TIPS TIL HELGEKOSEN

Det er fredag og det betyr helgekos! Dere som leser bloggen min fast husker kanskje at jeg var på tapaskveld for noen uker siden? Det er jo perfekt helgekos, og nå tenkte jeg å dele noen forslag til hva du kan ha på tapasbordet!

Da vennegjengen startet med tapas for noen år siden var vi ikke akkurat veldig kreative. Det meste som kom på bordet var vel noen lefseruller, en salat og noen kjøttboller, kanskje litt aioli eller pesto som tilbehør. Ikke veldig spennende med andre ord. Jeg husker at jeg pleide å google tapas-retter for å finne noe nytt å lage, og heldigvis var det noe de fleste av oss endte opp med. Nå har vi blitt ganske gode på det her altså, og det dukker stadig opp nye og spennende retter på tapas-bordet. Nå har jeg samlet de aller fleste rettene vi lagde på torsdag i et innlegg så dere kan få litt tapas-inspo 

– MOZZARELLA  OG TOMAT MED BASILIKUM – 

Superenkelt! Skjær skiver av tomat og fersk mozzarella, legg annenhver og ha basilikum-blader over

– FOCACCIA – 

Bak fra bunnen av, bruk pose eller kjøp frossen eller fersk i butikk/bakeri

– PASTA VENDT I PESTO – 

Kok pastaskruer og kjøl ned før du tar et par spiseskjeer pesto og vender inn

– LEFSERULLER – 

Innhold kan for eksempel være spekeskinke/røkelaks, kremost og ruccola

– STEKTE PØLSER

For eksempel chorizo, vegetar, grillpølser eller hva du enn foretrekker

– DADLER SURRET I BACON – 

Fjern eventuell stein i dadlene, surr bacon rundt og stek i ovnen til baconet er ferdig

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

– KJØTTBOLLER I TOMATSAUS – 

Kjøp ferdige kjøttboller eller lag fra bunnen av, lag tomatsaus og varm opp sammen

– SALTBAKTE POTETER – 

– KJØTTBOLLER – 

Lag av kyllingkjøttdeig, karbonadedeig eller vegetar

Dette er noen forslag, og alt var kjempegodt! Jeg anbefaler å lage alt fra bunnen av da det ofte blir best. Alt dette smakte helt fantastisk! Jeg har ikke opprksift på alt, men her er det i hvert fall en del retter dere kan finne oppskrift på! I tillegg hadde vi aioli, tzatziki, oliven og rød og grønn pesto som tilbehør!

 

FACEBOOK HER – INSTAGRAM HER – SNAPCHAT ANDREASVEINSDOT BLOGLOVIN HER

6 kommentarer

Siste innlegg