6 TING DU KAN GJØRE I HELGEN PÅ BUDSJETT

Det er endelig fredag, og endelig helg for mange. Ikke for meg, jeg har jobbhelg, men nå skal jeg ikke klage etter å ha hatt fri i en hel uke. Helgen kan fort bli litt sånn “hva skal vi finner på, shit jeg er ganske fattig nå”. Det er like før stipendet kommer, og du sitter kanskje igjen med nok til havregryn og melk? I feel u. Det begynner å bli en stund siden siste lønning, og med en uke fri har det gått en del penger her også. Derfor har jeg laget en liste over morsomme ting du kan gjøre i helgen som enten er billig eller helt gratis! 

DRA PÅ DATE. Dette trenger ikke bli så dyrt! Enten kan du invitere han eller henne hjem, dere kan lage middag sammen og kanskje dele en flaske vin? Da blir det ikke så alt for dyrt, og det er superkoselig. Hvis det er første date, kan dere for eksempel møtes ute og ta et glass vin eller en øl. På første date er det like greit å ikke dra det for langt ut. La noe av spenningen være igjen til neste gang, og da trenger du maks kjøpe to glass vin. 

NYT DE SISTE HØSTDAGENE. Det har begynt å bli mer grått enn fargerikt ute, og jeg blir ikke overrasket om snøen plutselig begynner å dale ned. Derfor er denne helgen en perfekt anledning til å få det siste ut av høsten. Gå en tur i en park hvor det fortsatt finnes blader på trærne. Ta en løpetur i den friske høstluften. Ta med deg brød og dra i en park hvor du kan mate ender. Dra på ridetur! Det er så mye moro man kan gjøre som ikke koster så mye, og som lar deg nyte høsten.

RYDDE I KLESSKAPET. Jeg føler seriøst dette er noe jeg kan gjøre hver eneste uke. Det blir så fort rotete, og jeg finner stadig plagg jeg aldri bruker. Det er ikke lenge siden jeg ga bort en hel søppelsekk med klær, men allikevel finner jeg plagg på plagg jeg aldri tar på meg. Du kan lage et nytt system. Brette alt pent. Ta bort alt du aldri bruker, og gi det til veldedighet eller ha en byttekveld med venninner hvor alle tar med det de ikke bruker selv!

TA INITIATIV TIL MIDDAG MED GJENGEN. Hvis alle samles og lager middag sammen trenger det ikke bli så dyrt. Dere kan for eksempel lage hjemmelaget pizza! Det metter godt, og koster lite. Eller så kan alle ta med en rett hver og dere gjør kvelden til en tapas-kveld. Da får dere masse digg mat, men du trenger ikke bruke så mye penger. Dere kan hente forslag til Tapas HER forresten ❤ 

BAKE. Her stopper kun fantasien deg. Nå skal det sies at noen kaker er ganske så dyre å bake, men de kan du jo unngå. Det kan være lurt å bake ting som brød eller rundstykker. Det krever få ingredienser og du kan fryse det ned og spise kjempelenge! I tillegg slipper du å kjøpe noen av delene, så her er det vinn-vinn. Hvis du har lyst på noe godt er ikke boller og brownies i det dyreste laget, så det kan du fint bake. 

BESØK GRATIS MUSEER ELLER PARKER. Dette finnes sikkert i de fleste byer, eller? Jeg tror det. Det finnes skulpturparker, sånn som Ekebergparken i Oslo. Du kan dra i Botanisk hage, hvor jeg enda ikke har klart å komme meg til… Eller så kan du besøke et gratis museum som inneholder noe du finner interessant!

 

FACEBOOK HER – INSTAGRAM HER – SNAPCHAT ANDREASVEINSDOT BLOGLOVIN HER

3 kommentarer
    1. Lenge siden du har nevnt Kevin på bloggen. Har dere ikke lenger kontakt eller kommer han ikke like ofte til Oalo mer?

    2. Anonym: Joda, han var i Oslo for et par uker siden 😀 Da bodde han her som vanlig, men jeg tenkte bare ikke på å skrive om det haha. Han er sjeldent i Oslo nå fordi han jobber mye på Stord, så det er vel egentlig det som er greia 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg