JEG LEVER IKKE I EN EVENTYRBOBLE PÅ JAKT ETTER PRINCE CHARMING

I denne ukens Singelliv & dating-spalte vil jeg snakke om noe som muligens er litt kontroversielt, nemlig det at jeg ikke trenger en kjæreste. Er det noen som egentlig trenger en kjæreste, spør du da. Om de faktisk trenger det eller ikke vet jeg ikke, men det å føle at man trenger en kjæreste er veldig utbredt i min omgangskrets. 

Jeg føler at de fleste single jenter på min alder stresser seg halvt ihjel med dates på dates fordi skrekken av å være alene er så stor. De er livredde. De klarer ikke være alene. “Jeg er 23 jeg må ha en kjæreste, hallo liksom jeg skal ha barn om fem år”. De fleste har vært i et forhold tidligere å savner å ha noen nær. 

Det å være en 23 år gammel singel jente er for meg normalen. Jeg går ikke rundt i en eventyr-boble på jakt etter den store kjærligheten. Jeg trenger ikke en kjæreste for å føle meg bra. Jeg klarer meg helt fint selv! Å streve etter anerkjennelse fra det motsatte kjønn og håpe at “en bedre halvdel” skal kunne utfylle meg er ikke noe jeg bruker min tid og energi på. 

Er dere klar over hvor lei jeg er av spørsmål som “når skal du få deg kjæreste da?” og “er du egentlig lesbisk?”. Nei, for faen. Man er ikke nødvendigvis lesbisk selv om man ikke har behov for å gå inn i et forhold med en gutt. Når jeg skal få meg kjæreste? Det aner jeg ikke! Når jeg møter en som er interessant nok til at jeg i det hele tatt er interessert i å date han, så kan vi se hvordan ting utvikler seg med tiden, men det er absolutt ingen hast. 

Jeg liker å være singel, jeg! Ikke fordi jeg kan ligge rundt, hooke med hvem jeg vil på byen, sende nudes til gifte menn eller feste hver helg uten at noen stopper meg, men fordi jeg trives godt alene.

Nå kjenner jeg heller ikke noe annet og for all del, det er sikkert skikkelig hyggelig å ha en kjæreste. Det er vel en grunn til at disse jentene løper rundt på jakt etter Prince Charming, men det er faktisk ikke noe jeg stresser med. Den tid den sorg (sa hun med glimt i øyet)

 

FACEBOOK HER – INSTAGRAM HER – SNAPCHAT ANDREASVEINSDOT BLOGLOVIN HER

15 kommentarer
    1. Fint innlegg. Er selv 28, og stresser heller ikke med forhold. Har det faktisk veldig bra alene, og trives godt med det. – og det tror jeg at er det viktigste, at man faktisk trives alene også, før man hopper inn i et forhold. Prince charming kommer når har kommer. Gjør han ikke det, så er faktisk ikke det så stress heller.

    2. Hei Andrea! Bra du står i mot og ikke trenger kjæreste! Det er jo ikke noe stress enda.. Og drit teit at folk spør om du er lesbisk bare pga av det!! Jeg lurte på hvordan det går med underlivsplagene dine? 🙂 Kanskje du er lei av å få spørsmål om det, haha, men lurer fordi jeg har selv bestilt meg time hos de på Røa og håper virkelig behandlingene hos de vil gå, hatt plager i snart 4 år, så begynner å bli lei nå!

    3. Er for en gang skyld er jeg enig med deg. Vi deler den tanken om at, fy faan så digg det er å være singel! Jeg ønsker ikke noe dame nå og vet ikke om jeg kommer til å være klar for det på en stund til. Jeg har nok med meg selv. Pluss at våren er her og jeg har nok av planer i vår og sommer!

    4. Anonym: Ååå, så bra du har fått time 😀 Kan jeg spørre hvem du skal til? Jeg går fast til Charlotte, men hadde en nødtime hos Helene – de er så flinke begge to! Jeg er ikke lei av spørsmål, så det er bare å fyre løs. Det går mye bedre. Faktisk så bra at jeg avlyste dagens time. Nå skal jeg jobbe litt med saken selv, så får jeg se hvordan det går fremover, men akkurat nå er ting veldig bra. Masse god bedring og lykke til med timen <3

    5. Hei igjen! 🙂 Har fått time hos Charlotte, så er utrolig spent på hva hun kommer til å si å gjøre! Blir veldig glad når jeg hører at du har avlyst timen din. Hvor mange ganger var du der før du merket forskjell og følte du ikke trengte timen?

    6. Anonym: Hun er så utrolig flink! Du får hilse fra meg <3 Jeg har gått der jevnlig siden november 🙂 Men merket bedring allerede fra første til andre time, men det er veldig individuelt. Lykke til!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg