ENDA EN IDIOTISK MARKERING

Couple In Shopping
Licensed from: MilanMarkovic78 / yayimages.com

Vet dere at det er single’s day i dag? Altså nå må jeg bare le. I går fikk jeg en av de vanlige reklame-mailene jeg ikke klarer å bli kvitt, og det som stod i den var så merkelig. Single’s day-tilbud! Jeg tenkte bare hva i all verden er dette for noe tull de har kommet med nå da? Nysgjerrig som jeg er måtte jeg Google for å finne ut om dette faktisk er en virkelig greie, eller om denne nettbutikken prøvde seg på noe nytt. 

Vel, Single’s day er faktisk en seriøs greie. Det skal visstnok være en slags motvekt til Valentine’s day, og er veldig stort i Asia hvor man feirer at man er singel. Okei, det er jo greit nok. Problemet mitt med Single’s day er at den føyer seg inn i rekken over meningsløse måter å dra penger ut av folk. Nå har vi Halloween hvor vi skal bruke flere hundre kroner på kostymer, pynte alt som kan pyntes av hus, biler, hund og katt og kjøpe inn flere kilo med godteri som liksom skal gå til barna. Vi vet alle at vi ender opp med å spise mesteparten selv.

Så har vi Valentine’s day. Her er det mye å ta tak i. En dag for å feire kjærligheten og vise at man setter pris på sin utkårede er helt nydelig, men dette har også blitt ødelagt av kjøpepress og en blakk lommebok. Nei, dere må ikke gi hverandre gull og grønne skoger, dra ut og spise på en fancy restaurant eller dra på en fuckings ferie for å feire Valentine’s day. Gjør noe koselig sammen, gå en tur jeg vet ikke hva man gjør med en kjæreste, men blakke deg for å følge en trend trenger du i hvert fall ikke gjøre. Mor- og farsdag, Black Friday blablabla. 

Problemet er at disse fine dagene blir ødelagt med høye forventninger og en blakk lommebok, fordi men nå må bruke hundre- eller tusenvis av kroner for å feire disse dagene ordentlig. Dager som egentlig er en påminnelse om å sette pris på andre er blitt de største handledagene i året. Slutt å ødelegg alt! 

Single’s day er helt idiotisk i mine øyne. Jeg leste at denne dagen har blitt en større shoppingdag en Black Friday, altså herregud mennesker. Kan du ikke bare shoppe når du trenger det. Du trenger ikke en “singel-dag” som unnskylding for det. Hvis du virkelig skal feire at du er singel (lolz) så dra ut å gjør noe alene. Feir deg selv. Gjør noe DU synes er moro. Sånn hvis du virkelig skal feire singel-tilværelsen. Nei, altså jeg klarer ikke mer dette blir bare for dumt. 

 

FACEBOOK HER – INSTAGRAM HER – SNAPCHAT ANDREASVEINSDOT BLOGLOVIN HER

 

4 kommentarer
    1. VELDIG enig Andrea! skal ikke koste penger for å gjøre kjæresten eller foreldrene glade! Tilbring heller tid sammen, det er mye viktigere❤️

    2. Bra sagt, Andrea!
      Helt enig med deg.
      Synes som om det er mer og mer dager som ble ødelagt altså misbrukt for å dra penger ut av folk.
      Vi bør all fikse forventiner fokusere mindre på å handle og mer på den opprinelige betydning av dagene.
      Ha en fin dag!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg