SLIK PLANLEGGER DU EN PERFEKT BURSDAGSFEST

Martine og jeg feiret bursdagen vår i helgen, og den ble helt perfekt! Så og si alt gikk som det skulle, og jeg hadde en helt super kveld. Nå vil jeg tipse dere om hvordan dere kan lage en vellykket bursdagsfest! Det viktigste er at det er lurt å starte tidlig. Hvis du har planen klar er det lettere å løse uventede situasjoner som oppstår og endre underveis om det trengs. Du vil ha god tid til å få tak i alt du trenger slik at festen blir like perfekt som du ønsker!

Gjesteliste. Få gjestelisten på plass tidlig! Dette er det aller viktigste. Du må finne ut hvor mange gjester du vil invitere, og hvor mange som kommer før du kan finne ut hvor du skal holde festen. Hvis du vil ha en stor fest og leie et lokale må du vite om antall gjester som kan delta på festen er nok til å fylle lokalet. Om du skal ha en mindre og mer intim bursdag er det uansett fint å vite hvor mange som kommer med tanke på mat og sitteplasser.

❤ Tema. Hvis du skal ha et tema er det lurt å finne ut av det helt i starten. Da får gjestene dine god tid til å finne antrekk/kostyme og du har god tid til å finne passende dekorasjoner, noe som fører oss videre til neste punkt. 

❤ Dekorasjoner. Dette er det aller morsomste! Når du skal feire bursdagen din er det kjempegøy med dekorasjoner som passer festen. Her anbefaler jeg ebay på det sterkeste! Der får du tak i det aller meste du trenger av dekorasjoner, uansett tema. Ballonger er også genialt å kjøpe her da du kan få store flotte ballonger til en brøkdel av prisen i forhold til en vanlig butikk. Det er gøy å ha navnet ditt eller kanskje tallet du fyller i store gullballonger! Null stress, ebay har det til under tjue kroner. Tallerkner, alt av ballonger, sugerør, glass, hatter, effekter til bilder og det aller meste kan kjøpes der. 

❤ Bilder. Ta masse bilder, eller sørg for at noen andre gjør det! Det å ha dokumentert minner fra slike kvelder er uvurderlig i fremtiden. Mat og snacks. Her kommer det veldig an på hvor stort selskapet skal være. Hvis det er ment som en stor fest trenger du ikke diske opp med mat til 100 personer. Litt snacks er alltid koselig, og det kan gjøres så enkelt som forskjellige potetgulltyper. Om du skal ha en litt større fest hjemme kan du for eksempel servere dip, grønnsaker, saltstenger, potetgull, oppskåret frukt og andre ting det er lett å spise mens man står og sosialiserer seg. Hvis det er et mindre og mer intimt selskap er det alltid koselig med litt mat og da er det egentlig bare å lage det du føler for! Din bursdag, ditt valg. 

❤ Antrekk. Hvis du skal ha tema-fest må du være ute i god tid for å bestille eller lage et perfekt antrekk. Som bursdagbarn må du jo stille opp med det beste antrekket ;-). 

❤ Kos deg! Det er viktig å huske på at du skal ha det gøy og nyte kvelden. Derfor er det ebst å gjøre alt ferdig på forhånd slik at du kan nyte kvelden sammen med vennene dine og bare ha det gøy!

 

FACEBOOK HER – INSTAGRAM HER – SNAPCHAT ANDREASVEINSDOT BLOGLOVIN HER

5 kommentarer
    1. Jeg likte disse tipsene! Noe jeg også liker å tenke på er hva man kan gjøre under festen, så jeg skriver ned masse forslag på forhånd på notater i tilfelle stemninga faller litt. Er også sykt lei drikkeleker, men jeg er tydeligvis den eneste. Neste år blir jeg 20 og da har jeg egentllg lyst til å feire som om det skulle være en barnebursdag (men med alkohol likevel hehe) altså jeg husker hvor gøy det var å fiske godteposer!! Så har egentlig bare lyst å mekke en barnslig, men morsom bursdag, spørsmålet er bare om vennene mine er med på det hahaha

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg