UKENS SPØRSMÅL

Har du bodd på Island ? Snakker du islandsk ?

Nei, jeg har verken bodd på Island eller kan snakke islandsk. Det synes jeg er veldig trist, og jeg har som mål å gjøre begge deler en gang i livet! Jeg har skrevet mer om Island og mitt forhold til det HER

Åhh, du er så pen! Det smykke med en A på, hvor er det fra?

Tusen takk, så søt du er <3 Det er fra Glitter!

Så fin kjole 🙂 Hvilken butikk jobber du i?

Tusen takk <3 Jeg jobber i en undertyøysbutikk!

Er dere seriøse med kjærestejakten eller er det et PR-stunt?

Haha, vi er seriøse med glimt i øyet for å si det slik. Du kan lese hva jeg skrev om disse påstandene HER om du vil. 

Har du fortsatt dagbøkene? Hadde vært moro å lese det du skrev og tenkte den gangen du skrev i dagbøkene. Kanskje lage et par innlegg der du viser noen utdrag?

Jeg kastet de da jeg flyttet fordi jeg ble så klein av å lese hva jeg hadde skrevet, haha.. Nå angrer jeg litt!

Kan jeg spørre hvilken str du har i den fine kjolen? Tenker å bestille den selv, men har ikke peiling på str?

Den er helt vanlig i størrelsen, så kjøp det du vanligvis bruker 🙂

Hvor er øredobbene dine fra?

H&M 😀

Kan du ikke få Kevin til å ta noen bilder av deg? Dra han med deg litt rundt omkring i oslo der det er fint å ta bilder. 

Jo, han kommer nok tilbake om ikke så alt for lenge så da skal jeg dra med han ut på et lite bloggshoot 😉 Takk for god idé!

Hvordan var det å se videobloggen til Sofie?💞

Det var veldig spesielt. Det å se noe så sårt, uansett om man kjenner dem eller ikke er veldig spesielt og veldig rørende. 22. juli og Utøya er noe som berørte hele Norge, og jeg husker den dagen utrolig godt selv. Jeg satt hjemme foran tv-skjermen og fulgte med på alt av nyheter og jeg husker så utrolig godt da det startet å komme inn nyheter om Utøya. Jeg husker at jeg så tallet av drepte stige, jeg husker klippet hvor Maria Mena sin cover av “mitt lille land” ble spilt av mens man så teltene der ungdommene bodde, klippet av jenta som lånte bort gummistøvlene sine til Gro og huset der nettopp Sofie opplevde alt sammen. Da var alt så fjernt, men fortsatt veldig vondt. Nå tenker jeg bare på at hun var der. Et av teltene var kanskje hennes, og hun satt kanskje på en av bussene i bakgrunnen av reporteren da de ankom hotellet. Det å nå høre henne fortelle om sin opplevelse og høre hvor vondt hun hadde det, og fortsatt har det gjør veldig vondt. Jeg så videoen sammen med henne noen dager før hun publiserte den, og det var veldig spesielt å se den med henne ved siden av meg. Jeg har aldri hørt henne snakke i detalj om hendelsen, og jeg har heller ikke spurt. Da jeg så den så fikk jeg veldig vondt i hjertet mitt fordi det var helt jævlig å se det, men samtidig var det på en aller annen måte veldig fint. Jeg er så utrolig stolt av den jenta og hva hun har oppnådd i livet sitt! Det at hun ikke ga opp da hun ville gi opp og at hun har klart å komme seg dit hvor hun er i dag. Hun er så utrolig sterk, mye sterkere enn hva noen bør behøve å være! Dette ble et langt svar, men en filmen vekket mange følelser. 

 

5 kommentarer

Siste innlegg