hits

TURN OFF HOS GUTTER

08.02.2018 - 07:23 121 kommentarer

For et par uker siden hadde jeg turn on som tema i singelliv & dating-spalten min og denne uken blir det motsatt. Dere vet når alt virker bra med en gutt, men så gjør han noe som bare ødelegger alt? Åh, skikkelig turn off. Her er min liste: 

SNAKKER KUN OM SEG SELV. Hvem orker å være rundt et menneske som kun ser seg selv? Det er bare slitsomt og irriterende. 

ER UHYGENISK. Blæh, denne trenger jeg vel ikke utdype. Vask deg. 

NULL SELVTILLIT. Det er ikke tiltrekkende på noen som helst måte, sorry. Jobb med deg selv. 

POSERER MED DØDE DYR. NEI! Dette orker jeg ikke. Det er kvalmt. 

ER FOR SØT/NEEDY. Jeg orker ikke needy mennesker. For mye kos og meldinger hele tiden er bare slitsomt. Alt med måte!

HAR HELT ANDRE VERDIER ENN MEG. For all del, ha egne meninger. Jeg takler ikke folk som ikke står for noe som helst og som ikke klarer å ha egne meninger. Når det er sagt kunne jeg aldri holdt ut med en som er uenig i alle de grunnleggende verdiene jeg har. Det blir helt feil. Jeg har sagt det før og jeg sier det igjen, liker du Donald Trump for eksempel er det helt uaktuelt. 

INGEN PLANER FOR FREMTIDEN. Ha en drøm i det minste. Jeg mener ikke at du må ha hele livet planlagt, men å ha en drøm eller et ønske for fremtiden er vel ikke for mye å forlange?

SNAKKER NEDLATENDE OM ANDRE. Der taper du meg, bye bye. 

LIGGER MED ALT PÅ TO BEIN. Er det bare jeg som synes det er litt ekkelt med gutter som ligger med sånn to forskjellige på en kveld her helg, samt får besøk av ei ny jente hver eneste kveld i løpet av uka? Det blir sånn okei, ha fem-seks fuck friends da. Jeg vet man ikke skal dømme andre sånn, men jeg synes helt ærlig det er ganske så usexy. 

 

FACEBOOK HER - INSTAGRAM HER - SNAPCHAT ANDREASVEINSDOT BLOGLOVIN HER

121 kommentarer

08.02.2018 kl.07:49

Turn off hos jenter... klapper i hendene bare for å poengtere hvor "flink" en er... snakker som en unge... snakker nedlatende om mannfolk... er slem mot andre... tørr ikke å innrømme sine feil... blotting...

Andrea Sveinsdottir

08.02.2018 kl.07:52

Anonym: Hahaha, å dette var skikkelig trist for du virker som en fyr jeg har kjempelyst til å date :////

Joachim

08.02.2018 kl.09:43

jeg for min del synes dette var veldig bra skrevet
du fikk veldig godt frem hva du mener, synes å tenker om oss av det andre kjønnet og grer lett alle over en kam, så tusen takk skal du ha for den :)
ønsker deg en fin dag videre.

Andrea Sveinsdottir

08.02.2018 kl.09:44

Joachim: Vil ikke si jeg grer alle over en kam her :-) Dette er enkeltpunkter, sier på ingen måte at alle menn er slik!

jole

08.02.2018 kl.10:35

"ha en drøm eller et ønske for fremtiden"

Hva er din drøm?

Andrea Sveinsdottir

08.02.2018 kl.10:37

jole: Jeg har mange drømmer :-) Jeg har også en plan. Jeg skal fullføre bacheloren jeg startet på i journalistikk og drømmen er å få jobbe som journalist! Jeg har også en drøm om å få reise mye i fremtiden, bo i utlandet og mye mer.

Haha

08.02.2018 kl.10:44

Dette var virkelig spennende lesestoff. Tror jeg har sett dette på 10000 andre blogger og "nyhets" sider. Meget interessant. Bra du er så kreativ og nytenkende med innleggene dine. Jeg må bare le. Dette er faktisk min første kommentar på en "blogg" nyt øyeblikket.

For dette var det kjedeligste innlegget så langt.

Andrea Sveinsdottir

08.02.2018 kl.10:47

Haha: Ja, dette er jo noe mange finner interessant (selv om du ikke gjør det) så derfor er det et typisk innlegg som går igjen både på personlige blogger og i aviser på både nett og i papirform. Godt du fikk deg en god latter da om ikke annet :D En liten anbefaling: Hvis du synes sånne innlegg er kjedelige vil jeg anbefale deg å ikke klikke deg inn neste gang :/.

08.02.2018 kl.10:55

ja sier seg selv at sånne folk satse man ikke på hvis du tenker kjæreste forhold

men finnes useriøse kvinnfolk også

Andrea Sveinsdottir

08.02.2018 kl.11:02

Anonym: Ja, selvfølgelig finnes det også.

Jonathan

08.02.2018 kl.11:26

Blir litt for dumt, og viser godt hvilken tid vi lever i, når man "dumper" noen for noe smått man kan rette på hur lett som helst.

Hvis alt det andre bortsett fra barnslig oppførsel er perfekt, hvorfor kaste det vekk fordi du ikke gidder bruke energi på å hjelpe fyren endre seg?

Jeg retter på dama når hun tenker kort, hun retter på meg når jeg er litt ekkel eller kald.

Det er lett idag, med alle våres ting og duppeditter å bare lete etter noe "bedre", som om verdien i ting veies av en objektiv sannhet, og ikke ens eget forhold til realiteten.

Rikdom er ikke målt i eiendeler, men heller hvor lite du ønsker.

Andrea Sveinsdottir

08.02.2018 kl.11:27

Jonathan: Jeg sier ikke at jeg dumper han av den grunn, men at det er turn off altså usexy ;-)

Runar

08.02.2018 kl.12:00

Tusen takk for latteren. haha <3

Andrea Sveinsdottir

08.02.2018 kl.12:00

Runar: Ntååå, bare hyggelig det, Runar! :D

Daniel

08.02.2018 kl.12:16

Ha egne meninger, men ikke ha egne meninger likevel hehe. Håper du ser hvor dum det høres ut.

Andrea Sveinsdottir

08.02.2018 kl.12:18

Daniel: Jo ha egne meninger, men å ha ulike grunnleggende verdier fungerer ikke i praksis. Det er to forskjellige ting :-)

Malten

08.02.2018 kl.12:20

Hvorfor synes du at verdier er viktigt, er det ikke intressant og veta hvorfor den man er med har en annen?

Teks politikk, der er det ofte så at jenter/kvinner bruker følelser og menn bruker fakta. Er det da ikke viktigt at få disse fakta?

En intelligent man er ofte åt høyre i politikken teks, så hvis en jente er sosialistisk men vil ha en smart gutt, ja da får denne kvinnen problem hvis hun trenger en med samme politiske verdier

Andrea Sveinsdottir

08.02.2018 kl.12:41

Malten: For min del er det viktig at en fremtidig eventuell mann har like verdier som meg, ja :-) Jeg vet faktisk ikke hvordan jeg skal svare saklig på dette med at en intelligent mann er til høyre i politikken. Det er ganske mange intelligente menn på andre siden også.

Chris

08.02.2018 kl.12:23

Vet du hva som er ekte turn off? Jenter som deg som åpenbart verken har evnen til å tenke selv eller vet en dritt om politikk/amerikansk politikk men fortsatt skal ha en sterk mening om hvor svin Donal Trump er. Kjenner du han? Har du faktisk gravet, sjekket og satt deg inn i alt han står for og i mot og hva dette egentlig betyr? Jeg vet at svaret ditt er nei.

Du har hørt mediene grine og valgte det politisk korrekte og sosialt aksepterte alternativet. Du vet innerst inne hvor ufattelig patetisk og feigt dette er.

Oh and, du har rosa hår - ingenting som skriker "damaged bitch" mer enn det.

Er forsåvidt helt enig med listen over turn offs. Makes sense sett fra en kvinnes ståsted.

Andrea Sveinsdottir

08.02.2018 kl.12:43

Chris: Der tar du feil, Chris :-) Jeg har lest mye og fulgt Trump i flere år, rett og slett fordi jeg er fascinert av han og hvordan man kan ha slike synspunkt. Så jeg vet hva han står for. Takk for en veldig saklig kommentar (les: ironi), ingenting understreker det mer enn å gå løs på andres utseendet for å få ut frustrasjon ;-).

joel

08.02.2018 kl.12:56

Hvor studerer du journalistikk, Volda?

Andrea Sveinsdottir

08.02.2018 kl.20:18

joel: Har tatt første året på Høyskolen Kristiania i Oslo :-)

Marthe

08.02.2018 kl.13:03

Dette var heldigvis bare din liste. Lykke til

jegerjentesomposerermeddødedyr@donaldtrump.com

Andrea Sveinsdottir

08.02.2018 kl.20:18

Marthe: Du har sikkert noen andre ting du finner turn off :-)

Nilsen

08.02.2018 kl.13:26

"liker du Donald Trump for eksempel er det helt uaktuelt."

Fordi?

Noe sier meg at du ikke kan noe som helst om amerikansk politikk, eller politikk for øvrig, og jeg er 100% sikker på at du hadde vært enig i masse av Trumps politikk, noe vi ser hver gang venstrevridde blir stilt spørsmål.

Bytter man ut "Trump" med "Clinton" så er de plutselig enig.

Stokk dumme.

Andrea Sveinsdottir

08.02.2018 kl.20:19

Nilsen: Jeg kan si det samme om Frp politikk for eksempel :-) Trump er et symbol på holdninger jeg ikke kan bli tilfreds med, enkelt og greit. Å kalle folk stokk dume er da ikke så hyggelig.

Nilsen

08.02.2018 kl.13:31

Hvis du synes sånne innlegg er kjedelige vil jeg anbefale deg å ikke klikke deg inn neste gang :/.

Hvordan skal man da få bekreftet at "bloggere" er søppel?

Du sier du har "fulgt med på Trump i flere år".... Fascinerende...

Hvem prøver du å lure?

Men jeg ser drømmen din er å bli journalist.. Som min fars far sa til min far: journalistikk er ikke et yrke men en sykdom.

Du skal bli kollega med mennesker som ler seg ihjel av håret til Trump?

Kollega med folk som dikter opp egne ord, ala "hasjplanter" og "monsterfisk"?

Kollega med en gruppe der over 95% tilhører venstresiden?

Og der subjektive holdninger alltid overgår fakta?

Ja.. Litt av en drøm.

Andrea Sveinsdottir

08.02.2018 kl.20:21

Nilsen: Hvorfor trenger du bekreftelse på at bloggere er søppel? Det er forresten utrolig lite hyggelig å kalle andre mennesker og en hel yrkesgruppe for søppel... Wow, at journalistikk er en sykdom er jo en helt utrolig ting å si. Men igjen... Du sitter nå her og fyller bloggen til en jente på 23 år med dritt klokken halv to på en torsdag så regner ikke akkurat med at ting står bra til i topplokket.

RS

08.02.2018 kl.13:33

Hei. Fint innlegg. Jeg lurer på hvor grensen for uhygienisk går. Vaske seg på hendene etter dobesøk? Selvsagt! Dusje hver dag? Tannpuss en, to eller flere ganger per dag? Bruker/bruker ikke dobørste? Det kommer vel mest an på hvordan man føler at den andre personen er, men interessant å høre om du har noen minimumskrav :-)

Andrea Sveinsdottir

08.02.2018 kl.20:22

RS: Haha, generelt god hygiene :-) Altså ting du nevner her som å vaske seg på hendene etter do-besøk (kjenner dessverre til flere som ikke gjør dette), bruker gjerne dobørste, men det er ikke en dealbreaker. Pusse tenner morgen og kveld!

08.02.2018 kl.13:36

Og poenge med din kommentar Andrea, var?

"Og du virker ut som en fyr jeg har kjempe lyst å date" var det ett forsøk på selvforsvar... du feilet, big time!

Andrea Sveinsdottir

08.02.2018 kl.20:22

Anonym: Nei, på ingen måte et forsøk på selvforsvar. Hva vil du at jeg skal svare? Det virket som din kommentar var rettet til meg og når du mener dette er ting som er turn off tenkte jeg å informere om at du ikke akkurat er det jeg ser etter uansett ;-)

stig hansen

08.02.2018 kl.13:39

He he.Den "nei" lista di kommer nok til å krympe med årene. Tipper at omtrent 99.9 % av alle menn i verden feiler på ett eller flere av punktene i shoppinglista di. Dette er klassisk "ung kvinne" syndrom. Når du er 40 og ufruktbar skjønner du hva jeg snakker om, da er din markedsverdi som nå sikkert er 90-100% falt til 1-2%. Fra da av gjelder følgende regel, senk kravene eller skaff deg en katt og når katten er død, skaff deg en ny, og når den er død skaff deg en ny, og når du er død er du glemt.

Det er narsisistens skjebne.

08.02.2018 kl.13:43

Hvis målet til skribenten er å bli journalist, bør hun jobbe mye med å forbedre språket og rettskrivingen. Det å ha en lang rekke blogg-innlegg liggende på nettet med dårlig språk er ikke akkurat en god referanse når en skal vurderes av en potensiell arbeidsgiver.

Andrea Sveinsdottir

08.02.2018 kl.20:23

Anonym: Vil nå si at språket mitt er på linje med de fleste journalister i Norge :-)

Emma

08.02.2018 kl.13:48

Enig i alle punktene 😘👏🙏

08.02.2018 kl.14:06

Omg så mange dumme folk Ahahha, Bra innlegg andrea!

Andrea Sveinsdottir

08.02.2018 kl.20:24

Anonym: Thanku <3

Hnrik

08.02.2018 kl.14:22

det er turn off med jenter som sprøyter leppene fulle av restylane slik at de får nebb... hint

Andrea Sveinsdottir

08.02.2018 kl.20:24

Hnrik: Ja, det synes ikke jeg er så fint heller :-) Jeg har ingen verdens ting i leppene mine, så om det var ment til meg bommet du litt der.

Eirik

08.02.2018 kl.14:50

Det er lov å ha kriterier. Bra innlegg Andrea, stå på.

Andrea Sveinsdottir

08.02.2018 kl.20:24

Eirik: Thanku <3

Linselusen

08.02.2018 kl.14:56

Hehe bare mannfolk som kommenterer ja. Syns det var bra punkter! U go girl. Og elsker det rosa håret:) Kanskje han over her bare er misunnelig på det;)

Andrea Sveinsdottir

08.02.2018 kl.20:24

Linselusen: Tuuuusen takk <3 Regner med det var misunnelse involvert, ja haha.

Haltur Trebeinsson

08.02.2018 kl.15:09

Merkelig at dating i Norge har blitt til å tekkes kvinners overstadige egoisme og narsissisme.

Norske jenter er turn-off uansett.

Tor

08.02.2018 kl.15:12

Malten: Du må være ildrød communist siden du sier at intelligente menn er høyreorienterte ...

Man kan ha felles verdier og forskjellig politisk ståsted. Man kan felles verdier og forskjellig oppfatning I enkeltsaker. Man kan tilogmed ha forskjellige verdier og samtidig være I en relasjon sålenge det er anstendige verdier og forskjellen blir håndtert med intelligens og respekt.

Andrea Sveinsdottir

08.02.2018 kl.20:25

Tor: Veldig godt sagt, Tor!

Hahah

08.02.2018 kl.15:21

Jeg digger spesielt den nest siste, der du trekker frem at det å snakke nedlatende om andre er turn off. I ditt lille innlegg snakker du altså nedlatende om folk med for mye selvtillit, folk med for lite selvtillit, jegere, Trump-fans, mm. Bravo!

Andrea Sveinsdottir

08.02.2018 kl.20:25

Hahah: Kjære vene, ta nå ting med en klype salt folkens <3

Anne

08.02.2018 kl.15:23

Oi! Her var det mange som følte seg truffet tydeligvis! :´) Sannheten er vel at dette er turn off for veldig mange jenter, inkludert meg selv. Litt vel bitre fordi dere skjønner at dere ikke har sjans på Andrea nå, fordi ho foretrekker gutter som er hygeniske f.eks? :p (i overkant mange gutter som har kommentert ser jeg). Hva man synes er usexy og ikke er vel ikke så mye å krangle på? Punktene er jo også heeelt innafor/basic.. Vil noen være sammen med en med helt andre verdier en seg selv.. whaat? Hadde vært noe annet om ho skrev at ho kun likte gutter som ser ut som en filmstjerne og kjører dyr cabriolet..

Ikke bry deg noe om de som kommenterer negativt,Andrea! Ikke noe feil med punktene dine :)

Andrea Sveinsdottir

08.02.2018 kl.20:26

Anne: Hahaha, åååh, Anne <3 Du er fin du!

Robkn

08.02.2018 kl.15:42

Vil si den listen gjelder begge kjønn.

Det finnes flere temaer som er mer interessante i disse tider. f.eks Mens rights movement. Jordan Peterson, #meetoo på godt og vondt, opptrapping av radikal feminisme og en del andre ting. Viktige temaer som ofte blir satt til side. Bra trening for en blivende Journalist.:)

Andrea Sveinsdottir

08.02.2018 kl.20:27

Robkn: Ja, den kan nok helt sikkert brukes på begge, men fordi jeg er jente skriver jeg selvfølgelig hva jeg finner turn off hos gutter :-) Dette er da ganske grunnleggende ting som jeg tror de fleste kan si seg enig i.

Kjetil

08.02.2018 kl.15:45

Jeg har veldig fine verdier, ærlig, trofast, empati og holde seg i form. Fremtidsplaner, bli noe stort, en kjendis, og ta vare på dyr og fugler og insekter samt fisk.

Og så ligger jeg bare med dama (kona)

Andrea Sveinsdottir

08.02.2018 kl.20:28

Kjetil: Høres bra ut, Kjetil!

Kølla

08.02.2018 kl.16:37

Hva om den andres 'verdier' er bedre enn dine? Mest sannsynlig vil omlag 50 % av alle menn du treffer ha 'bedre' verdier enn deg selv. I den grad man kan gradere 'verdier' som gode eller dårlige. Alt det avhenger vel av ståsted, oppdragelse mm? Jeg tenker en som ikke aksepterer at andre tenker anderledes, er selv per def nokså mangelfull. Det er faktisk farlig når folk begynner å tenke slik.

Ta eks Trump her: En Sir Winston Churchill var kanskje ikke verdens beste menneske, han var an alkis med alvorlige depressive tendenser, men han var akkurat det den frie verden trengte når ulike sosialistiske ideologier gikk amok militært i midten av forrige århundre. En Donald Trump er kanskje ikke verdens mest sympatiske mann, innrømmet, men kan være akkurat det USAs økonomi og samfunn trenger nå. Dumt når enkeltindivider ikke forstår det større bildet og mixer inn politikk steder det ikke hører hjemme.

Min erfaring er at folk som snakker høyt i media om 'verdier', oftest er de som har dårligst verdier og mest dobeltmoral av alle. Ref. Arbeiderparti- og venstreradikale karrierepolitikere. Det hindrer dog ikke meg som mann fra å rundbolle søte, forvirrede sosialistjenter når de trenger mannebein ;-) her diskrimineres ingen!

'If you are not a socialist/liberal at 20, you have no heart. If you are not a conservative at 40, you have no brain' (sitat Churchill)

Andrea Sveinsdottir

08.02.2018 kl.20:30

Kølla: Jeg vil ikke si at noen verdier er noe bedre enn andres uansett. Man har sine egne verdier og det som er viktig for en selv og disse er nok veldig varierende blant mennesker. Det er helt okei, men jeg ønsker ikke å tilbringe livet mitt med en mann som har helt andre grunnleggende verdier enn meg selv. For eksempel kunne jeg aldri daten en mann som tok seg bryet meg å kommentere dritt på en blogg eller lekt nettroll i kommentarfeltet til VG :-).

Hans

08.02.2018 kl.17:04

Syns det er litt flaut hvor mange gutter som tok seg nær dette.

Andrea Sveinsdottir

08.02.2018 kl.20:30

Hans: Må si meg enig :-)

Drømmemannen?

08.02.2018 kl.17:52

Fett, jeg fikk 9 av 9! Det kan se ut som jeg er din drømmemann!? Men men.. må nok haste videre

Kristoffer

08.02.2018 kl.18:37

Ikke ta folk seriøst på nett hvertfall, det kan fort skade såre sjeler! Ellers, alt med en klype salt vel?

Andrea Sveinsdottir

08.02.2018 kl.20:32

Kristoffer: Haha, ja den klypa med salt er det ikke alle som fikk med seg tror jeg.

Rolf

08.02.2018 kl.18:43

Hei kunnskapsløse feministiske venstre ekstremist, ville bare ønske deg god bedring og lykke til.

Andrea Sveinsdottir

08.02.2018 kl.20:33

Rolf: Ser ingen av de her så vet ikke helt hvem du snakker til nå, Rolf?

08.02.2018 kl.19:17

Det er tydeligvis jævlig vanskelig å glad gjøre dei snakk om verdier du er ikke bedre selv for å si det sånn og du kan ikke finne en perfekt mann som blir akkurat sånn så du vil, du får det du får å du tar det du får sånn er det å sånn kommer det alltid til å vere bli vant med det

Andrea Sveinsdottir

08.02.2018 kl.20:34

Anonym: Hei, jeg vil gjerne introdusere deg for min venn, punktum. :-) Okei.

Mia

08.02.2018 kl.21:10

Synes folk blir litt for hissig og hårsår her, folk har forskjellige meninger og d er hennes blogg så la ho skrive hva ho vil da uten at vi treng å klikke å hate på ho. Haha. E9 m deg eg :)

Andrea Sveinsdottir

08.02.2018 kl.21:14

Mia: <3

Robin

08.02.2018 kl.22:06

Hvem bryr seg egentlig om en selvopptatt blogger?

Norske jenter er uansett ubrukelige individer eller rettere sagt menn med pupper

Andrea Sveinsdottir

08.02.2018 kl.22:15

Robin: Ser ut til at en del bryr seg med tanke på kommentarfeltet her :-)

Christina

08.02.2018 kl.22:23

Signerer den lista lett jeg da! 👍🏼Vittig det som dukka opp i kommentarfeltet da 🤭

Andrea Sveinsdottir

08.02.2018 kl.22:32

Christina: Godt du er enig <3 Haha, ja det kan du si.

Carlos

08.02.2018 kl.22:24

Phew... Da er jeg innafor.

09.02.2018 kl.00:03

Du snakker om verdier haha, dagens vits!

Andrea Sveinsdottir

09.02.2018 kl.08:08

Anonym: Ser ikke vitsen ;-)

Mr "nice" guy

09.02.2018 kl.00:20

Selv behøvde jeg aldri å ta frem listen min. Så at du var uaktuell allerede da jeg så bildene. Men du har i alle fall draget på Carlos da, hahaha, så kan dere sitte å hate Trump sammen!

Eivind

09.02.2018 kl.01:13

Det er utrolig å se hvor mange negative mennesker det er der ute. De må leve noen kjedelige liv for og være så bitre og negative.Jeg syntes listen din var bra jeg 😊 Stå på og lykke til i jakten

Andrea Sveinsdottir

09.02.2018 kl.08:08

Eivind: Tusen takk, Eivind <3

Nina

09.02.2018 kl.01:33

For noen bedritne kommentarer du har fått! Jeg er ei gammal røy som syns lista var fin! Og jo det finnes menn som er slik. Mange fine menn! Var heldigvis noen av de som hadde kommentert også;-) Nå leser jeg ikke blogger til vanlig men håper ikke dette er snitt av hva du får av kommentarer for dette var trist lesing til et helt fint innlegg. Skjønner ikke hva som foregår oppi hue til folk som skriver sånn til unge folk, eller til noen i det hele tatt egentlig!

Andrea Sveinsdottir

09.02.2018 kl.08:07

Nina: Tusen takk, Nina <3 Nei, vanligvis er leserne mine helt nydelige! Hadde det vært som dette hver gang hadde jeg nok ikke hatt åpent kommentarfelt, haha.

Katrín

09.02.2018 kl.01:50

Liker lista de ganske godt, bortsett fra ett punkt; "null selvtillit. Sorry, jobb med deg selv"

Skulle ønske dette punktet var så lett som du sier det er, jobb med deg selv lissom...

For personer med problemer er ikke dette så lett, man kan ha blitt mobbet eller hatt depresjoner som har ført til dette problemet, og som regel hjelper det ikke "å ta seg sammen". Selvtillit er dessverre ikke noe alle er født med, selv om de er kjekke/pene og har utsende til det.

Kanskje du trekker paralleller med det å være usikker, for det er jo ganske vanlig? Men for mange personer kan dette bli sett på som en bra ting, fordi man ikke tar seg selv så høytidelig.

Håper du tenker litt på dette!

Hilsen en jente som er nå kjæreste med en veldig kjekk gutt som hadde ingen selvtillit når vi traff hverandre ;)

Andrea Sveinsdottir

09.02.2018 kl.08:07

Katrín: Å jobbe med deg selv er ikke det samme som å ta seg sammen :-)

Bent

09.02.2018 kl.01:54

blogg... blogg... blogg...

jaja, der du beskriver her er vel egentlig sånn som kvinnfolk oppfører seg nå til dags!

Andrea Sveinsdottir

09.02.2018 kl.08:06

Bent: Ja, jeg sier på ingen måte at det ikke kan gå begge veier!

Amund

09.02.2018 kl.07:05

Han trump er jo egentlig ganske kul han ønsker å kaste ut alle utlendinger og muslimene ser ikke hva som er halt med det jeg

alex

09.02.2018 kl.07:11

Andrea, hva med å få deg en ordentlig jobb? � bidra til samfunnet. Jaja, så lenge tekstene dine er humoristiske nok til å holde deg unna NAV og mine skattepenger, så er det vel greit

Andrea Sveinsdottir

09.02.2018 kl.08:06

alex: Jeg både jobber og studerer ved siden av bloggen jeg, så det trenger ikke du bekymre deg for :-)

ppp

09.02.2018 kl.08:01

Turnoff hos damer: At de er sjølhøytidelige møkkaspredere, som du.

Oladunk

09.02.2018 kl.09:20

Et av mine krav er at kvinnen ikke er en selvopptatt blogger. Gir meg litt frysninger med slike narsissistiske mennesker. Glad jeg er gift og ferdig med kjøttmarkedet.

Andrea Sveinsdottir

09.02.2018 kl.10:26

Oladunk: Så bra for deg :-)

Jonathan

09.02.2018 kl.09:38

"Jonathan: Jeg sier ikke at jeg dumper han av den grunn, men at det er turn off altså usexy ;-)"

Semantics... Dårlig forsøk på å ikke måtte stå for det du sier fordi: "men så gjør han noe som bare ødelegger alt" - ordet er ØDELEGGER.

Hvis noe er ødelagt - vil det si at det ikke kan repareres, 'gjøre ubrukelig eller verdiløs'. *drops mic*

Velg ord med omhu, eller stå for det du sier.

Andrea Sveinsdottir

09.02.2018 kl.10:27

Jonathan: Altså nå skal dette leses med en liten klype salt, men det ser ikke helt ut til at noen av dere mannfolk har forstått dette :-) Eller noen, men det er antakeligvis de som ikke bruker tiden sin på å være nettroll... Ødelegger alt i form av å ødelegge idyllen og glansbildet ikke sant.

T

09.02.2018 kl.10:46

Jeg vet ikke hvorfor jeg er så evig frustrert over kommentarfeltet ditt, men dette var triste saker å lese. Kan se ut som at det er mange usikre menn der ute som oppfatter dette som et personlig angrep, fremfor en generell liste over ting en foretrekker å ikke se hos noen man potensielt skal bli glad i.

Du svarer med en tålmodighet jeg ikke tror jeg hadde funnet hos meg selv Andrea, stå på ;)

Andrea Sveinsdottir

09.02.2018 kl.10:54

T: Hehe, kan være noe i det du sier her altså :-) Jeg prøver, tusen takk <3

Maria

09.02.2018 kl.11:25

Først av alt er jeg nesten litt i sjokk over hvor mange menn som klikket seg inn på dette innlegget. Og at det er mulig å ta seg så nær av det. Er som regel alltid sider ved en partner man finner usexy, men det betyr ikke at man ikke kan være sammen. Ingen er perfekte og personlig føler jeg Andrea alltid er flink til å være saklig og rasjonell.

For det andre tipper jeg helt ærlig at de aller fleste både menn og kvinner ønsker er partner som ikke er selvopptatt, er uhygenisk (for hvem liker vel vondt lukt eller en som ikke vasker seg), en som som har null selvtillitt (du må elske deg selv før du kan elske noen andre), er skikkelg sjarmis med en som er fornøyd med seg selv og man får en flott utstråling. En som poserer med døde dyr er i de flestes øyne usexy. Når det kommer til needy er alle forskjellige og som du sier du liker det ikke og det gjør heller ikke jeg, for blir for mye for meg, så svært godt poeng.

Når det kommer til verdier så er det svært viktig at det klaffer på flere punkter. Krasjer det der så har man en lang og tung tid med svært mye diskusjoner, noe som er svært slitsomt i lengden, og kan love en ting, blir ikke bedre når det kommer et barn i bildet. Ingen fremtidsplaner er usexy, man bør ha et ønske om indre utvikling eller ytre, det er viktig å ha drive for å bli den beste versjonen av seg selv som mulig.

Snakke ned om andre ser jeg i grunn mer hos jenter enn hos gutter må jeg innrømme, men det er usexy uansett hvilket kjønn driten kommer fra, så helt enig.

Bunn i grunn det jeg skal frem til er at jeg syntes du hadde flotte poeng, og at disse punktene tror jeg både kvinner og menn syntes er usexy hos en fremtidig partner!

Godt skrevet, og til alle tullingene over her. TA EN DUSJ, og vips blir det dates på dere også ;)

Andrea Sveinsdottir

09.02.2018 kl.11:27

Maria: Hahaha, elsker denne kommentaren <3 Tusen takk, Maria!

Natalie

09.02.2018 kl.12:50

Her var det mange butthurte menn, nesten litt skremmende å lese kommentarene. Men ser at det er NOEN oppegående mannfolk som har skjønt det. Denne listen gjelder nok for de fleste av oss, stå på videre Andrea! Hev deg over dem ;-)

Andrea Sveinsdottir

09.02.2018 kl.13:27

Natalie: Takk, Natalie <3

Susanne Lindtner

09.02.2018 kl.13:05

Hei! Interessant at du sier du vil bli journalist! Hva er det med/journalistikken som du finner interessant? Du sier du har like gode språklige kunnskaper som en «ferdig» journalist! Hva legger du i gode språklige kunnskaper? Jeg har slev en bachelor i journalistikk (ikke at man trenger utdannelse for å bli det) men syns ikke du utpeker deg på noen som helst utpreget, dyktig, skarp journalistisk språklig måte med denne bloggen. Men det kan også ha med innholdet i bloggen din å gjøre, som ikke interesserer meg. Jeg innrømmer at jeg går inn kun for kommentarfeltene:) Derfor nysgjerrig på hvorfor og hva du vil med journalistikken?

Andrea Sveinsdottir

09.02.2018 kl.13:32

Susanne Lindtner: For det første vil jeg si at jeg synes det er ganske dårlig gjort å gå inn på min blogg for å kommentere min karrieredrøm på den negative måten der. Det er noe jeg ønsker og drømmer om og jeg verken at jeg er der eller er perfekt. Det er noe jeg drømmer om for fremtiden!

Jeg sier at jeg er på linje med norske journalisters språkferdigheter hvis du ser på landsbasis og inkluderer både lokale og store aviser på nett og papir.

Dette er ikke en blogg med journalistisk input eller skrivemåte. Dette er en personlig livsstilsblogg og jeg prøver heller ikke å leke journalist eller skrive artikler her inne. Her skriver jeg alt jeg tenker, slik som tankene faller ned på papiret om du skjønner.

Det jeg vil med journalistikken er å kunne leve ut drømmen min. Jeg vil kunne skrive interessante og spennende tekster, finne gode historier og være med på å opprettholde ytringsfriheten vi har her.

Så lurer jeg på, hva vil du med denne kommentaren?

Susanne Lindtner

09.02.2018 kl.15:12

Det er et helt legitimt spørsmål jeg stiller? Skjønner ikke hvorfor du tar sånn på vei? Jeg var bare nysgjerrig på hva du syns er interessant med journalistikk? At jeg ikke syns du har de største skriveferdighetene baserer Seg kun på bloggen (som jeg sa) ikke på hva du kan utenom! Så beklager for det hvis du ble lei deg! Vi har alle mye å lære, til og med jeg:)

Min kommentar var et spørsmål som du svarte delvis på, Hverken mer eller mindre!

Andrea Sveinsdottir

09.02.2018 kl.16:13

Susanne Lindtner: Det er lett å misforstå når man kommuniserer via tekst og jeg oppfattet kommentaren din som ganske negativ. Jeg beklager om det var feil, men det var slik jeg leste den. Hva føler du jeg må utdype for å svare ordentlig?

Anna

09.02.2018 kl.18:23

Gud, hvorfor bryr folk seg? Du må da for faen få lov til å date akkurat hvem du vil ahhah! Skjønner deg godt jeg, er lov med litt krav! Hvem vil vel være sammen med noen de ikke liker?

Andrea Sveinsdottir

09.02.2018 kl.19:47

Anna: Thanku, Anna <3

Miriam

10.02.2018 kl.04:49

I alle dager!?? Hvem er dere som lar dere hisse opp av at en jente har meninger om hva som er turn off for henne... Hva med dere selv.. Tar dere hva som helst, fullstendig ukritisk og svelger rått og røte?? Fantastisk umodent å gulpe ut slik. Synd å se at "ungdommen" har fått så dårlig oppdragelse at de mangler både folkeskikk og skamvett. Til Andrea.. Det var tilfeldig at jeg kikket på dette innlegget.. leste igjennom nettavisen.no og trykket på linken. Du må være hardhudet som orker å holde en blogg om det er dette som er hverdagen..Folk er slemme og ukritisk. Du får trøste deg med at mange av de som skriver er i ubalanse og "nettroll" er vanligvis diagnostisert av helsepersonell i psykiatrien.

Hilsen nattevakta

Andrea Sveinsdottir

10.02.2018 kl.10:26

Miriam: Haha, det er faktisk en trøst, Miriam <3 Kos deg på nattevakt!

Anja

10.02.2018 kl.08:40

De gutta over her som mener norske jenter er ubrukelige osv, de er vel av den typen som reiser til Thailand for å få seg litt f*tte, og som ikke er mann nok til å finne seg ei ordentlig jente.

Marius

10.02.2018 kl.09:49

Hei.

Kan du begrunne hvorfor du ikke liker Donald Trump? Eller er du bare formet av hva media skriver om han?

Bare lurer :)

Andrea Sveinsdottir

10.02.2018 kl.10:24

Marius: Kort sagt, som jeg også har sagt over her så har han i mine øyne blitt et symbol på verdier og holdninger jeg ikke er noe særlig fan av. Altså trenger jeg egentlig å utdype dette? Vi har da alle fått med oss hvor nedlatende han snakker om kvinner. Det er til og med laget lister over hans 20+ mest nedtrykkende kvinneutsagn og det sier litt.

Per E

10.02.2018 kl.09:57

For meg er følgende turn off hos jenter:

- Følger slavisk medias mening om alt mulig

- Vært med på paradise hotel

- Kringkaster hele livet sitt på en blogg i håp om å tjene penger / holde seg relevant

- For mye selvtillitt

Mvh Per E

Andrea Sveinsdottir

10.02.2018 kl.10:23

Per E: Det er en ærlig sak det :-)

Nora

10.02.2018 kl.10:00

Okey, skjønner at dette innlegget skaper diskusjoner, men hva skjer gutta! Bare ikke les blogginnlegget da og hvertfall ikke gidd å bruke tid på å kommentere!! Btw jeg elsker deg Andrea❤️

Andrea Sveinsdottir

10.02.2018 kl.10:22

Nora: Thanku <3

Ole

10.02.2018 kl.10:52

Hei Andrea , er du feminist?

Andrea Sveinsdottir

10.02.2018 kl.10:56

Ole: Jeg mener absolutt at det skal være likestilling mellom kjønnene, ikke bare i situasjoner, men sosialt og i hverdagen så ja.

Ola Donkur Trebeinson

11.02.2018 kl.21:00

Sjokkerende fra en 23 åring. Navlebeskuende.

Studert Donald Trump i mange år allerede ?

Noe er fundamentalt galt med vårt utdanningssystem og eller foreldre.

Andrea Sveinsdottir

11.02.2018 kl.21:09

Ola Donkur Trebeinson: Sier på ingen måte at jeg har studert han. Jeg har fulgt med på han, det er to forskjellige ting :-) Jaha, her ønsker jeg gjerne at du utdyper!

Eh

11.02.2018 kl.22:57

Turn off hos jenter; jenter som skriver en liste over overfladiske ting de ikke liker med gutter

Andrea Sveinsdottir

11.02.2018 kl.22:59

Eh: Vil ikke si at følgende punkter er særlig overfladiske: SNAKKER KUN OM SEG SELV, NULL SELVTILLIT, ER FOR SØT/NEEDY, HAR HELT ANDRE VERDIER ENN MEG, INGEN PLANER FOR FREMTIDEN og SNAKKER NEDLATENDE OM ANDRE sååå det var nesten alle punktene det ;-)

Jea

13.02.2018 kl.18:02

Haha, hvorfor blir folk her så sure. Alle har sine turn off, Må ikke ta det så personlig ;D

Kat

15.02.2018 kl.21:33

Helt enig :)

Skriv en ny kommentar