DEN ALLER FØRSTE DATEN

Selv om jeg (foreløpig) er ferdig med å teste ut singellivet i form av å gjøre ting alene, er jeg langt fra ferdig med å være singel. Dating & Singelliv-spalten lever i beste velgående og det kommer den nok til å gjøre en stund fremover. I dag tenkte jeg å skrive litt om første date, egentlig skal jeg komme med forslag til hva du kan gjøre på den aller første daten med en potensiell kandidat!

En første date er ganske så nervepirrende. Det var en gang jeg var så nervøs at jeg blandet meg en ganske så sterk drink før jeg gikk ut døren. Dette var etter to store glass med vin, hehe. Litt stressa kan du si! Heldigvis går det som regel bra, men det er helt naturlig å være litt nervøs.  Sånn! Nå over til tipsene, nemlig hva dere kan gjøre når dere møtes for første gang.

GÅ TUR. Det å gå tur er superkoselig! Jeg synes det er en veldig fin ting å gjøre på en første date. Da er det ikke så mye press, du må ikke sitte og stirre et fremmed menneske i øynene i to timer og det er i offentligheten – derav liten sannsynlighet for at du blir kidnappet eller noe sånt. Man får snakket masse og kan se an litt om man vil sette seg ned og ta noe å drikke, eller om det rett og slett holdt med en liten gåtur.

TA ET GLASS VIN PÅ EN BAR. Finn et koselig intimt sted og møt hverandre til et glass vin eller en øl. Da må dere muligens stirre hverandre inn i øynene i to timer, men det kan være koselig det altså. Det er mennesker rundt så hvis samtalen dør ut kan dere alltid sitte og lytte på de fremmede menneskene og snakke om dem i stede. 

UTEKINO. Helt siden jeg så Grease som liten har jeg hatt lyst til å dra på en sånn drive in-kino. Det nærmeste jeg kom var å se (Grease faktisk) på utekino på Tjuvholmen. Det var faktisk skikkelig hyggelig! Der fikk man til og med kjøpt snacks, lett mat og vin så det er perfekt til en første date og ikke så kleint som å dra på kino. Man får snakket sammen og sett hverandre liksom.

VINSMAKING. Det er moro å gjøre sammen da! Eller ølsmaking om det er mer deres greie, hvem vet? Jeg hadde elsket å bli invitert med på dette som første date. Da gjør man noe sammen og lærer hverandre å kjenne samtidig. I tillegg får du prøvd noe nytt. Det er genialt!

BAR MED NOE Å GJØRE. Da tenker jeg på “noe å gjøre” som shuffleboard eller biljardbord. Det kan jo være fint å starte med å ta noe å drikke for så å bli litt kjent, men etter hvert kan dere gå over til å spille! Da finner du fort ut mye om et menneske. Kanskje han er supersøt og lærer deg å spille om du ikke kan det? Er han et konkurransemenneske? Hvordan er han som taper og hvordan er han som vinner? Spennende!

DYREHAGE. Dette er kanskje litt rart, men her er vi igjen tilbake til å faktisk gjøre noe sammen. Jeg elsker dyr, derav dyrehage-forslaget, men det kan jo være alt mulig rart! Hvis en av dere er interessert i kunst kan dere dra på en utstilling, fotballkamp er et alternativ.. Her kan dere jo bare finne noe som begge synes er moro å gjøre. Tenk date i dyrehagen da. Så koselig! Dere går rundt og ser på alle de søte dyrene mens dere spiser en is eller noe. Okei, det var kanskje ikke så romantisk, haha.

STAND UP. Litt kleint, men litt moro. Jeg blir så klein av folk som skal være morsomme, men om de faktisk er flinke er det jo bare gøy! Dra på standup sammen. Dere kan ta noe og drikke og finne ut om dere har noe som kan minne om lik sans for humor. Kjekt å vite!

 Et lite ekstra tips som jeg virkelig anbefaler er å ha en tidsramme. Ha en avtale, enten en du finner på eller en ekte avtale som gjør at du må dra innen en viss tid. Uansett hvordan daten går kan dette være lurt. Er den elendig har du en unnskyldning til å dra uten at han føler seg dum fordi “det plutselig dukket opp noe” for din del. Hvis den går bra så drar du uansett fordi du vil sitte igjen med en god følelse og dere må møtes igjen for å ta opp tråden der dere var da du måtte dra.

 

FACEBOOK HER – INSTAGRAM HER – SNAPCHAT ANDREASVEINSDOT BLOGLOVIN HER

1 kommentar
    1. Koselig i dyrepark sikkert, men fysj for et opplegg det er de fleste steder… dyr i fangenskap! Kan vi snart boikotte dyrehager, sirkus og andre lignende opplegg:(((??

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg