HAN KOM BORT OG TOK HENNE PÅ PUPPENE

Jeg nevnte dette såvidt i ukens spørsmål, men det er såpass lite greit at jeg føler for å skrive et innlegg om det. For dere som ikke fikk det med dere så svarte jeg på hva som var det verste som skjedde på 17. Mai og nå skal jeg fortelle det en gang til, litt mer utdypende. 

En venninne og jeg var ute på ettermiddagen på 17. Mai og stod ved baren fordi jeg skulle bestille noe å drikke. Jeg fikk ikke helt med meg at dette skjedde, men helt ut av det blå kom det en fyr bort og plasserte begge hendene sine på puppene til venninnen min. De hadde hatt null kontakt på forhånd, ikke så mye som et blikk før dette skjedde. Hans måte å få kontakt med henne på var altså å komme rett bort og ta henne på puppene.

Venninnen min reagerer selvfølgelig på dette fordi hallo, folkens. Det er IKKE greit å komme bort til noen, særlig ikke fremmede mennesker og ta på dem uten tillatelse! Det er faktisk veldig lite greit. Dette sa venninnen min klart i fra om og lurte på hva i all verden som fikk han til å gjøre noe slikt. 

“De er jo fine, så hvorfor ikke? Jeg ser ikke hva som er problemet med det”. 

Så gikk han. Jeg fikk som sagt ikke med meg dette før venninnen min fortalte meg hva som hadde skjedd. Der vet jo meg. Her skal vi si ifra om ting som ikke er greit og at fremmede menn går bort til jenter og tar de på puppene er noe jeg reagerer veldig sterkt på. Det er faen ikke greit! Det hele ender med at jeg går bort til han og spør hva i all verden som gjør at han tror det er greit å holde på slikt!

Det som skremmer meg med det hele er at han virkelig ikke forstod at han hadde gjort noe galt. Det tok mye samtale og ganske så lang tid før han i det hele tatt klarte å presse ut en unnskyldning til venninnen min. Det var ikke akkurat den mest oppriktige unnskyldningen jeg har hørt i mitt liv, men det er jo ikke så rart når han ikke klarte å forstå hva som er galt med å grafse tak i fremmede menneskers kroppsdeler uten tillatelse. 

Slike holdninger må vi reagere på og slå ned på hos både kvinner og menn. Vi kan ikke la dette være noe som er greit i dagens samfunn. Det er min kropp og det er kun jeg som avgjør om du skal få ta på den eller ikke! 

 

FACEBOOK HER – INSTAGRAM HER – SNAPCHAT ANDREASVEINSDOT BLOGLOVIN HER

7 kommentarer
    1. Det er helt utrulig… veldig synd dere opplevde dette. Og til de som spør om hun har silikon eller går med dyp utringning… det er irrelevant. Det er ikke en invitasjon om man har silikon eller dyp utringning til å røre.
      Ha litt respekt for andres personlige rom tross alt.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg