GI BORT EN BRUKT JULEGAVE

I dag tidlig satt jeg som vanlig og så på God Morgen Norge med kaffekoppen og Macen foran meg. Et av temaene de gikk inn på i dag var brukte julegaver. Først tenkte jeg litt sånn “men det er jo kjedelig både å få og å gi”, men så gikk det opp et lys for meg. Tenk så mye kult og unikt du kan finne på steder som Finn.no og Tise, to av stedene de nevnte som steder man kan kjøpe brukte julegaver. 

Det er stadig jeg sitter og blar meg gjennom alt det fine som ligger ute på Tise og da finner jeg alltid noe jeg har lyst på. Hvorfor kan man ikke gi bort noe slikt i gave også? Nei, da får man ikke byttet, men så lenge du kjenner personen du gir gaven til og vet at det er noe de kan like eller noe de trenger går jo det helt fint! I stede for å kjøpe og kjøpe hele tiden kan vi heller gi bort noe som andre er lei av. 


Fretex Grønland har en amazing Tise-konto hvor de legger ut så mye fint av det de har // Du kan søke og velge kategori // Følg gjerne meg på Tise @andreasveinsdottir

Jeg har handlet til meg selv på Finn flere ganger og solgt litt på begge steder. Fretex er også et sted jeg kan anbefale. De har så utrolig mye fint! Her om dagen fikk jeg snap fra en venninne som hadde kjøpt en skikkelig kul jumpsuit på Fretex for bare 70 kroner! Kameraet mitt er fra Finn.no og til jul ønsker jeg meg en ny linse. Det ligger så mye av det ute på både Finn og Tise. Jeg hadde ikke blitt skuffa om linsen til kameraet mitt var kjøpt via en brukt-app eller bruktbutikk så lenge den var i god stand. Steder som dette er perfekt om man har et trangt budsjett til jul. 

Del gjerne deres tanker om dette! Hva synes dere om å gi bort og ikke minst få en brukt julegave?

 

FACEBOOK HER – INSTAGRAM HER – SNAPCHAT ANDREASVEINSDOT BLOGLOVIN HER

6 kommentarer
    1. I bruktbutikken jeg jobbet i før, kommer det inn så ufattelig mye bra, nytt og av en ‘klasse’ en ikke skulle tro var mulig at noen ville kvitte seg med -helt gratis. Det er f.eks så mye klær som kommer inn at alt som ser det minste brukt ut fatisk blir kastet(!). Om de skulle beholdt alt som ikke var utslitt og stygt, ville de måttet ha hatt et lokale a-la Oslo storsenter å fylle -bare med klær! Videre kommer alpint- og annet dyrt sportsutstyr inn i rikt monn, eksklusive serviser (f.eks fra Hadeland & Magnor), sølvtøy, merke-vesker, elektronikk, hvitevarer, bøker, osv, osv.
      Da jeg jobbet der, fikk vi ansatte alt vi ville ha av klær helt gratis, i tillegg til at jeg (på bakgrunn av erfaring som modell) ble tildelt en litt spesiell rolle innen markedsføring av butikken ved å bruke klær derfra på en måte som gjorde at de ble lagt merke til. Dette førte faktisk til at det som ikke var av ett el annet designer-merke var ikke interessant, og alikevel gikk knapt en dag uten at jeg hadde en pose med hjem! -Jeg mener.. Hvor sprøtt er ikke det!? Fremdeles gjøres stort sett alle nyanskaffelser på klesfronten der. For det første er prisene latterlig lave for ting som i realiteten er nye. Dessuten må bare innrømme at en 200 lapp for en Gucci, D&G, Prada, e.l som har vært i bruk 1-2 ganger er er langt å foretrekke fremfor en ny fra H&M (ikke noe galt med de, altså, for all del, men her snakker vi merkeklær hvis prisnivå er flere tusen i forskjell).
      Av hva jeg har sett, er ikke denne bruktbutikken i Askim unik i så henseende. Du får iallefall like eksklusive ting for få-pris i Oslo. og jeg tror neppe det er noe annerledes andre steder. Jeg kan dermed ikke for mitt bare liv se noe ‘annenrangs’ i en gave fra bruktmarkedet. – Dyrere & mer eksklusive ting til en lavere pris, -det er jo vinn-vinn!

    2. Jeg ville ikke satt så stor pris på en brukt julegave. Ville i hvertfall ikke gitt bort en brukt ting til noen😬

    3. Samme som anonym, dessverre syns jeg ikke det er helt innafor å gi bort noe brukt til en annen person..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg