SPILLER STØRRELSEN EGENTLIG NOEN ROLLE?

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Da jeg var yngre tenkte jeg oftere over om jeg brukte small, medium eller large. Nå den dag i dag så kunne jeg virkelig ikke brydd meg mindre. Jeg har lært at jeg ikke er en enkelt størrelse. Alle plagg er forskjellige når det kommer til passform og derfor varierer også størrelsen jeg bruker. I skapet mitt har jeg alt fra det som regnes som XXS til 3 XL i nordisk størrelse. Bryr jeg meg om det? Nei. 

Jeg kjøper klær som passer meg og som sitter godt på min kropp. Jeg bruker klær jeg synes jeg er fin i, samme hvilken bokstav eller hvilket nummer som står på lappen som er festet på innsiden. For meg er det eneste som betyr noe hvordan jeg føler meg når jeg bruker klærne. Føler jeg meg bra i en 44? Ja, da bruker jeg en 44! Føler jeg meg best i en 38 så bruker jeg en 38.

Det er flere år siden jeg sluttet å bry meg om tall og bokstaver når det kommer til klær og jeg har aldri sett meg tilbake. Selvfølgelig er det greit å ha en pekepinn og noe å gå etter når du er på shopping, men man ser fort på et plagg om det kommer til å være alt for lite eller alt for stort. Så var det kanskje lite stretch i akkurat den blusen og du ender opp med å gå opp en størrelse, eller så var buksen kjempe-vid og du må gå ned en fra hva du trodde du kom til å kjøpe, men hvilken rolle spiller det så lenge du er fornøyd til slutt? Ingen! Det verste du kan gjøre mot deg selv er å sette deg i bås og la deg selv føle deg dårlig på grunn av et tall eller et par bokstaver. 

Det hender man bommer og derfor er det alltid lurt å prøve. Det er det beste tipset jeg gir mine kunder: PRØV PLAGGET PÅ! Enten så føler du deg bra i det eller ikke og verre bør det faktisk ikke være. 

 

FACEBOOK HER – INSTAGRAM HER – SNAPCHAT ANDREASVEINSDOT BLOGLOVIN HER

13 kommentarer
    1. De plassene du går ut på i Oslo, er det noen plass for 21åringer? Eller er det kjedelig å gå ut i Oslo da?

    2. Anonym: Det er nok litt hva du gjør det til selv 🙂 Jeg er ikke sååå glad i å dra ut, men de stedene jeg liker best er typ Uhørt, Jaeger, Himkok, Nedre Løkka. Grensen varierer vel fra 23-27, men jeg har vært på flere av stedene siden jeg var 20!

    3. Fantastisk innlegg! Jeg er selv 15 år og kjenner av og til på dette klespresset. Jeg kan finne en genser som er stor på meg i XS og en annen som jeg er nødt til å ha i L. Det får meg til å føle meg skikkelig dritt, men når jeg tenker over det er det jo bare tall og størrelser varierer jo! Elsker bloggen din og synes det er supert at du lager sånne innlegg! Det får virkelig opp selvtilliten til meg og andre unge!

    4. Jeg passer i xs og s, men kunne aldri kjøpt et plagg i en større størrelse samme hvor mye jeg likte det. Så der er vi ulike 🙂

    5. Endelig noen som skriver om det! Syns det blir for dumt med alle disse innleggene om «feil størrelser» på bik bok og zara o.l. Du er god Andrea, trenger flere som deg på topplisten :))

    6. Jeg er helt lik. I bukser er jeg som regel alltid x-small. Men i topper kan jeg bruke alt, det spørs veldig hvordan jeg vil klærne skal sitte. Liker ofte å ha litt oversized topper/gensere så da tyr jeg til L. Men kan fint kjøpe m, small og x-small. Kommer veldig an på hvordan jeg vil plagget skal sitte, eller hvordan plagget er i størrelsen:-)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg