HER SKAL JEG TILBRINGE DE TRE NESTE ÅRENE AV LIVET MITT

Hei, verdens beste lesere! Hvordan går det? Her hos meg har det skjedd store ting i løpet av de forrige 24 timene. Jeg har nemlig tatt noen store avgjørelser.

Nå har jeg bestemt meg for hva jeg skal videre med livet mitt. Dere vet allerede at jeg skal flytte ut av leiligheten, men hva som er planen etter det har jeg ikke sagt. Det er både fordi jeg ikke vet og fordi jeg ikke ville si noe før jeg hadde en ordentlig plan. Sofie og jeg var inne på å flytte sammen et annet sted i Oslo, flytte fra byen eller rett og slett flytte fra hverandre, mye basert på hva mine planer for høsten blir med tanke på studier.

Jeg har nevnt for dere før at jeg ønsket å søke meg inn på heltidsstudier fra høsten av. Enkeltemnene jeg skulle ta dette semesteret var i utgangspunktet for å gjøre opp for to eksamener jeg var så dum å droppe da jeg studerte sist, for så å kunne søke meg inn på skole i utlandet. Jeg har etter hvert skjønt at dette ikke fungerte i praksis. For det første har jeg ikke hatt tid til det og for det andre har jeg heller ikke klart å motivere meg til noe jeg ikke finner så veldig interessant. Det er nok også derfor jeg ikke har klart å skape tid. 

Heldigvis har jeg funnet en løsning på problemet. Etter mye om og men med tanke på flytting og veien videre så har jeg vel egentlig bestemt meg. Nå skal det sies at jeg fort kan endre mening igjen så ingenting er 100% sikkert, men… Jeg har endret studiesøknaden min som i utgangspunktet inneholdt årsstudium i andre byer enn Oslo og har nå søkt på to bachelorstudier her i hovedstaden. Begge to virker kjempespennende og er veldig aktuelle for hva jeg ønsker å drive med i fremtiden. Spørsmålet er om jeg kommer inn, men det vil tiden vise. 

Dette betyr også at jeg da kommer til å tilbringe de tre neste årene i Oslo. Det skremmer meg litt fordi jeg begynner å bli ganske lei av denne byen, men igjen så blir ting kanskje annerledes når jeg starter på en ny hverdag. Jeg tror kanskje det blir bra, haha. 

Problemet nå er at Sofie antakeligvis flytter fra meg og jeg står alene. Jeg har ikke lyst til å bo i et kollektiv, rett og slett fordi jeg ikke orker å forholde meg til mennesker jeg ikke kjenner hver eneste dag. Jeg kan bo med venner eller så kan jeg bo alene. Nå er jeg skikkelig usikker på hvor jeg ender opp, men alt i alt er det et lite problem. Man finner jo alltids et sted som kan gi tak over hodet, eller hva?

Det er utrolig mye fint ute, men herregud så dyrt det er å bo i Oslo om man ikke vil bo i kollektiv! Jeg er en person som liker å vite hva fremtiden bringer, ikke at det er så enkelt, men når det kommer til hvor jeg skal bo trenger jeg trygghet. Derfor vil jeg aller helst finne noe NÅ så alt er klart. Jeg får bruke de neste ukene og månedene på å følge med. Plutselig dukker det opp en skatt av en leilighet og den skal forhåpentligvis bli min <3.

 

FACEBOOK HER – INSTAGRAM HER – SNAPCHAT ANDREASVEINSDOT BLOGLOVIN HER

16 kommentarer

Siste innlegg