FAVORITTFILMER GJENNOM TIDENE

Det er søndag og den store filmdagen. Personlig elsker jeg å få filmtips fra andre så nå tenkte jeg å “gjengjelde” tjenesten med å tipse dere om åtte av mine absolutte favorittfilmer gjennom tidene. 

Jeg sitter alltid og blar meg gjennom diverse strømmetjenester i evigheter før jeg klarer å finne noe jeg vil se. Ofte ender jeg opp med noe jeg har sett før, men det er ikke alltid så dumt. Det er noen filmer jeg kan se igjen og igjen uten å gå lei og dette er noen av dem. Som dere ser er alle romantiske filmer, haha. Er det rart jeg noen ganger stiller høye krav til min fiktive drømmemann, eller?

It’s Complicated – En herlig historie om et skilt par og en storfamilie som rett og slett er en skikkelig hyggelig film! Perfekt for en filmkveld med familien.

Pretty Woman – En av de beste filmene gjennom tidene! Jeg elsker denne filmen og vi har vel alle hørt tittelen. En nydelig kjærlighetshistorie som passer like godt til kjæretekvelden som til venninne- eller familiekos.

The Nootebook – Må jeg utdype? Denne filmen har jeg snakket om en million ganger før fordi den er en av mine absolutte favoritter! En helt fantastisk nydelig og sår kjærlighetshistorie som du bare MÅ se. 

Grease – Enda en gammel klassiker. Denne er så fin, morsom og selv om du ikke er en fan av musikaler er denne verdt å se. 

How to loose a guy in 10 days – Kanskje min favorittfilm! Denne er helt herlig og selvfølgelig inneholder den en søt kjærlighetshistorie. 

The Holiday – Denne ser jeg hele året, men ekstra mye rundt juletider. En skikkelig feelgood-film som passer for alle filmkvelder. 

Løvenes Konge – #1 FAVORITTFILM EVER. Jeg elsker Disney og jeg elsker Løvenes Konge. Ingenting slår denne. 

Notting Hill – Åh, denne er det lenge siden jeg har sett, men den er helt nydelig! En romantisk og søt film du burde få med deg. 

 

FACEBOOK HER – INSTAGRAM HER – SNAPCHAT ANDREASVEINSDOT BLOGLOVIN HER

19 kommentarer
    1. mange flotte og gode filmtips dette her.. mange av filmene har jeg sett før, men vil gjerne se igjen, og mange av dem har jeg ikke engang hørt om
      tusen takk for at du skrev dette innlegget
      Kan du vær så snill ta en tur innom bloggen min :)? Legge igjen en kommentar?

    2. Er utrolig fan av Disney selv😊Så stor fan at jeg og to andre venninner hadde overnatting med masse disney filmer😂❤️Blir aldri lei av de😘

    3. Haha, okei der ramsa du opp samtlige av mine favorittfilmer og. Bra smak du ;D
      Leste tidligere her at du skrev om en OJ Simpson serie. Er det den på Netflix du mener da? Eller er det en dokumentar?
      Sett Netflixserien og vil se enda mer om den saken. Dødsspennende! Så tar gjerne mot tips om du vet om flere serier/dokumentarer om den saken 🙂

    4. Anonym: Jeg lagde de bare litt på øyemål! Bruker havregryn/havremel, et egg og en eggehvitte, litt sukrin gold, et par spiseskjeer med Cottage Cheese og litt melk 😀 Blander sammen alt med en visp og steker små pannekaker på lav varm 😀

    5. Ellen: Haha, i like måte 😀 Åå, du MÅ se dokumentaren som ligger på NRKTV! Der er det med alle de ekte menneskene, altså ikke skuespillere. Den er så syyyykt bra, mye bedre enn den på Netflix 😀

    6. Hvis du var statsminister i Norge, hva ville du gjort med Norge? Hvor mange innvandrere for eksempel synes du vi burde ta i mot? 100000? 100000000? Ville du hatt fri innvandring, så alle nordmenn måtte skatte mye mye mer og betale for det? Synes du det er fornuftig?
      Hvis vi hadde hatt fri innvandring, hvor mange tror du hadde kommet da? Med tanke på at det snart er 8 milliarder mennesker i verden, og godt over halvparten av disse menneskene søker bedre liv og ville gitt mye for å komme hit. Hva hadde du som en statsminister med gode holdninger gjort om det kom 6 millioner mennesker vandrende inn i Norge og søkt opphold? Du som har så gode holdninger? Hvor mange ville du huset i ditt eget hjem? Hvor mye ville du betalt for det? Hvor skulle pengene ha kommet fra, for å dekke kostnadene?
      Spør siden du er så i mot frp. 🙂
      Hvilke holdninger er det du snakker om? Jeg har bodd i Kina, Japan, Sør Korea, der de er utrolig stolte av kulturen sin, landet sitt, folket sitt, og de vil ikke ta inn mange innvandrere fordi dette vil føre til ubalanse i landet deres. Sånn som har skjedd i Frankrike, Nederland, Sverige blant annet. Dette gjelder for utrolig mange land. Har alle disse landene, alle kinesere, Japanere og Sør Koreanere, dårlige holdninger? Er de rasistiske? Frp sin politikk er virkelig INGENTING i forhold til de politiske systemer du finner i andre land. Frp er et liberalistisk parti, som bare gjøre Norge til et trygt og stabilt land. Kina, Sør korea og Japan er utrolig sterke land med enorm økonomisk vekst, hvis du ser byene der er de helt fantastiske i forhold til stusselige lille Oslo. Oslo og Norge er utrolig preget av at Arbeiderpartiet og sosialistiske partier som har hatt makten ikke har brukt pengene riktig, og mine internasjonale venninner som besøker meg her sier “Norway doesn’t really look that rich….What happened to all your money?”
      Hva slags Norge ville du skapt? Hvordan er ditt drømme samfunn?

    7. Ingrid Skjeggedal: Jeg er uenig i Frp sin politikk på flere områder 🙂 For å være ærlig orker jeg ikke ta meg bryet med å svare utfyllende på dette, bare fordi.. Altså jeg ser ikke poenget med å skulle forsvare mine politiske meninger. Det er det jeg mener og så får du gjerne mene det du mener. Alt jeg svarer på alle disse spørsmålene er 1. jeg er selvfølgelig ikke for fri innvandring, 2. jeg synes Norge er utrolig mye koseligere enn for eksempel Dubai som skal flashe alle pengene sine og vise frem hvor rike de er (ref til de internasjonale venninnene dine) og 3. jeg stemte SV ved forrige stortingsvalg og er generelt enig i veldig mye av deres politikk.

    8. så god smak du har 🙂 likte de fleste, ikke veldig fan av pretty woman og notting hill,og har ikke sett den med hun Meryl streep filmen, men de andre er så fine, særlig the holiday og the notebook 🙂 og how to lose a guy in 10 days er så fin 🙂 er mer action og thriller jente,men noen av de filmene er sikkelig fine. men liker du action filmer abefaller jeg deg og se london has fallen på netflix utrolig bra film,hvis du ikke er veldig mot filmer som handler om terror angrep da

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg