASVEINSDOT BLOGLOVIN HER

13 kommentarer

Siste innlegg