NÅ SKAL JEG PÅ AVVENNING

Det er mange avgjørelser som tas her om dagen, mye fordi jeg har skjønt at jeg må ta tak i eget liv om jeg vil se forandring. Nå har jeg bestemt meg for å gå enda mer inn i kosthold i forbindelse med at jeg endelig er godt i gang med treningen, og ikke kan være like slapp på den fronten som jeg har vært til nå. Treningen er på plass og kostholdet er mye bedre, men ikke bra nok.

Det å ta et glass rødvin eller to som kveldskos har blitt en (u)vane her hjemme. Kanskje skader det ikke så alt for mye, men gjør det virkelig godt? Det er koselig, særlig om jeg har besøk, men det er totalt unødvendig. Det samme gjelder godteposen jeg drar med meg hjem fra Yummy Heaven både fredag og lørdag. Det er heller ikke så mye av gangen, men det er nok, og som vinen er det unødvendig. Jeg har derfor bestemt meg for å sette meg selv på sukker- og vin-avvenning. Det høres dramatisk ut, men jeg er en person som trenger å kutte ting helt ut for å bli kvitt en vane. Jeg kan ikke ta én sjokoladebit, for da vil jeg ha hele plata. Nå er det heldigvis ikke slik med vinen. Der kan jeg helt fint ta ett glass for kosens skyld, men det har blitt en erstatter for sjokoladeplaten jeg ikke får, og det funker ikke.

Jeg har inngått en avtale med en kollega av meg, noe som gjør det hele så utrolig mye lettere å holde. Vi skal ikke spise sukker, altså kaker, godteri, kjeks, sukkerholdig brus og alt slikt, frem til jul. Det er seks uker, og innen den tid bør den syke lysten på sukker ha dabbet av. I julen kan vi kose oss litt, og så er det tilbake til normalen med godteri kun på lørdag og i moderate mengder. I tillegg til sukkeret skal jeg holde meg helt unna alkohol, foruten om to anledninger som er julebordet med jobben og julebordet med eks-jobbjentene. En må da kose seg litt. Poenget er at jeg skal tilbake til en sunn og god holdning til hovedsakelig sukker, men også vin-kosen. Litt er lov, innimellom. Alt med måte, eller hva? 

Nå håper jeg bare jeg klarer dette. Nei, jeg SKAL klare dette. Stakkars menneskene rundt meg, jeg er ikke en hyggelig person når jeg er på sukker-avvenning, men det går forhåpentligvis raskt. Ønsk meg lykke til ❤ 

 

FACEBOOK HER – INSTAGRAM HER – SNAPCHAT ANDREASVEINSDOT BLOGLOVIN HER

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg