VI KOMMER TIL Å HA ET OFFENTLIG FORHOLD

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Offentlig forhold. Dette var noe jeg bestemte meg for å aldri ha. Den dagen jeg fikk en kjæreste skulle jeg skjerme han for mine sosiale medier. Han skulle ikke på bloggen, nesten ikke på Snapchat og Instastory en gang. Jeg skulle kunne skrive om han, men aldri vise dere hvem han var. Hvorfor?

Fordi jeg har sett hva et offentlig forhold kan gjøre med mennesker. Jeg har sett hva det kan gjøre med et kjærlig forhold og jeg ville ikke ha det sånn. Jeg skulle ikke bli hun som satt hjemme en lørdagskveld mens det tikket inn kommentarer og meldinger om at kjæresten min var utro mot meg på byen. Jeg skulle ikke bli hun som var på ferie med jentene og fikk kommentarer om at kjæresten min lå med andre jenter hjemme i Norge. Jeg skulle ikke bli hun som lot falske rykter ødelegge og legge en demper på forholdet mitt. Fordi uansett hvor mye man stoler på et annet menneske så finnes det et lite hint av tvil og usikkerhet og jeg ville ikke la noe slikt gjøre meg usikker på kjæresten min. 

Nå blir det litt verre. Jeg er med på Love Island og her blir alt av et eventuelt forhold dokumentert og kringkastet for flere hundre tusen mennesker. Vårt første møte, vårt første kyss og hele historien vår. På en måte kan det være fint. Du har kjærlighetshistorien din dokumentert og kan se den når du vil, tenke tilbake og huske på alt som ble sagt og gjort. Hva som gjorde at dere falt for hverandre og hvordan det faktisk skjedde. 

Samtidig betyr dette også at et eventuelt forhold vil bli et offentlig forhold. Jeg kan ikke beskytte meg mot rykter og falske kommentarer. Jeg kan ikke beskytte meg mot de som av en eller annen grunn ønsker å ødelegge og såre mennesker de ikke en gang kjenner. Hvis det blir noe ut av denne reisen så blir det offentlig med alt det innebærer. Det er så skummelt og jeg er livredd, men man må ta sjanser. Man må prøve, men jeg er allerede redd for hva det kan gjøre med et eventuelt oss… 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg