DENNE UKENS MATINNKJØP

Mandag betyr ukeshandel! Jeg prøver å komme tilbake til det å handle ordentlig en gang i uken, og planlegge middager. Hvis jeg går på butikken hver dag ender jeg opp med så mye unødvendig, og kjøper ting som ikke kan brukes sammen i det hele tatt. Typisk meg. I stad dro jeg innom Kiwi på vei hjem fra trening og handlet inn alt jeg trenger til resten av uken. Det ble egentlig en ganske kjedelig handel da jeg hadde mye fra før, men litt basics må man alltids ha. 

Det er noen ting jeg alltid må ha i kjøleskapet og det er blant annet melk, Philadelphia light, egg og mager Cottage Cheese. Dette bruker jeg nesten hver eneste dag. Både melk og Cottage Cheese går i havregrøten som er my all day every day-frokost. Superdigg med masse kanel forresten. I tillegg pleier jeg å ha leverpostei fordi jeg faktisk er ganske glad i det på rugsprø knekkebrød med sånn cirka fem agurkskiver, haha. 

Jeg har store planer om å lage Tandoori-gryte en av de nærmeste dagene, så da ble det en liten pakke med kyllingfilet. Jeg er egentlig ikke så glad i kjøtt, men det er greit sånn innimellom. Det ble også en del grønnsaker, og det har jeg nesten alltid masse av i kjøleskapet. Jeg er skikkelig glad i grønnsaker faktisk, og det kan brukes til så mye! Alt fra wok og supper til pizza, så nå har jeg mange alternativer de neste dagene. 

I det siste har jeg også blitt helt hekta på aioli. Jeg lager søtpotetchips og dipper i aioli flere ganger i uken, hehe. Kanskje ikke det sunneste i verden, men noen ganger får jeg slike cravings og dette er en av de for øyeblikket. Her om dagen satt jeg og dippet tortillachips i aioli liksom, hva skjer. 

Fortell meg gjerne hva dere må ha i kjøleskapet ❤ 

 

FACEBOOK HER – INSTAGRAM HER – SNAPCHAT ANDREASVEINSDOT BLOGLOVIN HER

12 kommentarer
    1. Hei, digger bloggen din, men jeg lurte på en ting. Hvorfor bruker du bare lett/mager produkter?? (Håper jeg ikke tråkker noen på tærne, det er bare noe jeg har lagt marke til.

    2. Hei! Lurer på om du bruker vanlig kjøttdeig i tacoen? Siden du er så glad i taco 😀 siden du ikke er så glad i kjøtt, bruker du noe annet? Tenkte kutte ned på kjøtt, og kanskje du hadde noen tips til hva man kan erstatte kjøttdeigen med? <3 veldig fin og innholdsrik blogg, er innom hver dag, men har aldri kommentert før 🙂

    3. Mia: Hei, Mia <3 Når det kommer til taco foretrekker jeg faktisk karbonadedeig fremfor alt annet! Det er på en måte unntaket, hehe. Jeg kan allikevel anbefale vegetarkjøttdeigen fra Rema1000, den er ganske god 😀 Tusen takk <3

    4. Mager cc er jo nesten som original på innhold, men konsistensen er mye bedre synes jeg. Herregud at folk skal bry seg om lettprodukter. Og dessuten inneholder de mer protein – er det feil?

    5. Når du deler matinnkjøp? Kan du også dele planlagte middager? Hadde vært gøy å se + litt inspirasjon for en student 🙂 evt komme med litt mattips eller hva du foretrekker 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg