DETTE SPISER JEG

Hola, nå har Martine og jeg akkurat spilt inn en Yoga Challenge-video til dere og hatt en treningsøkt hjemme i stua via YouTube. Så moro. Nå skal vi ut og gå en kveldstur før vi skal gjøre det koselig her hjemme og lage litt middag. Det har virkelig gått i ett i dag, så jeg ble het sjokkert da jeg så hvor mye klokken var. Jeg har jo glemt å vise dere ukens handel!

I går kveld handlet jeg inn mat til resten av uken. Det vil si alt av lunsj, frokost og mellommåltider. Jeg har litt middagsmat liggende så det var ikke nødvendig å kjøpe inn. Det ble en del allikevel og nå skal jeg vise dere hva jeg skal spise denne uken. 

Noe jeg alltid må ha i kjøleskapet er melk og mager cottage cheese. I tillegg må jeg ha havregryn i kjøkkenskapet. Så lenge jeg har de tingene klarer jeg meg egentlig veldig fint, men det er jo digg med litt mer til tider. Puffet havre, ferske bær, banan, rosiner og sukkerfritt syltetøy er ting som er digg å putte i havregryn med melk. En perfekt frokost!

Jeg elsker denne sjokoladedrikken fra Njie! Hvis jeg trener på senteret lengst unna meg trenger jeg ofte en liten refill på veien eler når jeg kommer hjem, før jeg dusjer og får spist noe ordentlig. Da er disse helt perfekt! Den er SÅ god, sukkerfri og full av proteiner.

Speltlomper med Philadelphia light, avokado, ruccola og kalkunpålegg er også et kjempefint mellommåltid/lunsj. Enkelt og raskt og lage, men smaker superdigg.

Jeg er veldig glad i yoghurt som mellommåltid og nå hadde de tilbud på disse til 10 kroner på Kiwi. Da ble det fort tre stykker. Jeg har ikke smakt den Kvarg Zero enda, men de Go’ Morgen-yoghurtene er sykt gode i sukkerfri variant!

Jeg kjøper aldri yoghurt, syltetøy, saft, brus eller noe sånt med sukker. Det er rett og slett fordi jeg synes de sukkerfrie variantene er minst like gode og det er så unødvendig å få i seg masse sukker hele tiden når det er lett å unngå. Jeg trenger ikke det i den daglige kosten min. Det sparer jeg heller til kosen!

 

FACEBOOK HER – INSTAGRAM HER – SNAPCHAT ANDREASVEINSDOT BLOGLOVIN HER

29 kommentarer
    1. Er du sikker på at det er så mye bedre med søtningsstoffer enn sukker da? Sukker er hvertfall naturlig og fra naturen og ikke masse tull

    2. Da skal jeg fortelle deg om hva som er best som et mellommåltid… en dobbel 0% fra yoplait, en banan og ett eple. Ett mellommåltid til dere jenter skal være 100 gram, 3 ganger om dagen og til oss mannfolka er det 200 gram, 3 ganger om dagen. Ett stabilt blodsukker er viktig og skal en ned i vekt så er det viktig å få i seg mat ofte men lite. Jeg har lært å spise 6 ganger om dagen og gikk den fra 112 kg til 89 kilo. Men vekta startet egentlig på 160 kilo før jeg begynte å gå ned. Så til sammen har jeg brukt 14 mnd å komme ditt jeg er i dag.

    3. Hvis du leser innlegget fra din venninne på Bali håper jeg så masse at du holder på din nåværende samboer! Sov sammen, spis sammen og bare vær sammen! For stakkars deg hva du står opp med til daglig. Er bare så glad at denne fantastiske, fornuftige damen er hos deg nå 🙂 Like god som du er Andrea <3 Kos dere så masse uten all drama 🙂

    4. Hansine: Unnskyld meg, men denne kommentaren reagerer jeg skikkelig på! Hyggelig at du synes jeg er god, men dette er helt feil måte å uttrykke det på. Hvordan kan du skrive så negativt om det innlegget Sofie skrev og hennes opplevelse? Hun er en ung jente som har opplevd forferdelig dramatiske ting og når hun får et angstanfall (som er HELT JÆVLIG) midt ute på havet i Indonesia så velger du å gå inn på bloggen til en av hennes beste venninner og samboer som er kjempeglad i henne for å snakke nedlatende om henne og kalle det for drama! Nei, vet du hva det her synes jeg bare var skikkelig dårlig gjort og nå fikk jeg bare vondt inne i meg.

    5. Kjempebra og variert kosthold! Det klarte ikke jeg å spise hverken som student eller før jeg ble det. Blir så glad av å se når unge mennesker tar riktige og viktige valg for helsen. Jeg vokste opp i en usunn familie, mye pølser, mye godteri. Jeg var dog veldig tynn, men måtte fikse tenner som voksen for flere 100 tusen. Rotfyllinger, flere broer etc.
      Tommel opp for deg og at du deler til andre unge som kanskje ikke vet så godt!

    6. Liker bloggen din kjempe godt .
      Må og bare si at denne hansine iriterer meg til de voldsomme grader !!

    7. Hahha du kjøper ikke youghurt med sukker sa du? Sjekk bakpå de du har kjøpt så ser du at det er litt sukker i de 😉

    8. Hei! Vil du lage et innlegg med matplan for en dag, eller en uke?
      Jeg vil begynne å spise sunt, og trenger inspirasjon:)
      PS elsker bloggen din!! <3

    9. Håper du vet at den zero ikke er sunn i det hele tatt og har enormt mye kalorier. Det er sunnere å ta den med sukker enn alt annet som det skrives ikke er TILSATT sukker, for det betyr ikke at den ikke har sukker men mye mer tilsetninger som man kan være lurt å unngå:)

    10. Anonym: Njæ, det vil jeg ikke si! Les dette: https://www.vektklubb.no/artikkel/matspaneren-tester-go-morgen-zero-23299432 <3 "Sunt! Det aller beste for blodsukkeret ditt er å velge Zero-varianten fremfor originalen. Dessuten sparer du 76 tomme sukkerkalorier som tilsvarer like mange kalorier som et stort eple eller 1,5 rute melkesjokolade."

      https://www.vektklubb.no/artikkel/trening/mindre-sukker-mer-protein-hvilken-sunne-yoghurt-er-best-23516671

    11. hei Andrea! jeg ville bare si at jeg digger bloggen din!! Du er så pen å min drøm er å måte deg en eller annen gang!!😻😻 Ikke bry deg om de negative kommentarene du får fordi det er kun på grunn av at folk er sjalu!! Du fortjener ikke slike kommentarer! love u

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg