NÅR JEG FØLER MEG ENSOM…

Dette innlegget skrev jeg en natt for litt siden hvor jeg ikke fikk sove..


Nå er klokken halv tre og jeg får ikke sove. Jeg har alt for mange tanker og følelser som løper løpsk i hodet mitt. Jeg klarer ikke legge det fra meg, og med det klarer jeg heller ikke sove. For å få det til å slutte må jeg gjøre den eneste tingen som hjelper, nemlig skrive det ned. So here you go. Andrea ufiltrert. 

Herregud, så lett det er å føle seg ensom. Jeg kjente så på akkurat dette i går, nå, og har egentlig gjort det de siste dagene. Nå er jeg ikke rundt mennesker hele tiden, og med en gang jeg er alene føler jeg meg ensom. Jeg er helt alene. Jeg har ingen. 

Nå har det seg slik at jeg ikke er ensom. Livet mitt er fullt av fantastiske mennesker som jeg vet er der, alltid. Jeg har familie og venner som er der med en gang jeg trenger det, og selv når jeg ikke gjør det. Allikevel tar jeg meg i å kjenne på følelsen av ensomhet. Det som gjør meg trist oppi det hele er hvordan de som faktisk er alene må ha det når jeg som har så mange i livet mitt kan føle meg så ensom.

Ensomhet bør ikke bagatelliseres. Flere har antakeligvis mistet seg selv og livet til dette. Det er så vondt, og følelsen av å være fortapt i en så stor verden når det finnes så mange mennesker der ute er skummel. Det er hardt og vondt. Hvorfor er det ingen som bryr seg om meg? Hvorfor vil ingen ta vare på meg? Hvorfor er det ingen som kan like meg? Kanskje tåpelige spørsmål i dine øyne, men kraftige og såre spørsmål hos andre. 

Jeg vil ikke føle meg ensom. Selv om dere tror at jeg vil være alene vil jeg egentlig bare at noen skal ta seg bryet med å nekte meg det. Ikke la meg være alene! Press på, få meg med. Det er kanskje egoistisk og barnslig, men det er akkurat dette jeg trenger og ønsker så sårt når jeg føler meg alene. At noen skal ønske meg med. At noen skal ville ha meg der. Når jeg lukker meg inne har jeg det ikke bra, og det vil jeg at dere skal se. Det er ikke fair av meg, og jeg vet det. Allikevel kan jeg ikke noe for det. Det er slik jeg føler det. 

 

FACEBOOK HER – INSTAGRAM HER – SNAPCHAT ANDREASVEINSDOT BLOGLOVIN HER

6 kommentarer
    1. Jeg digget egentlig bloggen din i starten, men i det siste synes jeg det er blitt for mye repitisjon av dating, apper, kjærlighet osv osv….. Finn inspirasjon til å skriv mer variert! Dette er bare sagt fordi jeg bare ønsker en liten forbedring uten at dette er ment slemt

    2. Synd du ikke får mer cred, Andrea, for dette innlegget var utrolig bra!! Jeg kjenner meg sånn igjen i deg. Du er utrolig flink å skrive, herlig å lese en blogg som faktisk har bra innhold.
      Du er god! ❤️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg