IKKE GJØR MEG USIKKER PÅ VAGINAEN MIN

Kroppspresset har virkelig gått for langt når man nå må bekymre seg om kjønnsorganene ser ut som “alle andre” sine. Er ikke vaginaen min bra nok? Slike spørsmål gjør ikke annet enn å bidra til å gjøre andre usikre.

Kroppspresset har virkelig gått for langt når man nå må bekymre seg om kjønnsorganene ser ut som “alle andre” sine. Er ikke vaginaen min bra nok? Slike spørsmål gjør ikke annet enn å bidra til å gjøre andre usikre.

Jeg husker at jeg tenkte litt over det da jeg var yngre. Typiske tanker man får i det man går inn i puberteten og ting begynner å forandre seg. Man blir mer bevisst på egen kropp, inkludert kjønnsorganene. Man har kanskje ikke nok kunnskap om kroppen enda og alt vi har blitt vist er et bilde av en opptegnet vagina i en skolebok. Er det slik de skal se ut? Ser min slik ut?

Heldigvis vokser vi opp og de aller fleste av oss får mer kunnskap. Vi lærer at alle vaginaer, som alle peniser er forskjellige og at det ikke finnes en standard “modell”. Det er ikke ett spesielt utseendet som er rett og det er ikke nødvendig å sammenligne seg med andre fordi ingen er like.

Akkurat det gjelder forøvrig alt når det kommer til kroppspress, men i motsetning til rumpe, armer og mage er ikke en “finere” vagina noe du kan trene deg til. Den eneste løsningen for å endre underlivet ditt er faktisk å operere det og er det virkelig noe vil vil normalisere? Det er mulig at det har blitt mer vanlig, men det er på ingen måte noe vi bør ønske å gjøre til normalen.

Jeg er faktisk ordentlig lei av å lese innlegg, artikler og setninger som handler om vaginaen er fin nok eller ikke. Det er en fuckings vagina. Den er som den er og det er helt greit! Den er helt sikkert nydelig. Er det noe du ikke skal gå rundt og være usikker på så er det om kjønnsorganet ditt er fint nok eller ikke. 

 

FACEBOOK HER – INSTAGRAM HER – SNAPCHAT ANDREASVEINSDOT BLOGLOVIN HER

9 kommentarer
    1. Hehe, jeg tok meg selv faktisk i et lite, svakt øyeblikk å lure på om pungen min ikke så rundt nok ut i går.. Selve penis har jeg lenge vært veldig fornøyd med, så sånn sett egentlig litt synd at jeg kun har fått brukt den en gang foreløpig i hele mitt liv. Men på en annen side, sex er heller ikke alt.. Men designet på pungen min tok jeg meg altså to-tre sekunder å tvile litt på i går.
      Men ja, nå er det ikke først og fremst der nede jeg har brukt mest tid på å selvplage meg selv på når jeg først har hengt meg opp i ting med mitt eget utseende. Det jeg er mest misfornøyd nå er noen rynker jeg har i panna som jeg i en alder av 26 IKKE skulle hatt. Har kommet frem til at de nok er der fordi jeg hever øyenbrynene en del mer enn en del andre. Men nja, uansett ikke helt fornøyd med det. Men på en annen side: Jeg TROR disse panne-rynkene har sine fordeler også, f.eks er de nok med på å minske sjansen for at jeg må vise legg diverse steder..

    2. Hei, det er mange som shaver seg nedentil, og mange som sier at du kan få infeksjoner, sykdommer og dårlige reaksjoner på det. Hvordan gjør man det? Det er et spørsmål som jeg har lurt på lenge. Jeg lurer også på når man evt. skal begynne m d, og om man burde gjøre det. Hva synes du?

    3. Jeg er så utrolig enig!! Men det er jo fortsatt press, som f.eks, mange mener at det er farlig, og at man får reaksjoner og sånn av å shave seg nedentil. Hvordan skal man gjøre det? Når skal man begynne med det? Burde man gjøre det? Det er spørsmål jeg lurer på, men ikke kan spørre noen om. Hva synes du?

    4. Anonym: Hei! Det er viktig med god hygiene, altså rene barberblader, ren hud osv. Så lenge du har det tror jeg det skal gå helt fint 🙂 Jeg synes du bør begynne når du føler du er klar for det! Ikke hast med akkurat det det. Det er utrolig kjedelig og personlig går jeg lange perioder uten å gjøre det<3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg