JULEKALENDER PÅ BUDSJETT

Nå nærmer det seg desember, og i den anledning er det nok mange som er i gang med planlegging av julekalendere. Det er en tradisjon for mange i førjulstiden, og en pakkekalender er superkoselig å gi noen man er glad i. Det jeg tenker på er at desember generelt er en utrolig dyr måned med juleselskap, julebord, julegaver og pakkekalender. Derfor kan det være greit å spare inn der man kan. Jeg elsker praktiske kalendere jeg da. Noe jeg aldri kommer til å gjøre er gi barna mine en iPhone i julekalenderen for å si det slik. Det skal være små, fine, praktiske og nyttige gaver frem til like fø jul, som på lillejulaften og selve dagen, hvor det er koselig å gi noe litt større.

Nå skal jeg gi dere noen tips til billige og bra gaver dere kan pakke inn og henge på kalenderen, enten det er til barna deres, foreldre, venner eller noen helt andre og hvor dere kan finne disse. 

Crafting and Advent garland
Licensed from: Barbara Neveu / yayimages.com

 NORMAL. Normal er en genial butikk. Jeg oppdaget den først for noen uker siden, en god stund etter at den åpnet i Torggata her i Oslo. Det er en butikk som har alt du trenger til husvask, skjønnhet og ganske mye annet. Der finner du så utrolig mye billig! For eksempel så har de dusjsåpen jeg pleier å kjøpe i tre ganger størrelse, og til over halv pris. Det er helt sykt. Her kan du også finne ting som sminkefjerner, bomullpads, selvbruning, barberhøvler, godteri og mye annet som gjør seg godt i en pakkekalender. 

❤ EBAY. Hvis du er ute i god tid kan du spare mye på å handle inn kalendergaver på Ebay. Der kan du finne omtrent hva som helst, og det er mye billig og bra.Du må bare huske på å sjekke feedbacken selgeren har fått før du kjøper. Den bør være på nærmere 100%. Her er noe av det jeg ofte kjøper på eBay som gjør seg godt i en pakkekalender: Make up organizer, løsvipper, iPhone deksel, hårbånd og hårstrikk, smykker og sminkekoster for å komme med noen eksempler. 

❤ H&M. Her har de også mye småting som egner seg godt. Ansiktsmasker, sminkeprodukter som leppestift og øyenskygge, smykker, undertøy, interiør til hjemmet, strømpebukser og mye annet som ikke trenger å koste så alt for mye. 

❤ SØSTRENE GRENE. Åh, som jeg elsker denne butikken. De har så mye søtt, og det er masse som er lagt opp til DIY. Her kan du for eksempel kjøpe søte notatbøker til rundt 15 kr., bilder, skolesaker, ting til kjøkken, stue og soverom. De har så mye fint, og alt er til en veldig god pris. 

❤ MATBUTIKKEN. De har da noe greier her også. Vitaminbjørner, små sjokolader, sminkefjerner, body lotion, lipsyl. Ja, dere vet hva som finnes på en matbutikk.

❤ SPORTSBUTIKKER. De har ofte en del rimelige småting som er fint å gi bort i en pakkekalender. Løpesokker, vannflasker, refleks (kanskje kjedelig, men viktig), luer, ullsokker og andre nyttige ting som kan være kjedelig å kjøpe selv. 

 

FACEBOOK HER – INSTAGRAM HER – SNAPCHAT ANDREASVEINSDOT BLOGLOVIN HER

4 kommentarer
    1. Så smart innlegg! Det er såå koselig å lage kalender til noen du er litt ekstra glad i <3
      Jeg vurderer å lage kalender til bestevenninnen min i år, da hun har gjort såå mye for meg dette året. En fin tanke, tusen takk for tips 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg