SLIK KOMMER DU DEG PÅ TRENING

Tro meg, jeg vet hvor vanskelig det kan være å komme seg på trening i begynnelsen. Når man endelig kommer seg i gang med treningen (igjen, eller for første gang) kan det være ganske så hardt. Den berømte dørstokkmila kan være så utrolig hard å komme seg over, og å dra rett fra jobb når sofaen frister mest er ikke enkelt. Allikevel har jeg noen tips å komme med til deg som sliter litt med motivasjon til å faktisk komme deg på trening!

– DEL GJERNE DINE MOTIVASJONSTIPS I KOMMENTARFELTET – 

 Ikke tenk, bare gjør det. Dette gjelder særlig om du drar rett fra jobb. Da pakker du en treningsbag før du drar om morgenen, skifter på jobb om det er mulig fordi det gjør det vanskeligere å dra rett hjem. Så går du rett og slett straka vegen til treningssenteret uten å tenke, bare gå. Plutselig står du utenfor, og da er det jo bare å gå inn. 

Alt er bedre enn ingenting. Dette er helt sant. Du har kanskje ikke så lyst til å dra, men så lenge du kommer deg dit er absolutt alt bedre enn ingenting. Ja vel, så ble det kanskje bare 15 minutter på mølla før du kjente at energien gikk tom, men da fikk du i hvert fall 15 min da. Kanskje du til og med får en av de beste øktene i ditt liv? Alt kan skje, haha. 

Det er så godt etterpå. Følelsen etter trening når du er utslitt, men full av endorfiner er superdigg! Jeg elsker å komme hjem fra trening å være både sliten og glad. Da føler jeg meg rett og slett skikkelig bra. 

Det er viktig å ta vare på kroppen din. Absolutt alle har godt av trening. Det er viktig å være nok i aktivitet, og nå som dårlige spisevaner og lite mosjon tar flere liv i året er dette faktisk viktig å tenke på! Du har en kropp og ett liv, ta vare på begge deler. 

Husk hvor gøy det er! Dette gjelder særlig om du har trent før. Husk tilbake på hvor moro det faktisk er når du er i gang. Trening er jo kjempegøy!

Følelsen av å mestre og sette nye rekorder. Det å løpe litt fortere eller løfte litt tyngre er så moro. Når du faktisk begynner å se resultater av treningen i form av å klare mer på trening gjør alt ti ganger morsommere! Jeg elsker å slå mine egne rekorder, og det er noe som motiverer meg til å gi det lille ekstra på trening. 

 

FACEBOOK HER – INSTAGRAM HER – SNAPCHAT ANDREASVEINSDOT BLOGLOVIN HER

6 kommentarer
    1. Mange gode tips 🙂 mitt beste tips er å finne en form for trening man liker, slik at det blir gøy å dra på trening. Vektløfting og mølla er ikke for alle, men kanskje dansing, kickboksing eller noe annet er noe for andre?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg