GJØR DU DETTE DUMPER JEG DEG PÅ FØRSTE DATE

Det er torsdag kveld, og det betyr et nytt innlegg i “Andrea tester singellivet”. Forrige uke var jeg på kino helt alene, og hvordan det gikk kan dere lese om her. Etter at jeg skrev om dette fikk jeg mange forslag til hva jeg kan teste ut å gjøre alene!

Flere ønsket at jeg skulle teste ut å spise på restaurant alene, dra på en forestilling eller konsert og reise et sted helt alene! Planen var å spise ut alene denne uken, men som dere vet har jeg ikke vært helt i form, og hatt null matlyst. Av den grunn blir det dessverre utsatt til neste uke, men som et lite plaster på såret har jeg skrevet et innlegg om hva som gjør at jeg hadde dumpet gutten på første date! Håper dere liker det, og dere må gjerne komme med flere forslag til hva jeg kan teste ut å gjøre alene i kommentarfeltet 

Dating er både skummelt og moro, men de fleste av oss kan vel si oss enige i at den første daten som regel er ganske klein. I hvert fall i starten! Det å gi et godt førsteinntrykk har mye å si, og jeg vet at jeg stresser meg ihjel før en første date. Jeg overanalyserer alt, men det kan ha noe å gjøre med hvor skeptisk jeg er til daten. Det er noen ting som virkelig ikke fungerer for meg, og som faktisk fører til at jeg avbryter daten uten å ta meg bryet å finne på en unnskyldning. 

Behandler servitøren dårlig. Dette er tidenes deal breaker. Hvis du er frekk eller nedlatende mot de som jobber på restauranten eller baren, vel uansett om du behandler andre uten respekt reiser jeg meg opp og går. Jeg har så stor respekt for mennesker som jobber i serviceyrker, nettopp fordi det finne så mange idioter som behandler de dårlig. 

Stygge sko. Sorry, men om du kommer i skikkelig rare, klumpete klovnesko så ødelegger det førsteinntrykket. Det er rart hvor mye sko har å si, hehe, men da blir jeg skeptisk fra første sekund og kommer antakeligvis til å stirre på skoene dine resten av kvelden. 

Gullkjede. Jeg takler ikke gullkjede! Hvorfor i all verden skal du ha en gullfarget kjetting rundt halsen? Det er så harry at jeg begynner å grine. Nei, da snur jeg i døra.

Bevise hvor smart du er. Dette er så unødvendig. Du trenger ikke sitte å skulle bevise noe hele kvelden, i hvert fall ikke på på en hoven og ekkel “se så utrolig smart jeg er”-måte. Det verste jeg vet er setningen “vet du ikke det?” med et skikkelig stakkars deg-tonefall. Nei, jeg vet faktisk ikke alt i verden, men lær meg det gjerne!

Snakke om vår felles fremtid. Hehe, hadebra. Hvis du begynner å snakke om oss og fremtid, da løper jeg så fort jeg kan. Vi har kjent hverandre i en ganske klein halvtime, så nei jeg tror ikke vi skal snakke om en felles fremtid helt enda. Jeg trenger heller ikke vite hvor mange barn du ønsker deg og hvor du vil etablere deg på første date, det er bare creepy. 

Ikke liker dyr. Jeg stoler ikke på mennesker som ikke liker dyr, enkelt og greit. Det er veldig spesielt å hate dyr. Da tror jeg at du innerst inne er en psykopat helt uten empati, og med tanke på at jeg elsker dyr blir det full krasj. 

 

FACEBOOK HER – INSTAGRAM HER – SNAPCHAT ANDREASVEINSDOT BLOGLOVIN HER

60 kommentarer
    1. Ikke rart du er singel når hva slags SKO de har på trekker ned hahahahahaha????? de skoa skal vel ikke være så mye på uansett? 😉

    2. føler med deg her ass! jeg vil ikke akkurat være sammen med noen som behandler andre mennesker med lite respekt og skal være bedrevitende, det er egentlig bare irriterende og sykt turn off, og det er et must at han må like dyr fordi jeg har en hund og vil ha hund hele livet mitt!

    3. 1. Har selv jobbet i seviceyrket i noen år og vet slitet. S det siste jeg tenker på er å behandle folk i serviceyrket dårlig.
      2. Jeg vet ikke hva du kaller “stygge” sko… Noen pointers?
      3. Eneste av kjedet av gull jeg eier er et halskjede med gullkors jeg fikk i gave.
      4. Å påstå at man er smartere enn andre er et big no no uansett omstendigheter… Om det er date eller annet.
      5. Fremtiden er uskjent for oss alle…selv for par.
      6. Vokst opp med hund, jobbet som frivillig på en besøksgård for å passe på div dyr. Elsker de fleste dyr… Untatt slanger.

    4. Dumper meg på første date? Du ser ut som en mann i kvinneklær. Jeg hadde ikke data deg i utgangspunktet din jævla gris. Fuck off!

    5. Jeg er ikke sint. Jeg bare konstaterer fakta. Enda en gris i avisa som skal fortelle hvor flott og fin hun er. Du ser ut som en mann i kvinneklær og har ikke det draget du tror du har.

    6. ACAB: Du høres sint ut… 🙂 Jeg kan dessverre ikke ta deg seriøst når du sier du konstaterer fakta for så å følge opp med at “enda en gris i avisa”. Vel, fakta er at jeg er en kvinne og ikke en gris. Sååå.

    7. Droppe noen på grunn av sko og kjede virker litt firkanta. Hva om personen har fått gullkjede av en bestefar som har dødd foreksempel.. nei dette syntes jeg ikke noe om

    8. Så blondie, du er sånn passe tett. Liker hvordan du tyr til hersketeknikk mot ACAB og bestemmer at han er sint, når det ikke nødvendigvis er tilfellet. Og vet du hva, han har et poeng.
      Jeg må si du hadde noen gode ting på listen din, og jeg er sikker på at det finnes jenter der ute som lever med enda mindre bakkekontakt enn deg og har skyhøye krav som knuser dine på tross av at de er en forbanna femmer selv (med sminke)
      Du er forøvrig en 6. Er du sikker på at du har råd til å la sko og kjede bestemme hvem du “vinner over” og dumper på date night, med den mannlige kroppsfasongen du har? Se på armene dine blant annet… Og har du puttet noe i leppene dine? De ser ganske wacky ut.
      Skulle ønske jeg slapp å være så realistisk og hard med deg, men jeg skal slutte når du kommer ned på jorda igjen. Dere jenter har virkelig ikke den forbanna markedsverdien dere tror dere har.
      Ha en fin dag, Andrea

    9. Hva feiler det folk😂
      Må bare si Andrea at du Absolutt ikke ser ut som en mann.. det var det teiteste jeg har hørt 😅 det minte meg litt om barneskolen hvor noen gutter skulle ‘disse’ meg og så at jeg hadde guttestemme. Jeg ropte tilbake “er det det verste dere har å komme med?! Virkelig!
      Andrea har aldri skrevet at hun har draget😅 hvor får du det fra.
      Jeg er enig med det meste fra dette innlegget. Bortsett fra sko. Har aldri brydd meg. Jeg tror at når du finner noen som du har god kjemi med og du trives i personens selskap så vil ikke sko ha noe å si 😊

    10. Også lurer man på hvorfor skillsmisseraten er skyhøy blant disse såkalt kjendisene…. Det er jo ikke et ekteskap eller forhold som varer, greit nok et men andre, tredje, fjerde og femte… Man leser ofte overskrifter, “skiller seg for 3 gang”
      Hva med å bare være litt ydmyk, og forstå at verden ikke er perfekt, og at det perfekte ikke finnes….
      Fra “Riises date med Pia Haraldsen, utdrag fra daglbadet,
      “I selvbiografien skriver 37-åringen at Pia fikk ham til å føle seg «veldig liten». Han skriver at hun blant annet nektet å gå inn døren før han åpnet den for henne, og hun skal ha kritisert både måten John Arne spiste før hun tok en bit, og drakk før hun tok en slurk.”

    11. HAHAHA jeg lo a listen din, det er så mange punkter jeg er enig i. Faktisk alle, bortsett fra den om dyr. Man er ikke psykopat om man ikke liker dyr. Jeg kunne aldri tenkt meg dyr, men nå handler det om at jeg er livredd. Katter er min store skrekk i livet. hehe
      God helg 😀

    12. Haha, de sier man blir mer og mer kresen til eldre man blir. Du er ganske ung og har strenge krav allerede! Hvordan skal dette gå… Du må senke kravene, ellers er jeg redd du ikke finner deg noen mann…😳

    13. Hva om gullkjedet er en arv fra en elsket far eller morfar? Og om man er smart,snakker man gjerne om ting som man er opptatt av, er det en dårlig ting å være smart? Og stygge sko? Kan være en mann med verdens beste personlighet og herlige kropp, bare med null interesse for klær og mote, men du velger å stirre på skoene istedenfor å bli kjent med typen du har takket ja til en date med? Og fremtidssnakk, hva i all verden er galt med det? Trodde da det var en normal (og grei) ting å prate om på første date. Er vel ikke mye vits i å ha date nr 2,3 og 4 før man finner ut at fremtidsvisjonene går i heeelt forskjellig retning?? Den ene vil ha barn,hytte og volvo stasjonsvogn, mens den andre vil ha karriere,reise og hater barn.. sånt er greit å sneie innom så man får en idé om man kan ha noen felles mål iløpet av de neste 5 årene, om dere begge liker sushi idag så betyr det vel egentlig lite. De aller fleste har vel en idé om hva de sånn ca ser for seg i et stabilt forhold,og der bør man jo helst matche på de viktigste tingene før man tar det videre.
      Når det gjelder dyr og servitører er jeg helt enig med deg, dyrehatere er sjelden bra folk og såfremt man blir behandlet bra av servitøren skal du være snill og høflig tilbake.

    14. Sko er viktig, ja, og hadde du møtt på date med de skoa der, så hadde jeg snudd i døra, haha. Vel, ikke fullt så ille de der, men det er visse typer sko som bare sier “kjerring”.
      Men er det ikke litt overfladisk å bedømme folk etter sko? Eller annet ytre.

    15. Hm, i noen punkter er jeg enig med deg! Jobber selv i service yrket, og har møtt mange slemme folk. Noen må kanskje gå noen km i andre sine sko for å kjenne den følelsen!
      Men for å være ærlige, noen av dine punkter er litt tullete. Stygge sko? Kanskje det er stilen hans? Eller kanskje han ikke har råd til å kjøpe noen nye sko?
      Og snakke om fremtiden? Den er jo drøy, er det faktisk noen som gjør det? Haha då er de skikkelig forelska 😂😂
      Har selv en kjæreste jeg har vært sammen med i 2 år, likte ikke stilen hans da vi begynte å date, men han forandra den etterhvert, og det gjorde jeg. Hva hvis han ikke liker stilen min? Skal han slå opp med meg aiden den grønne jakken jeg har syns han er det styggeste plagget jeg har? Får jo aldri kjæreste hvis vi skal tenke sånn.
      Mener personlighet til en person er viktigere, og spesielt og bli kjent med han! Sakte men sikkert 🙂

    16. Heii, har egentli hatt lyst lenge te å komentere noe her men har aldri hatt guts te d:P Eg ville bare si eg syns du e noe av de peneste jentene som faktisk e rundt omkring! du e naturli pen både me å uten sminke, det e din kropp å du bestemme, men har lest innlegg der du skrive om silikon, men må bare si at du har så utroli fin kropp at d trengar du ikke! (uten å høres for creepy ut:P) har verken gull kjetting ellar bar overkropp bilde men d e ikke stort å ta bilde av hellar hahaha! angående sko har en noe eg e sykt stolt av, å noe som e praktisk å behageli å gå me!.. no har eg ikke tindar profil, men tror uansett du hadde sveipet meg fort vekk likavell haha! eg e verken rik elle spesielt imponerende! men men.. så deg inne på PH å tenkte.. ?woow..hon va sykt pen hon!! (må nok være øynene:P) haha! eg håpte du skulle komme deg vidare, at du sku komme lengre, å te slutt håpte eg at du skulle vinne hele tingen! ha en fin dag vidare å ikke tenk på domme komentarar du e knallflott!(: (: ps: beklage for rotete & stygg dialekt)

    17. ACAB – andrea er superflott! Ser du ikke det, bør du kanskje ta en øyesjekk? Should’ve gone to specsavers!!
      Stå på andrea, jeg er 38 og singel og kan skrive under på denne lista! Stygge sko er døden!!

    18. Jeg liker dyr, og så er jeg aldri veldig sint, og så behandler jeg alltid folk fint, og så er jeg utrolig ok fyr.

    19. Føler du selv at du er en overlegen person? Hadde du møtt på noen du viste hvem var ,men ikke nødvendigvis prater så mye med , i hjembyen din Larvik. Hadde du hilst eller smilt til denne personen da? 🙂

    20. Chris: Kjære, Chris 🙂 Å rakke ned på andres utseendet spesifikt passer seg ikke i mitt kommentarfelt, og det vil jeg gjerne ha meg frabedt. Du kan gjerne være uenig, ikke noe problem! Dette er min personlige mening, og den må jeg få lov til å dele uten at du skal gå til personangrep. Synes det er bra å være 6er jeg 😀 Ja, jeg har mannearmen iknow hatt det siden jeg var liten, Kallenavnet mitt var Mandrea, så der sårer du ikke dessverre… Kom på noe nytt 😀 Nope, har ikke noe i leppene nå lenger they are just so amazing all natural!

    21. Tina: Ja, jeg har arvesmykker jeg ikke bruker. Altså beklager, men jeg personlig hater gullkjeder på gutter! Nei, det er bare sexy å virkelig være smart <3 Love it! Det er noe annet når du skal sitte og bevise og bevise hele kvelden. Da er det irriterende og jeg får lyst til å rope "ja jeg skjønner at du er smart, men nå har du ødelagt det ved å skulle påpeke det hvert andre sekund". Haha, ja den fremtidssnakken får man eventuelt ta senere. Dette er snakk om en første date. Da blir man kjent. En kan godt snakke om sin fremtid og ønsker for fremtiden, men ikke en eventuell felles fremtid med et menneske jeg så vidt har begynt å bli kjent med! De ter galskap.

    22. Meiii(:: Ntååå så hyggelig!! Dette var veldig koselig, tusen takk <3 Tinder er jo superoverfladisk, og derav blir jeg det der inne. Til syvende og sist har kjemi det siste ordet 😉

    23. Kristine S: Nei, det føler jeg ikke! Jeg hilser alltid om jeg har møtt noen før 😀 Hvis jeg ser de da… Jeg er dødsfjern, og kan kanskej virke overlegen, men er egentlig bare fjern og sjenert 😀

    24. For første gang i mitt liv klarer jeg ikke dy meg med å skrive en kommentar. Du kunne vært en meget sjarmerende dame Andrea, men dessverre er du fortsatt en jente med tydeligvis lite livserfaring.
      Utseendemessig er du tiltrekkende, men når du legger vekt på slike flåsete detaljer som beskrevet i denne artikkelen burde du gå litt i deg selv. Forstår at mye av poenget ditt med dette er inntekt ved lesere, samt en bekreftelse du tydeligvis trenger fra personer som maksimalt har bestått/gått ut av videregående. Ta heller litt ansvar, få frem et budskap om menneskeverd og sider som virkelig betyr noe. Sympati, empati, medmenneskelighet, humor, livslyst, evnen til å få Andrea til å føle seg vel og verdsatt.
      Nok et bevis på at menneskehetens tankegang går i riktig retning… men først og fremst en skam at nettavisen faktisk har dette på sin forside.

    25. “Ikke gjør sånn!” “Ikke si det der!” “Ikke vær sånn!” Gud bedre…..velkommen til livet frøken! Han fyren i den romantiske komediefimen som du lengter etter ,og som du kan leveproblemfritt med resten av livet uten noen vanskeligheter finnes ikke. Nei, det er ikke sånn at det fins en sånn perfekt feilfri fyr for deg.Blogg(sutre) mindre, gjør litt selv så får du det bedre for deg selv. S

    26. Du er kjempe fin Andrea. Tror nok mange av de “gutta” som skriver stygge ting til deg er jenter som skulle ønske de så ut som deg eller bare gutter som er sure fordi de vet de ikke har sjanse. hehe. Hardt liv folkens. haha

    27. Som du mener at det sannsynligvis ligger mer bak kan man se det på samme måten med deg å sko. At du er en perfeksjonist, som også vil irritere deg over andre detaljer. Dealbreaker 🙂 Ellers er jeg enig med deg i de andre punktene, spesielt om servitører og dyr. Jeg ville lagt til røyking og snusing.

    28. Christian: selvfølgelig har jeg lire livserfaring jeg er 22. Dette er forresten ikke en artikkel, men et blogginnlegg på min personlige blogg hvor jeg deler mine personlige tanker og meninger 🙂 Hva slags bekreftelse skal jeg kunne hente fra dette innlegget? Nå er jeg ikke helt med deg her. Nå må du ikke være så streng! Nettavisen er (i motsetning til deg) åpen for forskjellige synspunkt og meninger 🙂

    29. ACAB: Om du skal bli tatt seriøst, kanskje du kan kommentere litt mer saklig? Ting som “du ser ut som en mann” og “gris” hjelper lite på dette. Når jeg leser slike kommentarer ler jeg bare, fordi det blir bare for dumt!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg