13 TING DU KAN GJØRE PÅ EN SØNDAG

Reklame | annonselenke Nelly

God søndag! I dag tenkte jeg å dele noen tips til hva man kan gjøre på en søndag. Jeg går ofte rundt og blir veldig rastløs fordi jeg vil finne på noe, men jeg vet ikke helt hva. Så nå har jeg rett og slett gått i tenkeboksen og funnet frem til 13 ting du kan gjøre på en søndag (eller en hvilken som helst annen dag).

BLAZER HER

Se Korrespondentene på TV2 Sumo. Det er en av de mest interessante serien jeg har sett på lenge. Et kamerateam følger utenrikskorrespondentene i TV2 når de reiser ut i verden for å rapportere tilbake til oss heri Norge. Vi følger dem i alt fra kongelige bryllup til krigsherjede Syria og Jemen. Anbefales!

Vask alle skaper og skuffer på kjøkkenet. Det er fort mer skittent enn du tror og tenk at det er der du oppbevarer alt du inntar mat og drikke med. Det trenger ikke ta så veldig lang tid heller. Få med deg roomies eller samboer og kjør på.

Ta på deg et par gode sko og utforsk nærområdet. Har du egentlig tatt deg en god runde der hvor du bor? Plutselig finner du en ny favoritt, kanskje en café eller en tursti?

Se en av mine favorittfilmer (eller en av dine). Noen ganger er alt man trenger en god film, senga og Netflix. Sjekk ut listen over mine 16 favoritter her.

Vask hjemmet. Tørk støv, vask alle gulv, kriker og kroker. Tenk så deilig å sette seg ned med søndagsfilmen og vite at du går inn i en ny uke med et skinnende rent hjem.

Ta med deg vennegjengen på brunsj! Det er så undervurdert. Jeg vet at det finnes mange gode brunsjsteder i Oslo (Miss Sophie er en personlig favoritt), men det er sikkert gode alternativer i andre byer også. Jeg tviler på at noen har tatt skade av en mimosa under søndagsbrunsjen altså.

Rydd i sminkepungen. Wow, dette gjorde jeg for en stund siden og jeg har alt for mye som jeg aldri bruker og som jeg aldri kommer til å bruke. Fjern all sminke du ikke bruker, det som er nærmest tomt eller ikke-brukende kan du kaste, mens resten kan du gi bort til venninner. Du kan vaske sminkekostene i samme slengen, og kanskje sminkeupungen også trenger en vask?

Bak noe godt. Baking er jo så koselig! Du kan invitere en venn eller to, eller bake alene. Prøv deg på en ny oppskrift eller lag noen ordentlig gode rundstykker du kan fryse ned og ha til frokost resten av uka.

Rydd i klesskapet. Det er nesten så man ikke kan gjøre dette for ofte, men husk (!!), ikke dra ut alle klærne på en gang fordi det blir totalt kaos. Ta en og en hylle eller skuff, brett alle klærne pent, sorter ut det du eventuelt aldri bruker eller som er gammelt og legg klærne pent på plass igjen.

Planlegg uken som kommer. Sett deg ned og skriv ned alle avtaler og gjøremål, planlegg middag for hele uken og skriv en handleliste. Du kan faktisk ikke blir mer klar for en ny uke!

Ring eller besøk noen du ikke har snakket med på en stund. Det kan være familie, venner eller noen du bare føler for å snakke litt med. Kanskje en bestemor eller bestefar du ikke ser så ofte, eller en venn som har vært litt opptatt den siste tiden. Sett av tid til de du bryr deg om <3

Last ned nye apper. Jeg er alt for dårlig til å sjekke ut app-markedet. Det er så mange geniale apper som finnes der ut! Jeg blir helt amazed av hvordan apper man kan få tak i, haha. Dette skal jeg faktisk gjøre selv, nå ga jeg meg selv en god idé her.

Selvpleie. Ahhh, dette kan man faktisk ikke gjøre for ofte, men i en hektisk hverdag er det ikke lett å få tid. Så når har man egentlig tid? På søndager selvfølgelig! Ta deg en lang dusj, skrubb kroppen og kur håret før du smører deg inn med en god fuktighetskrem, renser ansiktet og tar en deilig ansiktsmaske. Tenn gjerne noen duftlys og sett på litt stemningsmusikk, det gjør utrolig mye for opplevelsen!

 

FACEBOOK HER – INSTAGRAM HER – SNAPCHAT ANDREASVEINSDOT BLOGLOVIN HER

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg