TIPS TIL HVA DU KAN GJØRE I HELGEN

God morgen! Endelig er det helg og jeg har friiiiiii. Dette har jeg gledet meg til helt siden mandag, haha. Det er noe ekstra hyggelig med det å ha fri i helgen og jeg har store planer om å utnytte fridagene til å gjøre masse koselig.

Nå drar jeg snart til Nydalen hvor jeg skal jobbe litt hos Egmont, før jeg skal møte en venninne og spise lunsj i byen etterfulgt av kosekveld med en annen venninne. En perfekt start med andre ord! Om du enda ikke har lagt planer for helgen så har jeg listet opp en del forslag til hva du kan finne på, enten alene eller med venner. 

TA MED EN BOK OG SETT DEG PÅ CAFE. Hvis du vil ta det helt med ro, men komme deg ut av huset er dett en perfekt løsning! Ta med deg favorittboka, kjøp en kaffe og kanskje en kake før du slår deg til ro på benken utenfor og koser deg. 

HA NETFLIX-MARATON. Man må faktisk ikke gjøre så veldig mye selv om man har fri. Noen ganger trenger man å slappe av og hva er vel bedre enn et godt gammeldags Netflix-maraton?

LEGG TRENINGSØKTA UTENDØRS. I strålende sol og en gradestokk som peker oppover frister det lite å løpe på en mølle. Legg treningsøkta ute! Du kan trene langkjøring, intervaller, trappeløp eller styrketrening for å nevne noe. Det er utrolig hva noen trapper og en benk kan bidra til når det kommer til trening.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

TA BANEN OPP TIL SOGNSVANN. Det gjorde jeg stadig da jeg bodde på Majorstuen. Ta på deg treningstøy og ta en løpetur, eller så er det også veldig fint å gå en runde eller to i rolig tempo for å nyte den friske lufta og naturen.

TA DEG EN ØL I SOLA. Den slår aldri feil. Ring en venninne, sett dere på et hvilket som helst sted med uteservering og nyt noe godt å drikke i sola!

LOMMEMARKED PÅ GRÜNERLØKKA SKOLE. Hvis du befinner deg i Oslo kan du ta turen til loppemarkedet ved Grünerløkka skole. Hvis ikke du befinner deg i Oslo så finnes det sikkert loppemarked i nærheten av deg også! 

VASK VINDUER. Nå som solen skinner synes også all skitten so har samlet seg opp gjennom vinteren. Helgen er en ypperlig anledning til å få vasket vinduene så de er skinnende rene!

SPIS LUNSJ PÅ UTESERVERINGEN. Det er superkos! I Oslo finnes det i hvert fall mange steder med koselig bakgård eller uteservering generelt. 

GÅ TUR PÅ NATTA OG TELL STJERNER. Det er så koselig! Finn en aktuell kandidat og invitert han med på nattvandring, haha. Kanskje litt spesielt, men veldig koselig hvis himmelen er full av stjerner. 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

SPIS IS PÅ AKER BRYGGE. Det er noe med Aker Brygge på våren altså. Kjøp deg en is og gå ut til Tjuvholmen. Der kan du sitte og se på havet mens du nyter en deilig iskrem i sola. 

DRA PÅ RIDETUR. Jeg har ikke ridd på flere år, men da jeg var yngre bodde jeg omtrent i stallen. Det finnes lite som kan måle seg med friheten du føler når hesten galopperer bortover åpne jorder eller lange sletter. Helt perfekt! Finn et ridesenter nær deg og ta en ridetur i det fine været.

SHOPPING. Det er så utrolig mye fint i butikkene om dagen! Sko, kjoler, jakker, bukser og lat mulig annet du trenger for å gjøre vårgarderoben komplett. Kle deg i spreke vårfarger og gå ut for å nyte sola!

 

FACEBOOK HER – INSTAGRAM HER – SNAPCHAT ANDREASVEINSDOT BLOGLOVIN HER

3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg